Salı, Şubat 24, 2015

Benim İçin de İnsanlık İçin de Yer Yer Küçük Yer Yer Büyük Adımlar


Merhabalar efendiler, yine hayatımdaki köklü değişiklikleri kaleme aldığım bir yazıyla karşınızdayım. =) Malum Mart ayı yaklaşıyor, Dünya da balık burcunun etkisi altına girmeye başladı birkaç gündür. Ben de Susan (Miller) ile görüştüm baktım tam büyük kararlar alacak zamandayım hemen patlattım bombayı ve ListeList'te yaklaşık bir buçuk senedir devam ettirdiğim "kıdemli" editörlük görevimden istifa ettim.

Belirtmeden geçmeyeceğim içerideki canavar gibi yazarların yanı sıra annem Nurten Hanımcığımın güzelim yazılarını da ListeList'ten takip etmeye devam edebilirsiniz. =)

A photo posted by Emir Aksoy (@aksoyemir) on

Endişe edecek bir şey yok, kötü bir şekilde değil dostça ve severek ayrıldık keza ilk göz ağrım olan Pürtelaş 3+1 konusuna gelirsek, programın tüm yürütme sürecini tıpkı bugüne dek yaptığım şekliyle dışarıdan sürdüreceğim. Bu noktada sevenler ayrılmamış oldu yani. =)

Pürtelaş 3+1 demişken size sonunda başardığımız çılgın gelişmelerden de bahsedeyim. Artık Pürtelaş 3+1 olarak kendimize ait bir YouTube kanalımız var ve tüm videolarımızla, her bölüme ait 3+1=4 parçalık mini oynatma listelerimiz ve 100'den fazla videonun tamamını eklediğimiz dev bir oynatma listesiyle müzikseverlerin daha da iyi bir şekilde hizmetindeyiz. Ben sizin yerinizde olsam evde ofiste falan tüm şarkıların olduğu şu listeyi açar, shuffle seçeneğini de etkin hale getirir tüm gün dinlerim. =)


Bir diğer gelişmemiz ise Yiğit sağ olsun bu kadar yüksek kalitede, adeta albüm kaydedermişçesine aldığımız bu sesleri biraz daha kullanalım diye açtığımız SoundCloud hesabı. İlk bölümlerden başlayıp gelmiş olduğumuz güncel bölümlere hızla yetişeceğimiz bu plana göre her bölümden sadece bir şarkıyı tanıtım amaçlı SoundCloud'a yüklüyoruz, isteyen şarkının altındaki bağlantılardan bölümün tamamına ulaşabiliyor zaten. Aslında kendi müziğini yapan insanların ve alternatif müzikler dinleyen insanların en çok yer aldığı mecra olan SoundCloud hazır ses kaydımıza bu kadar güvenirken gayet güzel bir adım oldu, çevire çevire dinlensin dileklerimizle. =)


"Şimdi ne iş yapacaksın?" dediğiniz duyar gibiyim, Allah'tan ümit kesilmez, rock star olmanın yanı sıra başka planlarım da var ama varsın onlar da bir sonraki yazının konusu olsun.

Bu arada unutmadan buraya da not edeyim. Geçtiğimiz gün Mitanni'de gerçekleşen "bi' şarkım var"ın 7. etkinliğinde ben de sahne alıp 2 şarkımı çaldım söyledim. Şöyle ki Nil İpek sayesinde bir önceki etkinlikten haberdar olup bir toplantı sebebiyle dahil olamamıştım. Bu sefere kısmetmiş. Bir gün önce ciddi bir şehir gezisi sonucunda Merve Hanımcığımla aldığım gitar kılıfını da (bilenler bilir rock star olmanın şartlarından biridir iyi kılıf) böylece kullanmış oldum. =) Etkinlik benim gibi yeni müzikler keşfetme ve kendi müziğini yapan insanları dinleme meraklıları için birebir. Bakalım belki yakında Açık Radyo'da yayınlanan "bi' şarkım var"a da konuk olurum.




Son olarak çok büyük bir başka duyurum var. Cânım dostum, kardeşim Emir Yargın ikinci yasal albümün "Geri Dönüşüm Kutusundaki Anılar"ı yayınladı. Albüm bugün itibariyle tüm dijital platformlarda (Deezer, YouTube, Spotify) yer alıyor, önümüzdeki günlerde müzik marketlerin raflarında da göreceksiniz bu albümü. Konunun benim için kritik noktalarından biri de albümde yer alan 3 düetten birinin benimle yapılmış olması. Ah Dün Gece Ben Ne Yaptım Be adlı parçada Emir kardeşime gazel formatında bazı öğütler veriyorum. =)


Dostum diye demiyorum ama ben bu adama çok hayranım çünkü gerçekten içinden gelen şeyi her seferinde çok büyük adımlar daha ileri götürerek yapıp ortaya koyuyor. Şarkıları dinleyince, muhteşem albüm sitesine bakınca, YouTube'da yer alan sözlü videolardaki minik detaylara takıldıkça neyi kast ettiğimi anlayacaksınız. Bu adam büyük adam, bu sebeple önünde sevgi ve saygıyla eğilmekten hiçbir zaman beis duymuyorum.


Hasılı kelâm albüm çıktı lansmansız olur mu hiç? Olmaz. Perşembe akşamı yani 26 Şubat'ta saat 21:30'da Sıraselviler'de Nublu'da oluyorsunuz. Halaysa halay, twerk ise twerk diyor gazelden deep house'a zihinleri hep birlikte yakıyoruz. Etkinlik de detayları da burada.


Siyasete bulaşmayayım bu yazıda diyordum ama Süleyman Şah'ta yaşanan dünyanın en absürt hamlesinin kahramanlık destanına dönüştüğü, iç güvenlik adı altında polise keyfi olarak tutuklamadan adam öldürmeye kadar geniş bir skalada sunulan sonsuz hakların yasalaştığı, vali ve kaymakamların da tıpkı gayri meşru hükümet gibi ya da eski Türkiye'nin OHAL dönemlerinde olduğu gibi sonsuz güçler birliği yetkileriyle tanrılaştığı, siyasi iradenin Bank Asya mevzusundaki kanunsuzlukların kamuoyunda yeterli yankıyı yaratmamasından aldığı gaz ile ülke ekonomisinin neredeyse çeyreğini elinde tutan İş Bankası'na bitmeyen iştahıyla göz diktiği, bu aralar daha görünür olsa da her zaman olduğu gibi kadınların her gün şiddet görüp öldürüldüğü, çocukların taciz edildiği bir ülkede yaşamaya gayret ediyoruz. Ama ben artık eminim ki bu gözü dönmüşlüğün sonu iyi gelmeyecek, o rant ve günah çemberinin içindeki efendiler belki de Saddam ile, Kaddafi ile benzer sonları paylaşacak ve o gün onlara en yakın görünenler bile Allah'a şükredecekler.


Neyse hâlâ güzel şeyler de oluyor, güzel müzikler de yapılıyor ve kafayı yemeden yaşayabiliyoruz. Ya da yedik da haberimiz yok, ya da bunların hepsi bir badtrip'miş. =)

çünkü kaptanlar korkar isyandan fırtınalardan bile fazla

Hiç yorum yok: