Cumartesi, Haziran 04, 2011

Aynı Sudan İçmişiz Derken


Beynimi, kulaklarımı ve gözlerimi zorlayan ve her 2 dakikada bir karşıma çıkan ve 3-4 dakika süren müthiş reklam videosunu izledim, ezberledim, içimde hissettim, tıpkı senelerdir hükümeti içimde hissettiğim gibi. (her zaman böyle elitist girmem bak yazıya, şanslısınız bugün) Sonra Hopa'daki olaylar -artık aşağı yukarı her gün olduğu gibi- içimde bir şeyleri daha parçalayarak oldu bitti ve unutulmaya başlandı. Gündem hızlı, sistem hızlı, sürekli yeni bir şey üretmezsen yok olursun, koşmazsan düşersin kafası. Ne kadar duyarsız basın bu işe diye komik bir şekilde hayıflandım kendi kendime sanki bilmezmiş gibi. Geçen gün bir video izledim, belgesel. Üzerine Hopa'daki olaylar oldu, iki tane gözüme çarpan yazı okudum. Belki iki insanın da gözüne ben çarptırırım bunları diye az da olsa ümitlendim.

Lütfen ama lütfen, şu iki yazıyı üzerlerine tıklayarak açın ve okuyun, lütfen şu aşağıdaki video'yu izleyin, 20 dakika gözünüzü korkutmasın, çok akıcı ve akarken yakıcı bir video olmasa şüphesiz paylaşmazdım...






* onen i-estel edain, u-chebin estel anim

2 yorum:

senaaaaa dedi ki...

önce ağlamamak için kendimi tutuyordum. sonra kendimi tutmanın bie yararı olmadığını anladım. toprağı satın alırız, suyu satın alırız acaba ne zaman havayı da satın almaya başlıycaz diye geyik yapardık üniversitede. galiba çok kalmadı.
hadi biz para verip alalım. biz geberip gidelim hatta zerre umrumda değil aslında.
o su, ağacın da suyu, balığın da suyu, çiçeğin de suyu, ayının da suyu, böceğin de suyu, kelebeğin de suyu. sadece insanlar değil, onlar da ölecek. bizim yüzümüzden. bunu bilmek daha da kahrediyor beni.
son sahne ise değme korku filmlerine taş çıkartırdı.
ne anadoluyu ne de oyumuzu vericez.

deryik dedi ki...

bu ülkede, fıkra gibi bi kanunla konar-göçerlik yasaklandı. bi şehirden bi şehre hayvan yürütmek yasak! nedeni belli bile değil.

sonra aynı devlet, toroslardaki türkmenleri hatırladı. bi avuç insan. onlara istisna getirmek için de bu insanları "somut olmayan kültürel miras" listesine ekledi. bin yıllardır toroslarda gezen sarıkeçililer, keçilerini otlatmak için "kültürel miras" ilan edildiler. tüm direnişlerde en önde olan pervin ana, sarıkeçililerin başkanı. "ben somut olmayan bi kültürel mirasınızım, merhaba!" diyodu gözümüzün içine bakıp. gülsen gülünmüyor, ağlasan ağlanmıyor.

hepimiz delirelim diye bekliyorlar. delirmemek, tek silahımız. ben allianoi'u gördüm. gizlice girip gezmiştik. şimdi yok. hala inanamıyorum ama gömdüler. bu cahil cüreti, hepimizi delirtecek güçte. o yüzden sahiden aklıselim kalabilmek lazım.

ve evet, 67 yaşındasın! benden de eskisin! :)