Salı, Ocak 06, 2009

Finaller Arasında Müzik



Pazartesi günü ile birlikte geçen iki finalimden sonra -ki birisi 203/istatistik ve benim ikinci alışım, diğeri ise 303 ki bölüm hayatımızın en zor dersi- biraz müzik dinleyelim yahu dedik. Gezinirken tesadüfen Last Fm'de 2008'in en iyileri şeklinde bir istatistik gördük. Tabi bu iyilik kavramı en çok dinleme oranına göre düzenlenmişti, haliyle içlerinde en popüler olanı Coldplay'in son albümü idi. Bunun yanısıra I Kissed A Girl'den Beirut'a kadar -elmayla armutu topladım ehehe- değişik bir yelpazesi vardı. Ağırlıklı olarak indie diye geçen özünde ne olduğu belirsiz ve her şeyi kapsayan hatta ne yazık ki indie kelimesi üretilmeden önceki gruplara bile yapıştırılan tarzın popülerleşen ya da yaygınlaşan diyelim grupları oluşturuyordu listeyi. Bu bile beni üzdü, sonra bulabildiklerimi dinledim bu listeden, evet fena değilmiş dediklerimin yanısıra öf dedirten bıktıran da çok şey geçti. The Kills güzelmiş ki kendilerini Punkreas'tan tanımıştık evvelden, Santagold fena değilmiş dedik, ama bunların yanısıra müthiş bir albüme de denk geldik ki o da The Last Shadow Puppets isimli grubun albümü olan The Age of Understatement. Tek kelimeyle müthiş. Grubu oluşturan ikilinin birisi Arctic Monkeys'ten diğeri ise The Rascals'danmış. İkinci gruba dair bir fikrim yok henüz. Kendi grup arkadaşlarına kızıp bir turnede bir vesileyle tanışmış oldukları birbirleriyle -cümle müthiş- altmışlara benzer bir şeyler yapalım diyerek bu albümü yapmışlar. Bence müthiş. Bulun edinin dinleyin diyerek sözlerimi bitiriyorum. Müzik de olmasa nasıl uyuşacağız, yatışacağız yahu?

5 yorum:

gülş dedi ki...

arkadaşlarım artık msnde kaçıyor benden tek söylediğim puppets albümü indirin, puppets dinleyin, bak sana puppets şarkısı gönderiym mi vesaire. böyle bi albüm yok. bütün müzik dünyası kurban olsun bu çocukceğizlere o denli iddialıyım. goodmusicbox.blogspot'tan kompile albüm derim emir bey.

Özge Ö. dedi ki...

ben de tam şu an last fm'de soul radyosunu dinlemekteydim. son günlerde diğer favorim de soundtrack radyosu. keşfettikçe bu mereti daha bi keyif alıyorum, nasıl bu kadar geç girdi hayatıma! bi etiket geldi mi aklıma heyecanlanıyorum, ilk çıkan şarkı bnm olsun die tutuyorum!
ama coldplay'in albümü ne müthiş bi şeydi. hak etmiş yahu ilk sırayı. cdsine verdiğim paranın kat be katı helal olsun, albüm gelirleri düşmesin yarabbim! allah chris martin'in sesine zeval vermesin! klipler de ayrı şahane..

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

Benim için en büyük olay Beirutu keşfetmem oldu bu sene :)))

Anglachel dedi ki...

Sovyet T64 tankı bu arkadaki yamulmuyorsam

Emir Bey dedi ki...

gülş : albüm yazıyı yazmadan evvel dinlenmişti bile efendim =) gayet haklısınız baya baya bayaaaa başarılı bence de pek keyifli =)

özge : cd ye çok para verilmiş herhalde ama olsun helal olsun =)

yo : eh tam benlik değil ama güzel onlar da fena değil gençler =P

Lord Anglachel : ben de öyle tahmin ediyorum beyim. bir ara istanbula gelin, size alayım o tanktan söz