Cumartesi, Aralık 16, 2006

Durbo Tizel

Ekleme : Doğru olmasını çok çok istediğim duyum. Pentagram 3 gitarlı olarak kadrosunu toplamış yani inanılmaz ama Demir Demirkan, Metin Türkcan ve Hakan aynı sahnede! 4 Şubat' taki konser ne olur gerçek olsun ne oluuuuuuur!!

Evvelki akşam dinlediğim Beynim Zonkluyor parçası (Umur Bey sağolsun) ne zamandır dinlediğim en iyi şarkıydı. Dinlemeyeli de 2 yıl olmuştu neredeyse. Sabah da yola çıkarken yanıma volkmenimi alayım da biraz daha Bulutsuzluk Özlemi dinleyeyim dedim. İnsanların iç cebinizden kocaman volkmeni çıkarıp kasedin yüzünü değiştirirken verdikleri tepkiyi ve girdikleri şaşkınlığı görmeniz lazım. Neyse Yaşamaya Mecbursun adlı konser albümüydü yanıma aldığım. Bu albüm düşünmeme sebep oldu kaç tane albüm vardır ki tüm şarkılarıyla beğendiğim diye. Anlayacağınız üzere birisi budur. Yani Bulutsuzluk Özlemi - Yaşamaya Mecbursun, bu albümde Akın Eldes müthiş bir şekilde etkilidir fikrimce şarkılara apayrı bir tat vermiştir. Tepedeki Çimenlik, Ceza Evinde Bayram Görüşmesi, Güneye Giderken, Güneşimden Kaç ve Sözlerimi Geri Alamam gibi efsaneleşmiş şarkıları da bulursunuz bu albümde. Yani benim çok beğendiğim şarkılardır bunlar bana göre efsaneleşmiştir. Ondan sonra başka başka diye düşünürken aklıma Mavi Sakal - Kan Kokusu albümü geldi. Bu albümde de bir tane ay şu şarkıyı geçeyim diyeceğim şarkı olmadığı gibi hepsini çok çok beğenerek dinlerim. Gönlümde, Ne Kadar, Ben Nerdeyim, Kan Kokusu, İki Yol şu an aklıma gelenlerden. Az daha düşündüm sonra ve aklıma çat diyerekten Pentagram - Anatolia albümü geldi ki bu diğer saydığım ikisinin de üstündedir fikrimce. Her şarkısı efsane olduğu için şimdi saymaya gerek duymadım. Ben bir de Feridun Düzağaç - Uzun Uzun Feridun Düzağaç albümünü çok severim ki bu albüm 2 kasetlik / cd liktir. Ona rağmen hiç falso yoktur. Şimdilik dörtte bırakalım bu aklıma gelenleri. Hatta size bir güzellik yapıp 4 albümden de bir parça koymaya çalışayım.


Şarkıların dışında otobüste gidiş gelişte kafam yoğun çalıştı bugün. Şimdi ilk olayımız gidişte otobüse binince yanına oturduğum bayanla ilgili. Şiddetli bir şekilde bu bayanı bir yerden tanıdığımı hissedip de ayıp olmasın diye dönüp yüzüne bakamadım bir koca yolculuk boyunca, acaba kimdi acaba gerçekten tanıdık mıydı diye hâlâ aklımda bazı sorular var. Neyse dönüşte ise Beşiktaş' tan binen 2 bayan vardı. Birisini tanıdığıma %100 eminim ama nerden tanıdığımı bir türlü hatırlayamadım. Lakin bu bayanı görür görmez aklıma kocaman bir Egecan Bey imgesi geldi, kuvvetle muhtemel Egecan Bey' in arkadaşıydı kendisi. Sonra acaba dedim gidip sorsam mı siz Egecan Bey' in arkadaşı mısınız diye düşündüm sonra da dedim ki yok yahu ayıp olur ve bir miktar maganda olur lakin sonuç olarak farkettim ki yol bitip ineceğim yere geldiğimde bu düşünce süresinin tamamını -istemeden- bahsi geçen bayana bakarak geçirmişim. Fena derecede ayıp oldu hatta sapık oldu sanırım. Neyse Egecan Bey' e izah ederim çözeriz olayı.

NOT : Tüm şarkılar bahsi geçen albümlerden seçilmiştir. Yousendit adlı site ahmak olmasaydı sizi şarkılara boğacaktım ama nasip değilmiş.

6 yorum:

Hanife dedi ki...

Bulutsuzluk Özlemi'nin o şarkılarına ben de bayılırım,Feridun düzağaç zaten idollerimden biri,bir insanın her albümü mükemmel olabilri mi yahu,olabilir,örnek fd:))Ya otobüste bana da çok oluyo birini bi yerlerden gözünün ısırması olayı ama naparsın balık hafızalıyım sonuçta:))

Elsa dedi ki...

sen basbayağı yol boyunca bu bağyanı kesmişsin be emir. :Z

bulutsuzluk özlemi-yaşamaya mecbursun konser kaydı benim de "efsanemdir" ama kasetleri ne zaman terkettiysem albüm dinlemez oldum, ki onlar yok bile bilgisayarda ve cdde. mavi sakal da, pentagram da bu albümleri efsane gercekten, ama o uzun uzun feridun düzagac kendisinin en sevmediğim albümüdür.
efsaneler ölmez şekil değiştirir :P

Adsız dedi ki...

emirim yaa gerçekten de ne güzel albümlerdi onlar.yazıyı okurken gençliğim geldi aklıma. iki yol,sonsuz,tepedeki çimenlik,güneye giderken... sevdiğim parçaları yazayım dedim de yaz yaz bitmedi.sen o listeden feridun u çıkart.geri kalanlar benim olsun anlaştık mı? :))

hiçbir zaman feridun düzağaçı sevdiremeyeceksin bana.nihaha

Emir Bey dedi ki...

hanife : bu albümler hepten süper f.d. konusunda zaten hemfikiriz :) balık burcu = balık hafızası :D

ozg : evet yahu bayağı öyle oldu da ben bunu inerken farkettim :) feridun bey e laf etmeyelim rica ederim adam hisleriyle söylüyor daha ne üstelik bir çok bende olmayan albümündeki şarkılarına ordan ulaştım ben :D üstelik bu cumartesi nin sonu kadar karizmatik bir son daha olamaz! bir indir de dinle bence :)

melis : istediğini al ben kalanlarla yetinirim gülüm :) ama şu cumartesi yi koydum ki finalindeki soloları bir dinleyin de hayda hakkaten güzel olmuş diyin diye :)

asdfgh dedi ki...

çok delidıkşın bir post olmuş.

asdfg: şu anda sayfanın altında bulunan "Yoksa Bİz Kardeş mİyİz?" bölümünde bu yazının linki duruyor...

asdfg2: çıldırıciim! blogger hesabımla giriş yapabiliyorum!

Emir Bey dedi ki...

yaparsınız tabi efendim bence kendi sayfanızda sign in olduktan sonra daha neler yaparsınız da :))) vay ben orda kendimi hiç göremedim çok üzüyordu bu beni sevindim şimdi :D