Pazar, Mart 05, 2017

Karşılaştığım Müzikler #0008 || 170305


Bu hafta nelerle karşılaştım eminim hiç merak etmemişsinizdir ama ben yine de söyleyeceğim! Malum müzik durduğu yerde durmuyor, akıp gidiyor sürekli. Ne demiş atalarımız "eppur si muove" yani "bağlasan durmaz". Bu durumda paylaşmaktan başka çaremiz yok. Başlıyorum:

---

1. Eskiz - Akıyoruz



İlk eserimiz Eskiz'den geliyor, kendileri Babylon Sessions için Akıyoruz adlı parçalarını cayır cayır çalmış. Dinleyin, rahatlayacaksınız. Dinlendirici bir şey beklemeyin, aksine gaz bir eser, başka tür bir rahatlama bu.

2. Canberk Ünsal - Kış Sonu



Listelerimin aranan isimlerinden Canberk Ünsal bu aralar üretim temposunu yükseltti ve ben gibi sevenlerini mutlu etti. Yeni bestesinin adı Kış Sonu. Böyle içinde birkaç bölüm barındıran şarkıları daha bir ayrı severim, haliyle dinleyince mutlu oldum, sizler de dinleyiniz.

3. Metin & Alper - Yine Yol Göründü



Huzur dolu bir rahatlama isteyenleri ise buraya alalım. Metin ve Alper'in bu insanı uyumadan dinlendiren Barış Manço yorumu tam sizlik! Zaten çok sevdiğim bir şarkıydı, çok daha huzurlu bir hâle gelmiş, pamuk gibi olmuş.

4. Duygu Soylu & Evrencan Gündüz - Medcezir & Can't Take My Eyes Off You



Tanıdığım hemen herkesin hayranlığını kazanan Evrencan Gündüz yepyeni bir video ile karşımızda! Ne mutlu ki kendisi çok üretken ve ben bu satırları yazarken Sertab Erener ile bir düet daha yayınlamış bulunmuşlar: Everyway That I Can. Neyse konumuz o değil. İş bu videoda Levent Yüksel'in (toprağım) efsane Med Cezir'ini -ki işin içinde Sezen Aksu ve Uzay Heparı'nın da parmağı vardır- yorumlamışlar. Hem de Can't Take My Eyes Off You ile iç içe geçire geçire! Üstelik videodaki Duygu Soylu, Evrencan'ı tanımamı sağlayan Happy yorumundaki inanılmaz vokallerden en inanılmaz olanı. Özetle dinleyin/izleyin.

5. Bubituzak - Ateş Olsan



Bu şarkıdan da bu şarkıyı içeren Boyutlar albümünden de önceki Karşılaştığım Müzikler yazılarımda bahsetmiştim. Bir kez daha bahsetmemin sebebi ise bu güzide eserin kendi gibi şahane bir kliple taçlanmış olması. İdil Ergün yönetmiş bu işi, bize de hobbbaaaa diye diye dinlemek ve izlemek düşüyor.

6. Deniz Tekin - Güneşe Doğru



Aslında bu şarkının farklı bir yerde çalınıp söylenmişi karşıma çıktı geçtiğimiz hafta ama nedense ses kalitesi çok hoşuma gitmedi onun, derken buna denk geldim. İşte bunlar hep Pürtelaş alışkanlıkları. Çağımızın istisnai yeteneklerinden bir diğeri de Deniz Tekin, her yaptığını dikkatle takip etmekte fayda var.

7. Melike Şahin - Tutuşmuş Beraber



Sevgili Melike Şahin "içiyorsak sebebi var" temalı bir şarkı bırakıp kaçmış ortalığa, sonra neden bu insanlar siroz oldu. Sözleri Melike kendi yazmış müziğini ise videoda da gördüğünüz Can Kandaz ile beraber yapmışlar. Dinleyin ama dozunda dinleyin, çarpmasın.

8. The Away Days - Places to Go



Kendilerini bu diyarla sınırlamayan ekiplerimizden The Away Days, Places to Go adlı şarkılarını Elif Kalkan yönetmenliğinde kliplendirmiş. Her zamanki gibi kaliteli ve güzel bir iş, dinleyin, ecnebi eşinize dostunuza dinletin, şekil yapın.

9. Jakuzi - Bir Düşmanım Var



Geldik çevremdeki nice insanın yere göğe sığdıramadığı ekiplerden biri olan Jakuzi'ye ve yeni klip şarkıları Bir Düşmanım Var'a. Öncelikle berberli klip candır, hatta bunun en can olanını da şuraya iliştireyim vesileyle: Kurtar Ya Rab. Ben bu tür müzikleri tam olarak kafamda oturtamıyorum yani gündelik dünyam ile bu şarkılar arasında bir bağlantı kuramıyorum, Plaj'ın müziğinde de benzer hisler oluyor mesela. Apayrı bir dünya, apayrı bir kafa. Berberli klibin ve sosyal mecralarda bu şarkıyı onlarca kez karşıma çıkaran tüm sevenlerinin hatırına Jakuzi de bu yazıya giriyor böylece.

10. Veys Çolak - Yan



Yeni bir şarkı gelmiş Veys Çolak'tan, güzel de şarkı olmuş hani, bir de üzerine Akın Eldes'i duydu mu bu kulaklar yerinden oynadı. Kulaklarını oynatabilenler beğensin, oynatamayanlar yorum yazsın lütfen.

11. Nihan Akın - Mor Gözyaşları



Sözü ve müziği Selcen Gür'e ait olan bu şarkı hayalleri ve hayatları yarım kalan kadınlara adanmış bir eser. Aklıma durduramadığımız zaman gibi sürekli ilerleyen şu projeyi getirdi: Anıt Sayaç. Sonra Değer Deniz, Özgecan ve daha nice tanıdık tanımadık kadın geçti aklımdan... Klipte de yer alan Gizem Topal'ın paylaşımıyla karşıma çıktı, düşüncelere daldırdı. Şarkının tüm gelirleri Aile İçi Şiddet Yardım Hattı'na ulaşacakmış.

12. Sıla - Yan Benimle



Sıla, Yan Benimle şarkısını kliplendirmiş taze! Daha geçtiğimiz günlerde beehy.pe'a yazdığım Can Kazaz'ın Yine mi Sen İstanbul şarkısının klibinde oynayan beyefendi bu klipte de karşıma çıkınca bir şaşırmadım değil. Şarkı zaten her Sıla şarkısı gibi güzel -aşırı taraflı yorum yaparım, acımam- ama klibi bir ayrı beğendim, çekimleri, geçişleri pek hoşuma gitti.

13. MÖE - Twinz



MÖE veya MadenÖktemErsönmez ya da biraz daha açmak gerekirse Sarp Maden, Volkan Öktem ve Alp Ersönmez. Yani üç büyük canavar bir araya gelmiş, çalmışlar da çalmışlar. Gitar çalan, bas çalan, davul çalan herkes izlesin, sonra da müziğe kısa süreli küssün.

14. Selo - Yeraltı Sanatı



Bu adamı Kadıköy'de çok görüyordum, sonunda bir şarkısına/klibine denk geldim, kendisine helal olsun diyorum. Sıkı şarkı. Rap seven dostları bu şarkıya özel bir ilgi göstermeye davet ediyorum.

---

Gelelim diğer müzikli gelişmelere:

- Türkiye'de Heavy Metal'in şâhı Pentagram, 30. yılları anısına bir akustik albüm yayınladı. Albümün adı da gayet net: Akustik. Albümden ilk olarak zaten orijinali de akustikçe olan Sonsuz'u piyasa sürmeleri bazı dostları ve beni hayli sinirlendirse de hızlıca bir tur dinlediğim bu arşivlik albümde sinirimizi alacak güzel şeyler var gibi. Bir de Yekta Kopan'la Noktalı Virgül'e konuk olmuş güzel güzel sohbet etmişler, bomba gibi girişinden yakalıyor zaten muhabbet.

- Favori müzik insanlarımdan sevgili Mirkelam'ın şarkılarının başka müzisyenlerce seslendirildiği bir derleme albüm yayınlandı: Mirkelam Şarkıları. Bu albümü de daha tam sindire sindire dinleyemedim ama heyecan verici isimler ve heyecan verici şarkı seçimleri var içinde.

- Sevgili Gizem'in önerisiyle karşılaştığım bir şarkı var sırada, Betül Bilgin'den dinlediğimiz şarkının adı Seriday. Öğrendiğim kadarıyla Seriday bir gencin sevdiğine karşı hissettiklerini ve üzüntüsünü anlatıyormuş. Sözü müziği İlhan Demirkan'a ait olan bu eserin düzenlemesini de Hakan Sert yapmış ve eser Badin grubuyla kaydedilmiş.

- Ahmet Ali Arslan ve Ozan Sarohan'ın Açık Radyo'da yaptıkları bir program var Türlü. Güzel ve yeni keşiflerle dolu bir yolculuk, sunanlar da dinleyenler gibi kâşif üstelik. İşte bu güzel programın tüm arşivini şuraya yüklemişler kendileri, bizlere de dinlemek düştü: turluradyo.com.

- Geçtiğimiz günlerde Facebook hesabımdan da paylaştım, henüz görmediyseniz Derya Türkan'ın şu icrâsını muhakkak izleyin. Mest olma ve hayret etme garantili.

- Bir de Zülfü Livaneli'nin 50. Yıl - Bir Kuşaktan Bir Kuşağa adlı albümüne denk geldim geçen gün. Ne büyük, ne etkileyici işmiş. Onlarca güzel insan, Livaneli eserlerini kendi çeşitli üsluplarında seslendirmişler. Muhakkak dinleyin.

- Bir de Çelik yeni albüm yapmış hiç söylemiyorsunuz: İyi Günde, Kötü Günde adlı albümün ilk klibi de Yerlerdeyim adlı şarkıya gelmiş bile. Tüm Hercailere gelsin bu albüm haberi de madem.

- Bir de şöyle bir habere denk geldim, kendi müziğini yapıp bağımsız olarak dağıtmaya gayret eden insanlar için iyi bir seçenek gibime geldi, ilginizi çekerse bir göz atın veya işine yarayacağını düşündüğünüz kişilere ulaştırın.

- Son olarak geçen yine beklemediğim bir anda karşıma Evden Uzakta'nın en efsane bölümü olan Emir Yargın bölümü çıktı. Bir tur daha baştan sona izledim, Emir'den çok rol çalmışım ama ne eğlenmişiz belli değil. Siz de gülmek isterseniz, beni ya da diğer Emir'i özlerseniz, açıp açıp izleyin.

---

Tekrar eden not: Mesela bu şarkıları ya da albümleri dinlediniz, beğendiniz, naçizane tavsiyem seveceğini düşündüğünüz birilerine de yollayın ya da dinletin. Böylece güzel müziklerin de kötü müzikler kadar yayılma şansı olur.

Serinin önceki yazılarına buradan ulaşabilirsiniz:

Hiç yorum yok: