Cumartesi, Aralık 17, 2016

Karşılaştığım Müzikler #0003 || 161217


Karşılaştığım Müzikler serisinin üçüncü yazısıyla karşınızdayım. Yazmazsam delireceğim, müzik olsun, kitap olsun, fotoğraf olsun ve bunlara dair yazmak olsun en azından beni içine itildiğimiz ateş kuyusundan bir nebze çıkartıyor. Etkisiz hâle gelmemek lazım, paralize olmamak lazım ki delirmemeye, alışmamaya, korkmamaya devem edebilelim, yaşamaya, mücadele etmeye ve çözüm bulmaya gücümüz kalsın! Müzikle devam ediyorum.

1. Palmiyeler - Karbeyaz



Normalde tarz ve duruş olarak beni pek çekebilen bir grup değil Palmiyeler ama çok fazla insan paylaşmış çevremden, ön yargılı olmayayım diyerek dinledim bu şarkıyı ve klibini izledim. 4 dakikalığına da olsa beni buradan uzaklara dertsiz tasasız bir dünyaya götürdükleri için kendilerine bir teşekkür borçluyum. Ayrı dünyalara, ayrı kafalara ilgisi olanlar böyle buyursun: Palmiyeler.

2. SinanU - Bana Sen Lazımsın



Üniversiteden ve BÜMK Rock Korosu'ndan tanıdığım Sinan, uzun yıllardır biriktirdiği ve üzerinde çalıştığı işlerini sonunda bir albüm olarak paylaşmış. 7.32 adlı albümün tamamını da buraya tıklayarak dinleyebilirsiniz. Çıkış şarkısı ve albümün ilk klibi de Bana Sen Lazımsın. Elektronik pop sevenlere iyi gelecektir diye düşünüyorum, enerjisi yüksek bir şarkı. Haberdar olmak içinse böyle buyurun: SinanU.

3. El Topo - Pavements



Aslında bu stüdyo kaydı El Topo'nun geçen seneden kalma bir canlı performans videosu ama benim elime yeni geçti. O da şöyle ki El Topo Ye'cüc Me'cüc adında üç şarkılık ateşli bir albüm yapmış taze, onun tanıtım mail'inde denk geldim bu videoya da. Öfkenizi dışa vurmanıza yardımcı olacak bu sert ekibi takip etmek isterseniz şöyle buyurun: El Topo.

4. Mor ve Ötesi - Melekler Ölmez



Yakın zamanda 20. yılını kutlayacak olan Mor ve Ötesi yeni bir tekli yayınladı Melekler Ölmez adında. Güzel şarkı, danslı klip, Mor ve Ötesi'nden beklediğiniz o tadı vermeyi kolayca başaran bir iş kısacası. Bir de bu adamlar Dünya Yalan Söylüyor gibi bir albüm bıraktılar ya bu diyarlara, daha da çok bir şey demeye, dilemeye gerek yok zaten.

5. RSPC - Le Cafard (albüm)



Ağaçkakan ve Armonycoma'dan müteşekkil ikili roadside.picnic yeni bir albüm yayınlayıp yine Türkçe rap piyasasını bir silkeledi bana kalırsa. Pürtelaş 3+1 günlerinden beri piyasadaki favorilerimden olan bu ekip yine sıkı bir bir iş çıkartmışlar ve "bana ne piyasasından" tarzlarını tokat gibi hissettirmişler.

6. Can Güngör - Yalnız Ölmek



Geçen sene miydi daha mı eski hatırlayamadım, Can Güngör'ün bu şarkıyı gitarlı vokalli yankılı bir eskiz olarak SoundCloud'a yüklediğini hatırlıyorum. Yalnız Ölmek bugün ise çok güzel düzenlenmiş ve çok güzel kliplendirilmiş bir halde bir tekli olarak karşımıza çıkıyor. Çok güzel şarkılar yapan çok büyük bir müzik insanı Can Güngör, aynı çağda denk gelmemizi şans olarak gördüğüm isimlerden.

7. Yarkın Duo - Medcezir


Yarkın Duo, adından da tahmin edilebileceği gibi Nağme Yarkın ve Baturay Yarkın kardeşlerin klasik kemençe ve piyano ikilisi. Bir süredir birlikte müzik yapıyorlar, her ikisinin de bestelerinin yanı sıra bazı yorumlar ekledikleri şahane repertuvarlarıyla çok sık olmasa da büyüleyici konserler veriyorlar. Videodaki Medcezir adlı eser Nağme'nin işiymiş, konser videosu olmasına rağmen müzik sizi alıp götürüp ruhunuzu temizleyecek. Yarkın Duo'yu takipte kalmak için ihtiyacınız olan bilgiler de şöyle: Facebook, YouTubeInstagram.

8. Evrencan Gündüz & Melisa Karakurt - Don't Let Me Down (The Beatles)


Evrencan Gündüz'ün hangi videosunu izlesem, kimlerle beraber şarkı söylediğini görsem ya da gitar çalış tarzına baksam bu insanlar buraya ait değil diyorum. Bunu kesinlikle kötü bir anlamda söylemiyorum, adeta Amerikalı, İngiltereli müzisyenler gibiler üslup olarak. Kalite olarak da dünya standartlarında bir müzik icrâsıyla karşılaşıyorum genellikle. Tıpkı Asım Can Gündüz'ün hissettirdiği gibi. Bu kez de Melisa Karakurt ile The Beatles'tan Don't Let Me Down'ı yorumlamışlar, hem de Tuz Gölü'nde! Güzel bir canlı performans. Evrencan Gündüz'ün diğer şahane videolarına ulaşmak için tıklayın.

9. Die Antwoord - Fat Faded Fuck Face 


Die Antwoord ilk çıktığından bu yana rahatsız ediciliğin tanımını yapıp şeytancılığın kitabını yazıyor. Şu kliple ilgili rahmetli Necmettin Erbakan Hoca ile oturup uzun uzun konuşmak isterdim. Baştan uyarayım klip kimisini rahatsız edecek görseller içeriyor, ayağınız denk alın. Listeyi sert bitireyim dedim böylece.

---

Birkaç müzikli tavsiyem daha olacak bu yazıyı bitirmeden:

- "Bi' Şarkım Var! Stüdyo" adlı uzundur beklediğim derleme albüm artık yayında! Uzun zamandır devam eden çok kollu bir proje aslında Bi' Şarkım Var. Başak Yavuz ve Ceyda Özbaşarel Gülşen'in ortak projesi olan Bi' Şarkım Var hem Mitanni'de çok zamandır gerçekleşen açık sahnevari konserleri, hem  Açık Radyo'da Başak Yavuz'un sunduğu aynı isimli programı kapsıyor, artık bir de albümü tabii! Albümde yer alan 14 şarkının üreticileri de şu isimler: Kudret Kurtcebe, Gülce Duru, Cengiz Eyüboğlu, Fulya Özlem, Ruşen Alkar, Turgay Demiryürek, Ömer Türkoğlu, Ceyda Özbaşarel Gülşen, Başak Yavuz, Barış Uğur, Emre Akbay, İpek Aktar Soyar ve Emre Soyar, Eda Sena Şenceylan, Banu Kanıbelli. Dilerim gelecekte bu bir albüm serisine dönüşür ve kendi müziğini bir yerlerden bağımsızca üreten insanlar için güzel bir mecra daha olur. Albümden çıkan videoları da umarım gelecekteki Karşılaştığım Müzikler yazılarında hep beraber görürüz.

- KALT adlı bir YouTube kanalı var, farklı seriler üreten, kafa ve iş kalitesi olarak çok başarılı bulduğum bir ekip bu kimseler. İşbu efendiler geçtiğimiz günlerde Malatyalıların Ortak Özellikleri başlıklı 3 videoluk bir seri yayınladılar, son video da bir müzik klibiydi. Lambada şarkısının bir yorumuydu bu eser, birkaç gün önce ise şu videoyu gördüm aklım çıktı! Asilkan Tekin ve Nejat Eratlı adlı iki adam oturmuş bu eseri metal formatta yeniden yorumlamış. Bu versiyonda bir metal şarkısının tüm olmazsa olmazlarını bulacaksınız.

- The Weeknd adlı kardeşin Starboy adlı sıkı bir albümü çıktı. O albümde de Party Monster isimli bir şarkı var, ismi tam benlik biliyorum, şarkı bence çok iyi, bu arada defalarca dinledim ama sözlerine hiç dikkat etmedim pek çok Türkçe şarkıda da olduğu gibi. O yüzden bomboş bir şeyler diyor da olabilir ama olsun şarkı güzel. Bir de bu abinin önceki imajında kafasında bir sincap ölüsü vardı, inşallah ondan kurtulmuş yeni albümde gördüğüm kadarıyla.

- Bir de geçen Facebook'ta şu video karşıma çıktı, insanlar neler neler neler yapıyorlar diye aklımı yitirdim bir süre. Siz de kendinizi müziğin akışına bırakmak isterseniz şöyle buyurun: Brian Blade and The Fellowship Band (Live) at Chicago Music Exchange.

- Ceyl'an Ertem'in 3 tane Instagram videosuna denk geldim yine geçtiğimiz hafta içinde. Allah aşkına sırayla izleyin şunları, 3 dakikada pek çoklarına çok normal gelen bir konunun aslında ne kadar anormal olduğunu tane tane izah ediyor. Bir ara kendisiyle ilgili uzunca yazmak istiyorum, nasip. Videolar sırasıyla şöyle: Birinci, ikinci, üçüncü.

- Bir de iki tane radyo uygulamasına denk geldim yine sosyal medyada birileri paylaşınca, aklım çıktı her ikisine de! İlki radio.garden! Bulunduğunuz diyardaki radyoları dinleme imkanının yanı sıra dünyanın çeşit çeşit diyarındaki çeşit çeşit radyoları da önünüze seriveren haritalı keşifli bir site bu. Günlerce, haftalarca gezmelik. Bir diğer vay arkadaş dedirten radyo sitesi ise radiooooo.com. Burada da ülkeyi ve ilgili on yıllık dönemi seçiyorsunuz sonra deliriyorsunuz. Bu site biraz katılıma da açık anladığım kadarıyla, siz de dönemsel şarkılar ekleyerek siteye katkıda bulunabiliyorsunuz. Neyse birkaç hafta da bunu kurcalamak sürer.

---

Serinin önceki iki yazısına da buradan ulaşabilirsiniz:


Hiç yorum yok: