Pazartesi, Ocak 08, 2007

Bari Müzik

Bu aralar elle tutulur bir şey yok yazacak haliyle hep evde olunca malzeme tükendi. Lakin ne zamandır aklımda değinmeden geçemeyeceğim. Cat Power' ı bilir misiniz? Ben de bilmezdim. Bir gün Jazel Hanım' ın blogundaki şarkıların arasında bir şarkısına denk gelip tanıdım. Fool diye bir şarkı. Ancak bu kadar güzel, temiz, huzurlu olabilirdi. Sonra Tuhaffiye Hanım' a sordum o herşeyi bilir hele de Cat Power tam Tuhaffiye Hanımlıktı. O da dedi ki o süperdir dedi, tek bir kadın o aslında dedi, vokalleri de o yapıyor, gitarı da piyanoyu da o çalıyor albümde dedi. Konsere de gelmiş vaktiyle çekingenmiş, bir ton zibidi türemiş konserde falan herkes tedirgin olmuş kadın küsecek diye. Neyse Tuhaffiye Hanım da Werewolf isimli şarkılarını gönderdi. Aynı muazzam huzur, rahatlık herşey var yahu. Hatta müthiş fotoğraflarıyla tanıdığımız Avukat Melis Hanım da bir blog açtı (kulağımıza çalınanlar) müzik ve albüm yorumları yapıyor, ona da vereceğim bu şarkıları bir dinlesin bakalım o ne diyecek, bir diğer hat safhada güvendiğim müzik otoritesidir de kendisi. Üstelik müthiş de yorumlamış iki albümü.

Bakmayın öyle tarz müzikler dinleyen birisi değilim oldukça sıradanımdır müzik konusunda ve genel kültürüm dardır. Ama sağolsunlar genişletiyorlar. Her gün (2 haftadır) sabahtan akşama dinlediğim müzik listemi yazayım hatta siz de bulun dinleyin.

My Sweet Prince - Placebo
Still Loving You - Scorpions
Werewolf - Cat Power
Dargın mıyız - Ezgi' nin Günlüğü
Le Vent Nous Portera - Noir Desir & Manu Chao
Jano, Mori - Vlatko Stefanovski & Miroslav Tadic
Sigaramın Dumanına Sarsam Saklasam Seni - Ezgi' nin Günlüğü
Gajdarsko Oro - Vlatko Stefanovski & Miroslav Tadic
Losing My Religion - Anouk
Who Will Take My Dreams Away - Angelo Badamalenti & Marianne Faithful
Gemiler Gibi - Ezgi' nin Günlüğü
Değirmenler - Şebnem Ferah
Hatıralar - Mirkelam
Shine On You Crazy Diamond - Pink Floyd
Jovano Jovanke - Vlatko Stefanovski & Miroslav Tadic
Ben Kimleyim - Mavi Sakal
İstanbul' da - Pinahni
Kalbim Bomboş - Cem Köksal
Beyrut - Ezgi' nin Günlüğü
The Blower' s Daughter - Damien Rice
Parissienne Moonlight - Anathema
Corazon Espinado - Santana & Mana
Fatal Tragedy - Dream Theater
Eksik Birşey - Ezgi' nin Günlüğü
Comfortably Numb - Pink Floyd
Fool - Cat Power
Ebruli - Ezgi' nin Günlüğü
I Know - Placebo
As I Am - Dream Theater
Protege Moi - Placebo
In A Manner Of Speaking - Nouvelle Vague
Gidiyorum Bu Şehirden - Sezen Aksu
Field Of Innocence - Evanescence
Naylon Sevdalar - Umay Umay
Tres Notas Para Decis de Quiero - Vicente Amigo
O Dünyada - Şebnem Ferah

Bu listeyi herkese tavsiye ederim, zaten benim kendi keşfettiğim5-6 şarkı vardır burada onun dışındakiler hep sağdan soldan gelen müthiş şarkılar bakıp da vay be ne tarz çocukmuş demeyin deyin ki vay be ne tarz arkadaşlı çocukmuş. Bir de listeye yeni duyup da beğendiğim şarkıları hiç acımadan eklerim. Her şarkıda aklıma birileri geliyor genelde bana gönderenler oluyor aklıma da gelenler. Ama şarkılarda düşünmek ne onları bana getiriyor ne de beni onlara götürüyor.

NOT : Son cümlenin son kelimesini çıkarıp üç nokta koyup anlatım bozukluğu sorusu yapsınlar.

15 yorum:

Hanife dedi ki...

hepsi mükemmel,hepsiii:)))(gaza geldim)ben de yaklaşık iki haftadır durmadan Amelia dinlemekteyim,mutluluk aşısı gibi bi şey:)))(hatta onun yüzünden finalleri bile unutmuştum:)))

Adsız dedi ki...

Bakıyorum listende "bizim" (Makedonyalı) Vlatko Stefanovski de var. Kendisi Makedonya'nın en büyük grubu olan "Leb i Sol" (Ekmek ve Tuz)'un bir şarkıcısı ve gitaristi. Daha çok halk türkülerine dayanan rock stilindeki şarkılarıyla tanınmıştır.

Elsa dedi ki...

emiiiir, cat power free ve i found a reason! günselinin cat powerı sevdiğini ben de biliyorduum okumuştuum. evet ya evet, catpower tam senlik bişi.
johnny cash eklemeni bekliyorum ben o playliste bir de feist. sanki çok uygun gidermiş geldi de. :)

Adsız dedi ki...

emirim 1 seneden fazladır güs ü tanıyıp da cat power ı duymamış olman beni çok şaşırttı doğrusu (dünyanın en sıkıcı samimiyetsiz cümlesi oldu,"emirim" de demesem nolurdu bilmem)

liste pek bir hoş görünüyor.seni de müzik zevkini de severim bilirsin (one more cup of coffee hariç)

görüşmeyeli 7-8 ay oldu sanırım :)) çok özledim ben.

Yasin Cem Kandemir dedi ki...

sendeyim snin haberin yok:P

Emir Bey dedi ki...

hanife : finalleri pek unutmamak lazım =)

oktay ahmed : aa ne güzel bilmiyordum zaten o şarkıları 2 gün kadar önce tuğçe hanım gönderdi lakin çok klas gitaristmiş onu anladım =)

elsa : uygun gördüklerinizi gönderirsiniz efendim ekleriz =)

melis : yahu 7-8 ay olsa yine iyi yıllar oldu! özledim!

kadif : :D dengesiz :D

Emir Bey dedi ki...

oktay ahmed : hocam bu arada megadeth sever misiniz bilmem ama yan taraftaki kulağımıza çalınanlar linkinde müthiş bir system has failed albümü eleştirisi var vaktiniz ve ilginiz olursa bakmalısınız.

Tugc dedi ki...

hemen benim yolladiklarim koyulmus listeye :) cok sevindim. Bu sarkilarin turkce olanlar disinda cogu da benim cok dinledigim bir listeye ait. Ama turkce olanlari cok bilmiyorum. bir de turkce muzik dinleyip kendimi deprestirmemek istiyorum :) o yuzden amerikadaki turk grubumla sezeni filan yasaklamistik mesela kendimize bir sure:)
varsa cok begendigin sarkilar, birkacini yollayiniz lutfen efendim zahment olmayacak ise.

Emir dedi ki...

Dinlemek kadar müziği yapmak, vücuda getirmek de genişletir insanın ufkunu.
Bu renkli ve güzel bi listeye benziyor. Ama, senin bu birikimle kendi ürettiklerini duymayı da tercih ederim.

Emir Bey dedi ki...

tugce : Türkçe müzik evet sözleri tam manasıyla anladığın zaman büyük oranda çökertebilir. ama ben daha hüzünlü şarkıları seviyorum genelde gerek söyleme gerek dinleme konusunda siz hangilerinin olduğunu söylersinz ya da olmadığını ben de içlerinden en güzellerini seçer yollarım :)

virtuoso : bunlar tabi bu aralar çok dinlediklerim onun dışında heavy metal den sanat müziğine kadar her türlü müziği dinlerim -bana göre kaliteli olduktan sonra- yapma konusunda ise ürettiklerim daha yapım aşamasında kafama göre aranjmanını yapabileceğim birkaç arkadaş bulursam ancak kayıt alacağım ciddi anlamda onlar da bulunmuyor pek ya vakit ya heves ya da itaat eksik oluyor :)

Adsız dedi ki...

Megadeth hakkındaki eleştiriden haberdar ettiğin için, teşekkür ederim. Çok güzel değerlendirmiş arkadaş.

Live and let live ;)

scarlet dedi ki...

Ne zamandir böyle bir şarkı listesi yazayım diyorum, en sevdiklerimden oluşan. Ama her seferinde araya başka bir konu giriyor. Bu listeyi görünce gülümsedim o yüzden =)
Buradaki birkaç şarkının bende de önemli yeri var. Cat Power da iyidir hoştur, listede kendine yer bulmuş olan Damien Rice'ın da en takdir ettiği sanatçılardanmış, fi tarihinde bir yerlerde okumuştum, hatta öyle tanışmıştım Cat Power ismiyle, Damien Rice tavsiye etti =)

muzbaligi dedi ki...

Hoş bir liste.
Johnny Cash önermiş yukarda biri ismini görünce aklıma geldi "hurt" diye bir şarkısı var listene bakarak sevebileceğini tahmin ediyorum ben de sabah akşam dinliyorum.Hatta uyanır uyanmaz:)
Cat power harikadır bence de bir de solistin kalabalıkta şarkı söyleyememesi şarkıların sözlerini unutması falan çok sempatik ve doğal gelmişti bana

Adsız dedi ki...

emir. bırak bu işleri. ;p
the postal service dinle bi de.
ya da şöle diyim ben onu dinliorm bu aralar. ey bılog ahalisiii. bi blog açalım bence ortak neler dinliyoruz yazalım! :D

Emir Bey dedi ki...

oktay ahmed : rica ederim :)

scarlet : gerçi en sevdiklerimi yazayım derken hep onun da bunun da hatırı kalacak paniği oluyor ben de en sonunda sadece çalan şarkılardaki listeyi yazdım :)

muzbalığı : şöyle ki o yukarda tavsiye eden bana şarkıyı da gönderecek sanırım :) dinlerim artık :) ah bir de unuttuğum ama bu aralar çok sevdiğim bir diğer şarkı da :

dave matthews band - grave digger

bu da çok hoş :)

lavender : gönderirsin dinleriz :) bu arada fikir süper hatta tam yapılmalık fikir :)