Cumartesi, Haziran 07, 2008

Siyasi İçeriksiz Yazı

Sağ yumruğumu havaya kaldırmıştım gel gör ki karşıdan yansıyan ben ise solunu. Bu görüntüye bakadururken dedim ki dur ben bunu bir sorayım doğrusu nedir. Sonra yaptığım kamuoyu yoklamaları sonucunda en bilgili verilen cevap esas olan harekette kaldırılan yumruğun sağ yumruk olduğunu ve emeği temsil ettiğini söyledi, ben de hımmm dedim, sonra da dedim ki arkadaş sol görüş diye geçinip sağ yumruğu kaldırmak yakışıyor mu hiç. Neyse neticede bu konuyu biraz daha araştırmak gerek. Öğrenmenin yaşı yok. Öğretmenin yaşı çok. Burdan neyi çıkarıyoruz her ne kadar sağ yumruğum havada desem de her daim, aslında karşımda benim tıpatıp aynım olan biri durup da görmüyor musun birader sol yumruk o diyebiliyor. Neticede benim de gönlüm istemez miydi şu konuyu adam gibi işleyim süper bir yazı çıkarayım hem ideolojik altyapılara değinsin hem de gündelik gözlemlere falan ama gel gör ki üşendim sıkıldım zor işler bunlar. Ne demiş Hilmi Yavuz?

Aynalarmış gibi yapan aynalar
Sır biziz aynalar sır olacaklar

O zaman iki güzel fotoğraf koyalım da şenlensin şuralar. Afişteki dostumuz cesurca "solun yeni yüzü benim" diyebilen sevgili yahşi gencimiz Egecan Bey. Bu afişi de bu sözleri ölümsüzleştirelim diye arkadaşlar hazırlatıp doğum gününde kendisine hediye etmişler. Esnaf odaları ve loncalar başkanı arkadaşımız Ozan Bey de bu fikri en destekleyenlerden olsa gerek ki hemen afişle poz verdi.


Bir de toplu fotoğraf çektirdik. İş bu fotoğrafta da ağırlıklı olarak farklı sol yumruk kaldırış şekilleri görülüyor ki bunlardan bazılarını birazdan irdeleyeceğim. Sol üstteki siyahlı tek el cepte olan Emre Bey'de misal "bir parti kursam tüm İzmir'den oy toplarım" havası var. Nazlı Hanım ise (üst katta sağdan dördüncü beyazlı) sahip olduğu o dirsek açısıyla tam bir kız olduğunu vurgulamış feminist bir yaklaşım diyebiliriz. Ilgın Hanım, Ezgi Hanım ve Uğur Bey'de (sırayla sağ üstten üçüncü, sağ üst birinci, sağ alt birinci) ise bu size girsin havası var çok afedersiniz. Egecan Bey'in şahsıyla ilgili yapılan ve en beğendiğim poz yorumu "sol oley yapmış egecan" yorumuydu. Bir de Buket Hanım var ki, gözüme güneş girmesin önce devrim kolay iş pozu vermiş. Sağ yumruğu kaldıran da Mert Bey ayrıca belki en gerçek devrimci o kim bilir.


Yazının siyasi yanı bir tarafa biraz da müzikal yanı olsun babında (dübab şubab ba jazz) şöyle bir şey paylaşacağım sizle, şimdi hani Last Fm'de Emir Bey profili var ya -işte o size ehem öhöm- bir de onun gibi Emir Aksoy profili açtım buraya da tek tük de olsa kaydettikçe besteler olsun, söylemeyi sevdiğim şarkılar olsun ya da Orçay Han ve Emir Efendi ile yaptığımız daha deneysel çalışmalar olsun bunları koymayı düşünüyorum. Şimdilik Cennet Bahçesi var sadece, Levent Bey'in şiirine yazılmış ufak bir parça, en saf haliyle. (esnaf haliyle diye okudum kendi yazdığımı ahaha) Bir de Last Fm demişken, Emir Bey sayfasına da diğerleriyle aynı dönemde yaptığımız ama yüklemeye çekindiğim 1980'i yükledim gaza gelip. Hadi hayırlısı.

Not : Yazının çıkış fikrini de otobüste yukardaki demirlere tutunurken camdan kendimi görmemle ürettiğimi belirtirsem, ne denli boş ve yüzeysel bir insan olduğuma şaşarsınız, ama söylemiyeceğim o da sır kalsın.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

bir cumartesi neşesi olmuş. pek hoş pek hoş.

gülş dedi ki...

attığım kahkahanın haddi hesabı yok. siyasi içeriksiz bir yazıyı daha iyi yazan görmedim. :D

Emir Bey dedi ki...

beyhan : mersi efendim =)

gülş : oh iltifatlarımı da aldım güldürdüysek ne mutlu :D

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

sizi bozar emir beyciğim böyle siyasi şeyler siz popilerizme bulaşmış ortayolcu olarak :)))