Pazar, Şubat 14, 2010

Mavi Büyücüler'in Hikayesi


Bu biloğa ismini veren parçayı anlatacağım bu yazıda: Mavi Büyücüler. Her şey sanırım yine Ted Nasmith'in Tolkien galerisinde dolanırken başladı. Ted Nasmith en beğendiğim iki üç Tolkien çizerinden birisidir. Çizimler arasında "The Blue Wizards Journeying East" isimli çizim beni çok etkiledi ve bu esrarengiz Mavi Büyücüler'i araştırmaya koyuldum. Beş büyücünün (Istari) olduğu çok açıkça belirtilmişti gerekli kitaplarda lakin bunların üçü gayet tanınırken diğer ikisi her daim gizemini korumuştu. Tanınan üçünü (Ak) Saruman, (Gri) Gandalf ve (Boz) Radagast diye hatırlatırsak sürekli insanın aklında "peki diğer ikisi nerede, onlar da kim bilir ne enteresan adamlardır, ne işlere bulaşmışlardır" gibi cümleler dolaşıyor. İşin gerçekten esrarengiz ve cezbedici yanı da Tolkien bu Mavi Büyücüler'den "Doğu'ya gittiler"den öte bahsetmiyor. Sonrasında notlarından, mektuplarından yapılan derlemelerde en fazla isimleri öğrenilebiliyor hepsi bu: Alatar ve Pallando.




Şarkı belki de içinde hayatta en sevdiğim şeylerden birisi olan Tolkien Lore'dan bir şeyler barındırdığı için benim için çok değerlidir. Kayıt kalitesi çok yüksek değildir evde kendi başıma yaptım keza ama bence samimi bir kayıt. Klasik gitar, elektronik gitar, vokal ve mızıka var şarkının kayıdında yanlış hatırlamıyorsam. Şarkının ismi ve sözleri ise Tolkien kadar Ted Nasmit'in çiziminin de izlerini taşıyor: "Mavi Büyücüler'le Doğu'ya mı gitsek?" Bu şarkı neticede benim gözümde tüm yaptığım ve yapacağım işlerden farklı bir yere sahip olacaktır. Hani yaptığınız bir şeyin genel geçer yani herkes tarafından kabul edilen bir güzelliği ya da özelliği olmaz da sizin için çok güzel ya da özeldir ya, bu da öyle bir şey benim için. Çok mu belli ediyorum acaba bunu biloğun isminden?

Şarkıyı dinlemek için bu iki bağlantıdan birisine tıklayabilirsiniz: 1 / 2

Hiç yorum yok: