Pazar, Haziran 05, 2011

King Crimson - Fallen Angel (1)


Yeni bir seri yapmaya karar verdim, bunu belki 67 yıldır düşünüyordum ama bir türlü elim değmemişti. 67 yıllık bir blogger olduğumu da Deryik Hanım hatırlattı da öyle idrak ettim. Neyse yeni başladığım bu seri sevdiğim şarkıları paylaşmak serisi. Bu şarkıların yeniliği eskiliği, rok olması pop olması dert değil, tek kriter beni etkilemesi. Tamamen kendi zevkime göre bir müzik paylaşım serisi olacak bu. Belli aralıklarla tamamen kendi sevdiğim şeyleri paylaşacağım, belki o şarkıların düşündürdüklerini bir iki kelimeyle yazmaya gayret ederim. Bu arada baştan söyleyeyim, bu şarkılar çok tanınan şeyler de olabilir, bir tek 3-5 kişinin bildiği şeyler de. Ama bir klasör yapıp buraya arada bir konulan şarkıları indirseniz uzun vadede, karman çorman ama benim kefil olabileceğim bir şarkılar listeniz olur.


Bu serinin ilk şarkısı beni muhtemelen bu serideki olası diğer şarkılar gibi çok etkileyen bir eser. King Crimson'un 1974 çıkışlı Red isimli albümünden Fallen Angel isimli şarkı. Şimdi bu King Crimson zaten başlı başına enteresan bir şey, benim hayatıma geç girdi. King Crimson'un ismini hep sevdiğim müzisyenleri etkileyen bir grup olarak duyardım. Emre (Bol) Bey bir gün bize uğradı ve bana bir kaç şarkısını verdi bu adamların. Bunların arasında Epitaph, Dinosour, Moonchild, In the Court of the Crimson King gibi eserler vardı. King Crimson'u bilenler sırf şu şarkılardan Emre Bey'in nasıl efsane seçimler yaptığını anlar zaten. Böylece girdi bu grup hayatıma, iyi ki girmiş, gerçekten iyi ki! Adamlar kaç senesinde neler neler ve neler yapmış diyorum her dinleyişte.

Fallen Angel'a gelince çok yorumlamadan bırakayım, dinlemeye tenezzül edenlerden ricam ise gerçekten 6 dakika ayırın, başka bir şeyle uğraşmadan sırf müzik dinleyin. Seversiniz sevmezsiniz göreceğiz. İndirin yazan yere tıklayın, açılan sayfada da click here to start download yazan yere tıklayın, hepsi bu.

Hiç yorum yok: