Cumartesi, Haziran 18, 2011

Kafa Boşluğu


Günler dolu ya da boş hızlıca geçer oldu. Cuma akşamı ofiste ufak bir babalar günü dinletisi yaptık Seçkin Bey'le. Dinletinin sonunda bir tane de minik konuğumuz oldu, ona da bir şarkı çaldık. Ben pek çocuk bebek sevmem, istisnai bir örnek oldu bu da benim için. Pek sevimliydi. Ofisten çıktık, Seçkin Bey, Bülent Bey ve Aslı Hanım'la Taksim'e doğru yürürken Zafer Bey'e denk geldim, ilk kez suratı beş karıştı, cenazeden geliyordu. Denecek bir şey yok ne yazık kayıp gerçekten büyük, müziğinin peşinden koşan herkes için büyük hem de.

Sonra ben Meltem Hanım'la buluşmak üzere Kadıköy' geçtim biraz gecikmeli de olsa. Pilavcıoğlu'na yürüdük, bir şeyler yemek üzeri içeri girdik ki bir de ne görelim. Tuhaffiye Hanım, Özge Hanım, Ilgın Hanım, Levent Bey ve Gün Bey pilavlarını bitirmişlerdi. Güzel de bir tesadüf oldu, bir çay içtik, sohbet ettik. Cuma gecesi Kadıköy ayrı güzel olur, her yerden güzel olur hatta. Long Way From Home'dan bahsettik. Sonra onlar karşıya geçtiler, biz de Meltem Hanım'la biraz daha konuştuk. İş hakkında, müzik hakkında, hayat hakkında. Genelde pek keyifli yerlere gitmedi sohbet, yine de birbirini anlayabilmek o kadar iyi ki, konuların çaresizliği bir yana konuşup anlaşabilmek bile keyif veriyor insana.

Bugünse, uzun bir aradan sonra Toros Bey'in evine gittik. Umut Bey'le birlikte üçümüz bir bestem üzerinde çalıştık. Sağolsunlar vakit ve çaba harcadılar bu konuda. Şarkının adı Basit. Sözleri Levent Sevi'nin iki ayrı şiirinden aldığım iki dörtlükten oluşuyor. Birisi burada, diğeriyse şurada. Her şiiri gibi etkileyici. Pelin Hanım ve Duygu Hanım da bizleydiler, sıkıldılar, uyudular biraz, 20 kez aynı ve duymadıkları bir şarkıya maruz kalınca insanlar böyle oluyor. Bir de benim garip bir bestem olunca konu, daha da sıkıcı olabiliyor demek. Her neyse Haluk Can Bey ve Mert Bey de bizlere yarım saatlerini ayırıp gelip çektiler çalarken. Bakalım yakın zamanda videosu elimizde olur herhalde.

Bahsetmek istediğim iki konu kaldı. Birincisi etkileyici bir müzik blogu, alanında tek olabilir. Benim gibi yeni şeyler dinlemeyi ya da az da olsa aşina olduğunuz türlerin bir süzgeçten geçirilip kulağınıza gelmesini seviyorsanız, girip bir şeyler keşfedebileceğiniz bir yer:




En sevdiğim grup Mispis yeni kayıtlarını yayınladı, daha yenileri de yolda, sanırım albüm kaydına girmelerine çok kalmadı. Albüm yolu uzun ve meşakkatli bir yol, o sırada biz de bu güzel kayıtlarla oyalanacağız şüphesiz:




2 yorum:

francesca mckennitt dedi ki...

Müzik blogu aradığım şu sıralarda, en güzel kısım o cümle oldu benim için, teşekkürler :)

Emir Bey dedi ki...

"sıra dışı" bir müzik blogu olduğunu eklemiş miydim bilmem =)