Salı, Nisan 09, 2013

Tıpkı Ağaçlar Gibi


Dün akşam pek güzel seçim ve sonuçlara vesile olan bir başkanlar konseyi sebebiyle bugün güne uykusuz başladık. Olsun, Leo dediğin uykusuzluğa ve tempoya alışık insandır, hem de böyle güzel insanların seçimi için, onları desteklemek için mesai harcamak pek de güzel! Neyse kendilerine klasik cümlemiz olan "çıktıkları yolda başarılar diliyoruz" diyor konuyu değiştiriyoruz.

Dün gece pek güzel bir mail gelmiş Nil İpek Hanım'dan heyecanla onu toplumla paylaşmasını bekliyorum, çok çok güzel bir şarkıyı Ozan Bey'le tabi ki çok çok çok çok güzel bir şekilde kaydetmişler. Ben şanslıyım loop'lara alıp alıp dinliyorum şu an, dilerim sizler de alabilirsiniz en kısa zamanda. O en kısa zaman geçene dek sizler buradan bu güzel şarkının esasını öğrenin: Hamur İşleri. Vallahi korkuyorum üzücü bir film diye izlemeye. Takatim kalmadı artık hüzne kedere boğulduk.

Thatcher ölmüş. Kimisi demiş ki: "Ne olursa olsun ölenin ardından sevinilmez, kutlama, parti yapılmaz." Ben de diyorum ki birinin ölümüne bunca insan bu kadar seviniyorsa bir inceleyin neden öyle olmuş diye. Bu kadın, bir kaç devirdaşıyla beraber neoliberalizm denilen mevzunun vücut bulmuş haliydi. Şimdi arkasından sözlükte, sağda solda, gazetelerde, bloglarda yazanlar var ya, "öyle demeyin çok önemli işler yapmış, ekonomiyi dinçleştirmiş, İngiltere'yi onurlu bir yere taşımış" diyenler, işte özellikle onlar hiç mıymıylık yapmasınlar, "ay çok çalışıyoruz, mesaimizi ödemiyorlar, hafta sonu işe gidiyoruz, maaşımız kuş kadar, eğitime para döküyoruz, sağlığa da, yıllık iznimizden çaldılar" falan filan diye. İşte neoliberalizm budur. GGŞ'nin ta kendisidir, bir de yavaşça açılanıdır. Hayatta sizi mutsuz eden 10 şeyden 8'inin asil, diğer ikisinin de ikincil sebebidir neoliberalizm. Thatcher = Neoliberalizm. Her şey açık mı şimdi? Demiyorum gidip biz de partiler yapalım ama yapanları da zerre kadar yadırgamıyorum. Sanki bizim ülkemizde durum farklı, şu an herhangi bir görüşten herhangi bir lider ölse, arkasından halay çekecek milyonlar var yahu, ikiyüzlülük etmeyelim.


Britanya'dan konu açılmışken, sözlük'te gezerken J. R. R. Tolkien başlığını gördüm, enteresan bir şekilde popüler başlıklar arasında, neler oluyor diye girdim bir tur baktım, bilirsiniz şu hayatta en çok zaafım olan konulardan biridir bu insan. Birileri yazmış: "Hakkında bu kadar entry yazılınca dirildi sandım." diye. Hahahahah çok takdir ettim, eminim yeni bir geyik değildir ama takdire şayan.


Gelelim bir diğer mevzuya, Hayri Efendi, yıllar sonra eski albümlerimizi yayınlamış soundcloud üzerinden. Khazad-Dûm ve Noro lim Asfaloth! adlı iki tane çok sevdiğim eser vardır, ilk albümümüzde, benim bestelerin üzerine Hayri Efendi'nin akışına icrâsıyla oluşmuş eserler. Buyurun buradan kulak kabartın.



Son olarak soruyorum: Peki bu havalarla ne yapacağız seni İstanbul?

Hiç yorum yok: