Cuma, Eylül 20, 2013

Sakin Olmanın Dayanılmaz Ağırlığı


Aslında bir Kadıköy yazısı yazacaktım hatta başlamıştım ama devamını getiremedim bir türlü, kafamı toparlayamadım, gönlüm el vermedi, olaylar biraz soğudu derken yazacağım diğer şeyleri de unutmadan buraya iliştireyim dedim. Öncelikle 2 tane yepyeni müzikli video'muz var.

1 - Bir Yora yorumu olan Bugün için buraya tıklayın.
2 - Fikret Kızılok'un Farketmeden'ini yorumladığımız yeni video serimizin ilki DemSessions001 için burayı tıklayın.

Onun dışındaki gelişmelerin de hepsi müzikal bu kez, müzik ve dostlar dışındaki tüm konular canımı sıkıyor keza şu günlerde, bu yüzden gündemle alakalı yuh dedirten paylaşımları ağırlıklı olarak twitter'a saklıyorum. Hafta sonu Ekşi Fest'e gittik çünkü değerli dostumuz Nil İpek Hanım'ın konseri vardı. Nilipek. projesini ilk kez tam bir grup formatında sahnede dinlemiş olduk, etkilenmiş ve beğenmiş olduk, ne de güzel olmuş dedik tüm diğer dinleyenlerle birlikte. Atmosferdeki ormanın içindelik de ayrıca güzeldi. Sanırım yakında bu konserden kayıtlar yayınlarlar ve biz de tekrar dinleyebilir, paylaşabiliriz. Gruptan tanımadıklarımla da tanışıp arkadaş oldum hemen uslu bir çocuk olduğum için.

Ekşifest'ten bir gün sonra Merve Hanım'la Kadıköy'deydik, Eylül'de Gel konserleri vardı, oraya da uğradık, biraz Ceyl'an Ertem, biraz da Grup Yorum dinledik. Grup Yorum kadar kitlesel gücü yüksek ve dinleyici yaş aralığı sınırsız bir grup daha görmedim, biraz çalışmam lazım kendileriyle ilgili. Kendimi nasıl cahil hissettim anlatamam dört bir yanımdaki 5 yaşından 85 yaşına kadar binlerce insanın tek bir ağızdan tüm şarkılara eşlik edişini görünce. Neyse saat sekiz dokuz gibiydi eve döndük biz, akşam tek haber kaynağımız twitter'dan gördük ki konserden çıkan insanlara saldırmış polis, ne diyelim Allah ıslah etsin hepsini. Beyin yok, anlayış yok, emir var, nefret var, farklı olanı algılayamama ve dolayısıyla tahammülsüzlük var, üstüne üstlük ötekileştirme var, teşvik var, sayarak bitiremeyeceğim. Tek isteğim bu canavarların semtime yerleşmemeleri. Bizi sinirlendirmek için ya da hükümet jargonuyla konuşalım bizi provoke etmek için ellerinden geleni yapıyorlar ama unutmayın sinirlenmedikçe, karşı tarafın seviyesine inmedikçe kazanıyoruz ve kazanacağız. Bu ülkenin tüm insanları olarak durup bir düşünürüz umarım bir gün, nasıl oldu da biz şiddeti, gazı, zorbalığı bu kadar içselleştirebildik diye. Bir bebekten katil yaratan zihniyet denmişti vaktiyle, nasıl da haklılar. Bir aileyi daha küstürdüler bu arada sonsuza dek, dalga geçe geçe, ayaklarına kadar çağırıp yüzlerine güle güle ama biz takipçi olacağız onlar yorulsa da, çünkü yorulduğunuz an sonunuz geliyor bu ülkede, bu kadar basit.

Bir diğer müzikli konuya geçiyorum delirmeden hemen önce. Müthiş proje Evden Uzakta'nın yeni bölümleri yayınlandı! 7. bölümün konuğu The Away Days ve 8. bölümün konuğu favorilerimden Şirin Soysal. Tıklayın ve izleyin derim, pek keyifli her zamanki gibi!


Onun dışında bir başka kaliteli kayda doğru yaklaşıyoruz. Toz'dan bu yana olmayan türden, Emre Bey'le tekrar Tanışma'nın üzerine eğildik yıllar sonra, bakalım güncelleyeceğiz yakında bu kaydı ve ikinci düzgün kaydım olarak piyasaya süreceğim. Böylece iki single bir duble etmiş olur sanırım. Kötü şaka can aldı. Orçun Bey buralarda bu ara, hep o yüzden bu kötü şakalar, yoksa yapmam bilirsiniz. Kendinize dikkat edin, dediğim gibi Orçun Bey şehirde.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Grup Yorum hakkındaki yorumlarınıza katılıyorum. Her yaştan insanın şarkılara eşlik etmesi çok güzel bir sahneydi. Bize ölüm yok, Cemo, Dağlara Gel Dağlara şarkıları Grup Yorum'a başlamak için tavsiye ettiklerimdir :)