Perşembe, Ocak 03, 2013

Venüs Mahallesi, 7 Numara


Bir fırsatım olursa geçen yılın şahane yanları temalı bir yazı da yazar, ecnebilerin highlights ya da best of dedikleri, bizimse vay arkadaş ne günlerdi dediğimiz zirve anlarını paylaşırız elbet, ancak şu an bu yılın mevzularından bahis açacağım.

Öncelikle resmi tatil sebebiyle Ocak'ın 1'ini Merve Hanımcığımla beraber geçirdik. Hidiv Kasrı turu düzenledik kendisiyle, ardından da dönüş yolunda bir Çengelköy'e uğradık, sonra ailesine de merhabalar dedim, işten güçten konuştuk. Yeni yıl nasıl başlarsa öyle gidermiş derler, umarım biz de Merve Hanımcığımla beraber gideriz bu yıl gidilebilecek yerlere. O gün bol fotoğraf çektik, ben hem Yashi, hem de Bero'yla; Merve Hanım da kendi makinesiyle, tabi ki en çabuk elimize geçenler Merve Hanım'ınkiler oldu. 

2 Ocak günüydü sanırım yeni yılın ilk sigarası olarak bir dal Camel içtim. Kendisi 9 TL olmuş, haftalar evvel alıp bitiremediğim bu paketle maaş alana kadar idare etmem gerekecek zaar. Artık sigara içmek bir sosyal statü gösterisi sayılacak, parasını veriyorum içiyorum arkadaş nedir diyecek içenler. Bu arada haftanın yarısında içmiyorum neredeyse sigara, bu sene bırakma ihtimalim yüksek baya, Golden Virginia tarlalarındayım bu aralar, free shop'tan geçip yurda girenlerden ricam denk gelinirse Camel tütünü (sarmalık) alabilirler bana.

Zeitgeist serisini bir tur daha izledim geçtiğimiz günlerde. Sonuncusunu izleyememiştim, vesileyle baştan başladım bir tur daha attım. 6-7 saatlik bir maraton tabi bu, ama bu sürecin sonunda ufkunuz biraz açılıyor en azından, izleyin. Buradan ulaşabilirsiniz. Türkçe altyazılıları da mevcut youtube'da. Bir de üçüncü filmde baya, diğerlerinde azar azar bahsedilen bir Venüs Projesi var. Vallahi bir kısım abartılı saldırı olmuş takip ettiğim kadarıyla bu projeye dair ancak benim kanaatim ne kadar güzel olur böyle bir şey olursa şeklinde. Kafamda sorular yok mu tabi ki var, ancak zaten bu proje garanti bir sonuç vaat etmiyor. 3-4 kuşak insan yaşarsa orada 5. kuşak nasıl olur merak etmedim değil ama, ben isterdim öyle bir hayatı. Sosyal bilim insanlarına özellikle tavsiye ediyorum bir göz atmalarını.


Bugün gördüğüm bir haber yine iç yaktı da geçti. Farelerin, insanların kitap okumasına bozulması temalı bir haberdi bu. İnsanları bir milim geliştirebilecek her şeyi yakın kitapları, albümleri, filmleri, onları üretenleri; siz de rahatlayın biz de. Kitaptan konu açılmışken Sisle Gelen Yolcu kitabını okudum Grangé'ın. Yine abartılı bir aksiyon dili mevcut tabi ancak enteresan bir zihinsel problemden bahsediyordu, o açıdan ilgimi çekti. Keyifle okunuyor tabi dili sürükleyici olunca ancak üzerinden 4-5 gün geçince hafızada 2-3 nokta ancak kalıyor. Fazla uçucu diyelim. Şimdi Amin Maalouf'un Doğu'dan Uzakta adlı kitabına başladım. Yıllar olmuş kendisini okumayalı, bana kitap okumayı sevdiren insanlardandır. Bknz. 100. Ad.

Ümit Enginsoy öldü, çok detaylı olarak tanımadığımız ama "Ümit Enginsoy Washington" deyişi eminim ki hepimizin kulaklarında olan biriydi. Değişik bir şey televizyon ve radyo. Misal Murat Kazanasmaz da hepimizin uzak bir akrabası gibi adeta.

Sizi Bir Son adında çok çok güzel bir Ars Longa şarkısı ve video'su ile başbaşa bırakacağım. Dinlemek ve izlemek için üst satırdaki şarkının adına tıklamanız kâfi. Güzel insanların yaptıkları işler hep güzel oluyor sanırım. Güzel insanlar demişken, geçtiğimiz gün google hazretlerinin pek zarif bir doodle ile bize anımsattığı Barış Manço'yu da anmadan edemeyeceğim. Bizim kuşağın en seveceği isimlerden biridir herhalde, müzikal yönüne zaten diyecek bir şey yok, neyi paylaşsam bilemedim, bunu seçtim.

Hepimizin yeni yılı ve sonraki yılları çok güzel geçer umarım. Haftaya Perşembe'ye (10 Ocak) program yapmayın bu arada. Çelik konseri varmış gerçi ama olsun biz yine de konserimizi iptal etmeyeceğiz. Direneceğiz.

1 yorum:

Özge dedi ki...

çelik sana kurban olsun