Cumartesi, Mart 29, 2014

Sandıkta Ruhu Kilitli Kalmış Kaybolmuş Anahtarı


Sandığın hiçbir şekilde çözüm yolu olduğuna ve benim ideolojimi temsil etme potansiyeli olduğuna inanmıyorum. İnanmıyorum demeyeyim, sandığın bu ülkede yaşayan vatandaşların çok büyük bir kısmının fikirlerini asla yansıtamayacak güçte bir yol olduğunu çok iyi biliyorum. Seçim bir kurnazlıktır, çoktan seçmeli bir sistem gibi görünür ve mutlak bir doğru olmadığı için diğerlerinden bir adım daha çok oylanan ya da oy alan taraf, diğer seçeneklerle taban tabana zıt dahi olsa oy kullanan ve kullanmayanların tamamının adına ilçeyi, ili, ülkeyi yönetme ve temsil etme hakkına sahip olur.


Özellikle yerel seçimlerde koalisyon gibi ihtimaller olmadığı için bu zafer çok daha kesin ve acımasız olur. Şöyle örnekleyelim. Yaşadığınız şehirde AKP yüzde 25.01, CHP yüzde 25, MHP yüzde 25 ve BDP yüzde 24.9 oy almış olsun. Bu durumda AKP, aldığı yüzde 25.1'lik oy ile ona oy vermeyen yüzde 74.99'luk kesimin yönetim ve temsil hakkını ele geçiriyor.

Kulağa güzel geliyor değil mi? İşte sandık (özellikle yerel seçimlerde) bu yüzden temsil gücü neredeyse hiç olmayan bir çözüm yöntemi olarak karşımıza çıkıyor. Bu durumda ben de diyorum ki ideolojinize göre verdiğiniz oy ne yazık ki bir işe yaramaz, matematiğe göre verdiğiniz oy bir işe yarar ya da yarayabilir. Zaten sistem sizin ideolojinizi korumak için değil, kendi güçlü ideolojisini sürdürmek üzerine kurulu.

Eğer mutlak değişmesi gereken bir taraf varsa, onu değiştirmek için ihtiyacınız olan şey ideolojinize göre verdiğiniz bir oy olmayacak ne yazık ki. Matematiğe göre verdiğiniz oy olacaktır. Zaten hepimiz yaşayarak deneyimlemedik mi demokrasi, hak, hukuk, özgürlük gibi şeyleri kazanmak için uğrunda savaşmak gerekir. Bunları kazanabileceğin yer sandık değil sokaktır, bunu aklından çıkartma!

Oy vermemek değil övdüğüm şey, oy ver ki hiç istemediğin insanların işine yaramasın senin seçme hakkın. Ama verdiğin oyun ideolojik temsiline çok inanma, birilerini değiştirmek istiyorsan karşısındaki en güçlü rakibe, potansiyeli en yüksek olana ver oyunu ki sonrasında ideolojin her neyse onu savunmak için ihtiyaç duyduğun nefesi alabilecek vaktin olsun. Neden böyle oldu diye düşünemeden seni ezip yok edip geçmesinler.



Parçamız sandıkta ruhu kilitli kalanlara gelsin: Sakareller - Sandık.

Hiç yorum yok: