Perşembe, Ağustos 02, 2012

Yaşar Usta



Geçtiğimiz hafta boyunca Orçun Bey'i ağırladık İstanbul'da. Merve Hanım'cığım olsun, Ilgın Hanım olsun pek çok üst düzey dostumuzun İstanbul'da olduğu, bu sebeple yoğun geçeceği her halinden belli olan bir haftaydı. Bu gelişmelerin yanı sıra adeta ölü diyebileceğim bir tempoda hareket eden iş başvuruları sürecim de tam olarak aynı haftada hızlanmaya karar verdi. Üstüne üstlük bir de haftalardır -utanmasam aylardır diyeceğim- ertelediğimiz BalconyTV çekimi de aynı günlere denk gelince değmeyin dedim keyfime. Eve giremez oldum. Bir de üstüne Orçun Bey ve yıllardır birlikte üret(e)mediğimiz dostumuz Can Bey'le bir şarkı yapmaya karar verince, yoğunluk adeta ele gelir, gözle görülür somut bir hâl aldı. Lezzet durakları, kültür gezileri, dost buluşmaları, kulüp toplantıları, müzikal üretim süreçleri derken her şeyden önemli ve iz bırakıcı olarak aklımda kalan şey ise Yaşar Usta oldu. Senelerdir duyup bir türlü denk getirip gidemediğim bu yer, meyveli dondurmaya olan sevgimi geliştirdi gerçekten de. Beni tanıyan dostlar bilir sek çikolatalı dondurma yerim senelerdir. Ancak burada yediğim çilekli dondurma beni derinden etkiledi. Şeftali, kavun, incir, kayısılı dondurmalar da gerçekten şaşırtıcı ama çilekli şaka gibi geldi bana, "olmaz böyle şey" dedirtti. Neyse ilk gittiğimde 10 top dondurma yedim çok affedersiniz ve şu daracık süreçte 4 kez gittim sanırım bunca yoğunluğun arasında. 10 top yiyebilmemde topların ufaklığının ve 1TL oluşlarının da payı büyük tabi ama ben şu çeyrek asırlık ömrümde toplamda 10 top meyveli dondurma yemedim "haydi şunu da deneyelim" diyerek. Siz de Yaşar Usta'ya gidin, yeri Bostancı'da. Şayet Minibüs Yolu üzerinden gidiyorsanız Lunapark'ın kavşağına gelmeden evvel bir benzinci var yolun sonunda (Kadıköy yönünden gelirken) o benzincinin tam karşı sokağında hemen sol tarafta. Ancak araçlıysanız sokak ters yön, ona göre ya dolanıp gelin ya da benzincinin sokağına yani karşı sokağa park edin yürüyün, zaten sokağa girince solda hemen 2 adımlık yer. Son duyumlarıma göre Cadde'de ve bizim okulda bu dondurmayı satan yerler açılmış ya da mevcutmuş. Bu denli yoğun bir haftayı anlatmaya kalksam çok uzun bir yazı olacaktı ben de dondurmayı seçtim konu olarak. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere şen ve esen kalın.

Hiç yorum yok: