Pazar, Ağustos 24, 2008

Antalya'da İnsan Tingirder*

Gezimizin en büyük kahramanı pek değerli aile otomobilimizdi. Gelişte de gidişte de ağabeyim ile altışar saatten toplam 12 saat araba kullandık. Molalarımızı çok kısa tutmadığımız için normal otobüs yolculuğundan biraz daha uzun sürüyor tabi ama olsun. Dönüş yolunda çok yorulduk, ayrıca bana yol vermek için neredeyse şarampolden yuvarlanacak kadar sağa yanaşan bir traktörü kendi şeridimi dahi ihlal etmeden solladığım için ilk trafik cezamı yedim 115 Lira.
Gezimizin en normal kısımları köy kısmıydı keza yaşanılabilecek tek serinlik buradaydı. Antalya'nın Korkuteli ilçesi ya da kasabasının Yeleme köyü burası. Çerkez köyüdür Başpınar olarak da geçer ama Yeleme ismini çok severim ben. Çerkezce sanardım halbuki içinde yel geçiyor değil mi.
Amcam ve yengem de eskiden babaannem ve dedemin yaptığı gibi yazları artık Yeleme'ye çıkıyorlar. Başhekim (aynı zamanda amcaoğlu) Mehmet Ağabey ve diğer bir aile doktorumuz olan eşi Aylin Abla da yemekte bize eşlik ettiler. Annem çok havalı bir insan olduğundan makinaya bakmaya tenezzül etmemiş dahi. Bu arada Turkcell hatlı telefonumun ekranında ben Yeleme'deyken "yayla" yazıyordu. Antalya'da da "şehir" yazar diye bekledim ama olmadı.
Pek değerli, pek sevdiğim insan Merve ile de görüşmüş olduk Antalya vesilesiyle. Yakında kendisini de İstanbul'da görmek istiyoruz ne diyelim. Merve deyip geçmeyin bugüne bugün eli ekmek tutan, para kazanan bir arkadaşımız kendisi.
Fotoğrafa baktıkça gülüyorum, Orçun'daki "halaybaşıyken hesabı isterim" pozu mu Emre'nin muhteşem "Antalyalı teyze" pozu mu yoksa Uraz'ın bir kaç sayfada ancak anlatılabilecek pozu mu buna sebep bilmem ama çok mutluyum bu gençlerle çok bol görüşebildik oralarda.
Sanatsal fotoğraf çekmeye çalışan bir insanım ben de her insan gibi, tabi ki genellikle çekemiyorum ama olsun, Antalya şüphesiz dünyanın en güzel şehri olduğundan (bknz. Atatürk) ben ne kadar kötü çeksem de sorun değil.
Orçun'da akape ilçe teşkilatına girdi, basın açıklamasında da "nabacan başka siyazete gircen tabe" dedi, boş vakitlerinde de dolmuş kullanıyor hız yapıyor, rus turislerle ingilizcesini geliştiriyor.

* İlişkiniz tingirder diye maksimum Antalyalı bir cümleyi, Emre isimli insan kurdu, kendisi senelerdir İstanbul'da yaşar ama iki haftalık bir Antalya yaşamı ona yetmiş anlaşılan.

Not : Hayat tempom mu yükseldi ne doğru düzgün bilok takip edemez oldum artık ne yapalım olur böyle arada gönüller bir olsun yeter ki.

6 yorum:

beyazrus dedi ki...

yok yok, ne zaman geldin ne zaman gittin, şimdi nerelerdesin, gözümüz yollarda kaldı ama yollara düşmüşsün anlaşılan...

triancula dedi ki...

emir bey'im, lütfen haksızlık etmeyiniz, o çektiğiniz fotoğraf "oluyor abisi!" modunda! müthiş bir radyo dostu şarkısı kıvamında. "azıcık alltan azıcık üstten şaapıldı mı, tamamdır bu iş hoca!" gibi olucak bak yemin billah!

Emir Bey dedi ki...

beyazrus : geçtiğimiz hafta Antalya'daydım, artık değilim.

triancula : pek mersi efendim =)

böcek hanım dedi ki...

orçun and duygu ended their relationship.

morbidmortal dedi ki...

orcun senin pisikleti çalmışlar migros`tan. neapcen bir bakıver bakam.


sıcak yahu burası.

Emir Bey dedi ki...

böcek : öyle deme yenge ayıp !

morbit : nabacan sıcağa da alışır insan.