Cumartesi, Şubat 10, 2007

Jukebox Dinleyiniz

Efendim dün en sonunda aylar süren yolunu yapma çalışmalarım sayesinde Jukebox konserine Oldcity' ye gitmek için izin alabildim. Evden çıkıp Merve Hanım' la buluştuk evvela. Kendisini bu aralar görsem de çok özler oldum ya hayırlısı. Onunla biraz oturup sohbet ettik derken Yasin Bey ile buluşup yeni açılan Sultanahmet Köftecisi' ne gittik. Levent Bey geldi. Çok beğendik hepimiz hem dükkanı, hem fiyatları, hem her şeyi. Sonra Badehane' ye yollandık, Melis Hanımcık ile buluştuk ve ardından Tuhaffiye Hanım ve Sezen Hanımlar da geldiler. Daha da ardından Serhan Bey. Sonra gelinimiz Günsu Hanım da geldi. Neyse vakitlerimiz konsere yaklaşıyordu ve yavaştan yol aldık. Bu arada unutmadan söyleyeyim en değerli konuğumuz ve bir aydan fazladır görmediğim Emir Bey de gelmişti. Konser yerine varıp içeri girdik. Grubun solisti olan Aslı Hanım ile denk geldik ki ayaküstü bir miktar konuştu benimle nazik bir insan olduğu için, ardından gitarist Kerem Bey ile denk geldik, o da hat safhada misafirperver karşıladı beni. Aslı Hanım' ın da değindiği gibi Yasin Bey' in seyircileri yani bizim grup ve GSL grubu kalabalıktı hatta açık ara çoğunluktaydı. Sonrasında konser başladı. K-9 adlı pek güzel Vega şarkısıyla, "vuuuv" dedik. Şimdi eskiden olsa gözüm teker teker gitaristi, basçıyı, bateristi süzer bir hata yapsalar diye beklerdim, lakin Yasin Bey' in içinde olduğu grup hata yapmaz, üstelik ben de eleştirmen miyim yahu diyerek eğlenmeye konsantre oldum. Merve Hanımcığım, Emir Bey ve ben, hemen hemen Aslı Hanım' ın tam önüne denk geliyorduk, umarım sahnede gözüne spotu vermişlerdir de bizim yaptığımız şebeklikleri görmemiştir, beni hâlâ Emir "Bey" zannetmektedir. Neyse bir kaç diğerlerine nazaran hafif şarkıyla devam ettiler. Ardından vaktiyle çalıp, çalarken de şovlara gark olduğumuz o ünlü şarkı geldi "Somebody to Love". Artık dediydim zaten dans bile ederim diye, hazır yanımda Emir Bey de var, şebekliğin dibine vurduk kendi çapımızda. Sonralarda artık seyirci daha coşkuluydu ve bizim gibi zibidiler çoğalmıştı. Ardından bir diğer en sevdiğim parça olan ve Antalya' da değerli basçımız Egemen Bey' in yazdığı yeni sözlerle ve grubça kattığımız ekstra bölümlerle "Ayşe" ismiyle çaldığımız Jailhouse Rock geldi. Beynim gençliğime giderken, bedenen eğlenmeye devam ettim, ısrarla Merve Hanım' ı dürtükledim o da şebek olsun diye ama efendim hanım hanımcık insanmış, bir gıdım şebermedi. Sonrasında Helldorado çalınırken ağabeyimin telefon etmesi üzerine Merve Hanım' ı da alıp çıktık.

Jukebox nasıl bir gruptur bence?
(iğrenç bir soru cümlesi oldu)

* Basçılarını pek tanımam ama bir sempatim var kerataya, üstelik şarkılarda arada kendinden kattığı melodik iniş çıkışlar müthiş bir tat katıyor ki bu sırf benim değil yanımdakilerin de dikkatini çekti, konser boyunca kesiştik ara ara bu yüzden gay olduğundan şüpheleniyorum.
* Baterist bey şarkılarda oldukça yerli yerinde çalan, gereksiz ataklardan kaçınan, bildiğim şarkılarda ritim kaçırmayan, bilmediğim şarkılarda da tempo hissi sağlam olan bir insan.
* Solist Aslı Hanım, dediğim gibi kibar olduğu kadar hat safhada da güzel sesli bir insan. Detone olmuyor, şarkıları hisli söylüyor, kafa sesleri kontrollü, sesine hakim yani, üstelik seyirciyle de yer yer iletişim kuruyor, gülümsüyor, sahneye yakışıyor, karizması var. İdeal bir solist yani.
* Gitaris Kerem Bey, ister istemez daha dikkatli dinlediğim grup elemanı. Gerek gitarı, gerek pedalları, gerek pedalları kullanabilişi, gerek çalışı, gerek sahnede duruşu ile "humm, adam olaya hakim yahu" dedirtecek bir insan. Güzel çalıyor, tek gitar olmasına rağmen bir açıklık, çıplaklık olmuyor şarkılarda.
* Klavyeci beyin adı da Tuna Bey' di sanırım. Bu durumda baterist bey de Sina Bey olabilir. Ama tam emin değilim salladım söz vermeyeyim yani. En az hakim olduğum enstürmanı çaldığı için müzikal anlamda yorumlarım boş olacak. Ama bu demek değildi ki klavyenin sesi az geliyordu. Oldukça netti hatta ön planda olduğu şarkılarda "maşallah" dedirtti. Aldığım duyumlara göre, buz dağının görünen kısmı tadında bir insanmış klavye konusunda.

Benim grup hakkındaki şahsi fikirlerim bunlar, çok keyif aldım, dans falan ettim yani düşünün artık, sonra şarkıları çok güzel, sonra sahnede iyi duruyorlar. Siz de vaktiniz olursa gidin bir yahu her cuma 23' te Oldcity' deler. Ben sonuna kadar kalamadığım için veda da edemedim kendilerine. Ellerinize sağlık efendim.

NOT : Fotoğraf da çok şekilli oldu ama telif hakkı elimde =)

15 yorum:

Kerem Dıramca dedi ki...

Cuma geceni bize ayirdigin icin, sonra da vaktini harcayip bu kadar uzun bir yazi yazdigin icin, usenmeyip resimlerimizi ardarda koyarak muazzam bir afis fikri verdigin icin ve olumlu yorumlar icin ayri ayri tesekkur ediyorum Emir Bey Kardesim :)

scarlet dedi ki...

Güzel sözleriniz için çook teşekkur ederiz :)
Gözüme spotu vermemişlerdi yani gordüm sizi de sahneye yakın olan herkes gibi, zaten genelde seyricileri izlerim, böyle bir sağa bir sdola bakarım iki gözüm ayrı oynar şarkıyı soylerken :) Ama ona "şebeklik" demeyelim "eğlenmek" diyelim, ki hoşumuza gidiyor eğlenen insanlara çalmak/söylemek :)
O ara sahneye çıkmak üzere olduğumuzdan sizinle çok ilgilenemedim bir merhaba dedim kaçtım gibi oldu biraz, o nedenle affınıza sığınmayı planlıyordum, yine de kibar bir insan izlenenimi uyandırmışım, bahtiyarım :)
Çok ama çok güzel, mutluluk verici, içten bir yazı olmuş grubumuz hakkında, gerçekten mutlu oldum, bir kez daha teşekkürler ederim! :)
Bu arada Merve Hanım'ı tanıyormuşum gibi davranmam da komikti sanıım :) E az okumadık kendisini ne kadar sevdiğinizi & özlediğinizi değil mi efendim:)
Gelip dinlediğiniz için tekrar sağolun, her zaman bekleriz :)

Adsız dedi ki...

emir beyim, ( giderek benimsedim bu tarzı merve hanımin da dikkatini cektigi gibi : ) cok tesekkurler gelip destekleyip, tabularını yıkıp o mutis dansınla beni sahneden guldurdugun icin ( demek ki gozden kacmamıs :)
ha bu arada jailhouse da super yahu

---OPTiO--- dedi ki...

bi gün gidip dinlemeli o zaman efendim...siz öyle diyosaniz...ama ben yinede senin konserine gelmek istiyorum..ama en önde oturucam :)) ...gelecegin stari :))

Emir Bey dedi ki...

kerem : rica ediyorum efendim çok severek eğlenerek dinledik :) lakin afişte solistinize birazcık ayrıcalık yaptım renk olarak hatta daha büyük bir versiyonunu size mail atayım olmazsa :) ufak bir ücretle hallederiz :)

eysean : başka bir zaman artık efendim görüşürüz yine :)

scarlet : rica ederim. demek bizi gördünüz ha :( tüh neyse artık :) Merve Hanım alışık, blogger bir arkadaş da sokakta sarılmıştı falan :) bu arada grubunuzla ilgili bir röportaj yapılacak olursa ben yapmak istiyorum :)

kadife : seni sevdim genç :) çıkar mısın benimle :D senin için dans ettim sırf :))

optio : benim konserim falan olmayacak efendim gidişat kötü san' at hayatımı 2. yılında terk etmek zorunda kalabilirim :( kafama göre birilerini bulamıyorum :)

Emir dedi ki...

jukebox ı dinledim
walla çok begendim
yılardır müzik piyasasındayım sen şahitsin emircim çok grupla çaldım.
anlarım az çok bu işlerden
jukebox çok temiz müzik yapıyor.
grup elemanları çok uyumlu
ayrıca o kadar insanı dans ettirmek alkışlanacak bi yetenek.hele hele beni dans ettirdigine gore diyecek bişey bulamıyorum.zaten büyük kitlelere ulaşmışlar.çok daha fazlasını yapacaklar.belli.

Yargı dedi ki...

Çok güzel bir akşam geçirdik biz de.. Hafif arka taraflarda kalsak da sahneden tüm oldcity i sallayan jukebox a kayıtsız kalamadık..Yeni repertuar ve şarkı seçimi de iyiydi. Tüm grup üyelerini kutluyorum..

Ayrıca sahneden doğum gününü kutladıkları Alpcan adına buradan da teşekkür edeyim. Gelecek cuma yine oldcity deyiz..

Tugc dedi ki...

"bir gidim sebermedi" ne demektir :) oraya takildim ben ve guluyorum hala daha.
Jukebox'a basarilarinin daha da devamini diliyorum :)

Emir Bey dedi ki...

emir : belli yahu!

yargı : maşallah diyelim, nazar değmesin!

tuğçe : valahi tam oalrak öyle yani :D biz şeberdik de :D

Adsız dedi ki...

yav vallahi cok mutlu oluyoruz grupcana hatta biz emiri paraya mı baglasak, bizim boyle daha da heveslenmemize vesile oluyor bu cocuk, allah eksik etmesin, nasıl bir melektir bu adam yahu sorarım???

Emir Bey dedi ki...

kadife : hangisinden bahsediyorsun delikanlı ?

pınar üstel dedi ki...

"Efendim dün en sonunda aylar süren yolunu yapma çalışmalarım sayesinde Jukebox konserine Oldcity' ye gitmek için izin alabildim."

hahayt emir'e bak hala izin alıyo. toysun olm sen.

Adsız dedi ki...

sen lan sen...cuk

Emir Bey dedi ki...

pınar : ne var abla! artizlik yapmayın izin vermiyor annem var mı bir diyeceğiniz, okulda size bir kafa atayım en iyisi!

kadife : estağfurullah o sizin melekliğiniz :) hemen de terbiyesizleşme :D

Hanife dedi ki...

fotoğraf çok şekilli olmuş cidden,bi ben dinleyemedim zaten kendilerini,burdan tebrik ediyorum ama:)