Salı, Ocak 22, 2013

Mesai


Dünkü yazımda bir iki cümleyle bahsetmiştim, Yerli programında Buğulu Camlar çaldı dün. Tam 20:00'ye doğru eve döndüm yemek yerken de neyse ki telefondaki radyo uygulamasından Açık Radyo'yu dinlemeyi başarabildim. Yerli, Tayfun Polat'ın programı. "Ana akımın dışında kalanlar"ı buluyor, derliyor, yayınlıyor programında. Eğer İstanbul'daki bağımsız müziğe ya da yeraltı müziğine ulaşmak isterseniz size güzel bir kapı açacaktır bu program. Pek çok güzel müziği keşfetmenizi sağlayacaktır, şayet kendiniz böyle detaylı bir vakit ayıramıyorsanız araştırmaya ve önünüze servis edilmişini tercih ediyorsanız. Sakareller'le çalmıştık Karga'da, o zaman tanışmıştık Tayfun Bey'le de, ondan önce miydi sonra mıydı hatırlamıyorum ama Karga'nın yayınladığı 2. derleme albümün de giriş şarkısı Sakareller'den Sandık olmuştu. Benim Sakareller'le beraber kaydettiğim, hazırlanma ve icrâ sürecinde yer aldığım,yayınlanan tek şarkı olma özelliğine de sahip Sandık, şu yayınlanmayanları da bir ara yayınlayabilsek ne âlâ. Neyse konuyu dağıttım, kendi şarkımı da Yerli'de görmek ve dinlemek çok heyecan verici oldu. Hem de gerçekten çok beğendiğim pek çok şarkının arasında. 1, 6, 7, 9, 12, 13, 14 numaralı parçaları pek beğenirdim evvelden de. Pek çoğundan blog'da bahsetmiştim zaten bu müziklerin. Sanırım yakında bu programa şuradan ulaşılabilecek. O zaman hangi şarkılarmış sayar, bakarsınız. Ahahah. Bknz. okuyucuya yapmayacağından emin olunan ödevler vermek. Neyse Buğulu Camlar'ın bu kaydını bir konser provası sırasında Nil İpek Hanım bize geldiğinde yapmıştık. Onun sesini de tabi ki duyacaksınız kayıtta, yine de böyle yayınlanacağını bilsek daha bir havalı kaydederdik, çok indie oldu böyle hahayt. Kayıt demişken geçtiğimiz aylarda muhakkak bahsi geçmiştir ara ara Yiğit Bey'e gittik Toz'u kaydetmek üzere. Sonuca çok yakınız şu an, herkesin yoğunlukları üst üste binince süreç biraz uzadı ama içimize sinen bir sonuç çıktıktan sonra geç olması çok da önemli değil. Yakında bu kaydı yayınlayacağız sanırım, çok heyecanlıyım bu yüzden. Hatta kalın, "keep in touch" der ecnebiler. "Biz size döneceğiz" kadar olmasın bu da bayağı yalan bir açıklamadır.

Bu link havuzunun ardından sırada bir klip haberimiz var. Kendini ajans sanan adam can aldı. Pek karizmatik ablalarımızdan Yasemin Mori yeni albümünün yeni klibini yayınlamış: Deli Bando. Klip de şarkı da pek güzel gerçekten. Yanlış anlamadıysam Boğaziçi Caz Korosu da eşlik ediyor Yasemin Mori'ye bu şarkıda. Kendilerinin yakında güzel akustik video'ları da yayınlanırsa şaşırmayın, benden bu kadar ipucu. Albümü alıp dinlemek lazım, bir de konserini denk getirmek tabi.

Ocak ayı daha çok insanı öldürmeden bitsin artık, hem çalışıyoruz bir diğer yandan, maaş dediğin ay başında yatıyor diyorlar, yeni yeni adetler yemin ederim.

O koşturmaktan yorulmadı ben yazmaktan yoruldum, Ayça Hanım yine bir işler peşinde, okuyun!

Hiç yorum yok: