Pazar, Ekim 02, 2011

Voleybol


Dünyada oynamaktan en çok keyif aldığım oyun sanırım. Keza izlemekten de -diğer sporlara oranla çok daha fazla- keyif alıyorum. Yarı final maçı da müthiş keyifli ve sürükleyici geçti az önce. İçimde büyüyen kedere, önce iğrenç bir hava, sonra irili ufaklı gerginlikler, sonra trafik eklenmişti dün, bugün bir de üzerine hastalık geldi, aman sabahlar olmasın dedim. Maç iyi geldi üzerine. O zaman en zor anlarda bile keyif veren bu video tüm içi daralanlara gelsin. Buyurun.

Bugün düşündüm ki bazı sayıların bazı sayılara bölünmemesi pek de gerçekçi bir hikaye değil. Misal 14 cm uzunluğundaki bir tel var elimizde, bunu eşit olarak üçe bölmemiz 14'ü 3'e bölemeyeceğimiz için zor görünüyor. Ancak bizim birimimiz cm değil de x olsaydı, belki 14cm = 18x gibi bir denklemimiz olacaktı ve biz tabi ki o teli üçe kolayca bölecektik. Bir diğer aklıma gelen temiz yöntem de 14cm'lik teli bir çember haline getirip 120 derecelik dilimler kesmek. İşte tam eşit kesiyorsunuz arkadaş böyle yapınca da; yani devreden 6 yalanı bir yere kadar. Hahayt. Buradan ben ne çıkarttım, şu buna bölünür, bu buna tam bölünmez, sayı devreder falan hikayeleri çok da inandırıcı değil, elinde somut bir şey varsa, üzerinde yeteri kadar düşünürsen onu istediğin kadar eşit parçaya bölersin, yani ben bölerim sanki. 

Bugünlük matematik dersimizin sonuna geldik. Sevgilers. Niye böyle oldu hiç bilmiyorum.

3 yorum:

operadaki fantom dedi ki...

Kitleleri aydınlatan bir insansınız Emir Bey, pek güldürdünüz beni pazartesi sabahı...

pın dedi ki...

sosyal paylaşım sitesinden benim sayfama gelip "konveks konkav manyağı" başlıklı videoyu izler misin lütfen, o adamdan ders almış gördüm seni. varsa öyle bir şey, itiraf et.

Emir Bey dedi ki...

o.f.: gülünecek bir şey varsa söyleyin de hep beraber...

pın: o adamı umut izletti ama tarzlarımızın tamamen farklı olduğunu düşünüyorum. =)