Perşembe, Haziran 29, 2017

Karşılaştığım Müzikler #0016 || 170629


Bir önceki yazıda arada açtığım süreyi tam olarak dolduramamış, yazmadığım zamanki Karşılaştığım Müzikler'in tamamından size bahsedememiştim. Bunlara bir de yeni yeni şarkılar eklenince, böyle bol müzikli bir bayram sonrası yazısı ile tekrar karşınıza dikiliverdim. Umarım herkes yeterince çikolataya ve şekere abanabilmiştir. Başlıyoruz:

---


---

1. Can Kazaz - Bir Ben Kalsam



Geçen yazıya da Can ile başlamıştım, bu yazı da bir öncekiyle aynı kaderi paylaşacak. Ancak bu kez bir canlı performansla değil bayağı bayağı bir klip ile karşınızdayım. Bir Ben Kalsam adlı bu güzel şarkının klibini Kemixiz çekmiş. Bir de kliple ilgili olarak en az klip kadar güzel bir tweet var, onu da şöyle iliştiriyorum.

2. Banu Kanıbelli - Bir Şarkı Bunu Yapar



Bu serinin başından beri neredeyse her yazının demirbaşlarından olan Bi' Şarkım Var! Stüdyo albümünün son videosuna geldik. Banu Kanıbelli'nin Bir Şarkı Bunu Yapar adlı eseriyle karşı karşıyayız. Albümdeki tüm diğer şarkılar ve şarkı yapımcıları gibi Banu Kanıbelli'nin de kendine has bir havası ve üslubu var, dinlemeniz tavsiyesiyle.

3. Özge Ürer - Duvar



Özge Ürer'in ismini daha önce bu şarkıdan ismini alan albümüyle duymuştum hatta albümden birkaç şarkı da dinlemiştim sanki ama Balcony TV'deki bu performansları beni daha farklı etkiledi. Belki daha sade, belki daha sakin ve samimi olduğu için bilemiyorum. Eylül Biçer'in güzel gitar tınılarının da bu akustik versiyondan etkilenmemde payı vardır muhakkak.

4. Sinem Güngör - Muamma



Trip hop ile rock arasında gidip gelen düzenlemesi ve Sinem'in ses karakteriyle dinleyeni etkileyen bir şarkı olmuş Muamma. Veysel Çolak da söz ve müziğe Sinem ile katkı sağlarken, düzenlemeyi Emre Kaya gerçekleştirmiş. Videoyu kimin çektiğine dair bir bilgi bulamadım, ben de bari Garaj Stüdyo ekibine tebriklerimi ileteyim.

5. Mind Shifter - Horizon



Mind Shifter'ın Horizon adlı kısa çaları Partapart Records etiketiyle yayınlanmış. İzlediğiniz şu video ise Sencer Yalçın tarafında hazırlanmış. Adeta 80'lerden esen bir rüzgârın sırtına tutunup günümüze gelmiş bir şarkı Mind Shifter.

6. Loradeniz - Kuyu



Loradeniz'in albümü de çok etkileyici bir albümdü benim için lâkin işbu müziğin canlı performansının bu denli güzel icrâ edilmiş olması beni daha da bir şaşırttı. Sahnedeki herkesi ve bu şarkıyı üreten kimseyi ayrı ayrı tebrik etmek isterim. Sofar için de Türkiye sahnesi için de hayli etkileyici bir performans.

6. Haşmet Asilkan - Islak Barut



Haşmet Asilkan tıpkı diğer şarkıları gibi insanı kederlere sevk eden bir esere daha imza atmış. Islak Barut insanı karanlıklar içerisinde uzun uzun düşünmeye yönlendiriyor.

7. Veys Colak - Küçük Kardeşim



Veys Colak'tan hayli hisli bir şarkı, dupduru bir düzenleme. Altında yazan satırlar ise bu şarkıyı ve sözlerini boğazda bir yumruya çevirmeye yetiyor da artıyor: Bu şarkı 10 Ekim 2015'de Ankara Katliamında yitirdiğimiz kuzenim Canberk Bakış'a, aile büyüğümüz Kasım Otur'a ve tüm terör kurbanlarına adanmıştır...

8. Barlas Tan Özemek - Ayna Kırıldı



Barlas Tan Özemek'in ilk teklisi Ayna Kırıldı, Ada Müzik etiketiyle yayınlandı. Sözü, müziği düzenlemesi Barlas Tan'a ait olan şarkının prodüktörlüğünü Bülent Ortaçgil ve Selim Saraçoğlu yapmışlar. Kaydında birbirinden sıkı müzisyenlerin yer aldığı şarkının klibini ise Ezgi Kaplan çekmiş. Dinleyin ve izleyin.

9. MÖE - S.F.G.



Ağabeyler Salon İKSV'de cayır cayır çalmışlar maşallah. Hangi ağabeyler mi? Sarp Maden, Volkan Öktem ve Alp Ersönmez. Başka bir söze gerek yok sanıyorum.

10. Emir Yargın - Too Much Love Will Kill You



Sevgili Emir Yargın kardeşim öyle hisli okumuş ki Freddie Mercury'nin Too Much Love Will Kill You adlı eserini, insan etkilenmeden edemiyor. Kendin İçin 1 Ara'lık adlı HIV konusunda farkındalık yaratmayı amaçlayan bir proje için yapılan kayıtta Emir'e, Ömer Okan Arslan eşlik ediyor. Bunu beğenenler Vera & Selim Kırılmaz'ın Bohemian Rhapsody ve Nilipek.'in I want to Break Free yorumlarına da bir kulak kabartabilirler.

11. Sapan - Son (Kısa Çalar)


Sapan, Son adlı 3 şarkılık bir kısa çalar yayınladı. Son Defa, Samatya ve Yalnız şarkılarından oluşan Son'u tam yukarıdan dinleyebilir, böylece bir nebze huzur bulabilirsiniz.

12. Kardeş Türküler - Hanane


Bu yazıda da önceki pek çok yazıda olduğu gibi güzel bir Groovypedia videomuz var. Kardeş Türküler'in Hanane performansı gerçekten izlemeye değer, ne şans ki bu güzellikteki performanslar bazen kaydedilebiliyor da.

13. Rain Lab - Infatuation



Önceki yazılarda da Rain Lab'den birden çok kez bahsetmiştim, İdil Meşe ve Da Poet'in ortak trip hop projesi, bence fikri de sonucu da çok güzel bir birliktelik. Infatuation'ın klibi de Red Bull üzerinden yayına girmiş, buyurun dinleyin, izleyin.

14. Tarkan - Yolla


Reislerin şâhı yeni albümünün ilk klibini ateşlemiş. Şarkının adı Yolla, buradaki koşturmacadan daha yeni albümü alıp dinleyememiştim, Spotify'a da seneye yükleyecekler herhalde, o yüzden albüme dair ilk fikrim bu şarkı ve klip üzerine oldu. Tarkan her zamanki gibi Tarkan. Tarzı, klibi, alt yapılar, bol sözler, akla kazınacak hisler falan derken yine ateş eden bir iş yapmış. Klipteki dansçıları ve çocukları ayrıca sevdim, şarkı bu yaz plajların vazgeçilmezi olur nokta net.

15. Murat Aydemir - Masal (albüm)


Murat Aydemir'den yeni bir albüm gelmiş, Masal adında. Ben de albüme adını veren şarkıyı seçtim yukarıda dinlemeniz için. Volkan Hürsever kontrbas icrâsının yanı sıra şarkılarının düzenlemesinde de Murat Aydemir ile birlikte rol almış. Albümde pek çok değerli müzisyen yer alıyor zaten, dinleyiniz. Murat Aydemir için de Kalan Müzik'in genel olarak yayınladığı albümler için de zaten gönül rahatlığıyla ne yaparlarsa dinleyin diyebilirim.

---

Gelelim yazımızın diğer müzikli bağlantılarına, bakalım elimde bu kez neler var:

- Öncelikle Radiohead cephesinden (hep çok komik gelir bu ifade) yeni bir gelişmemiz var. Kendileri Man of War adlı yeni bir işle karşımıza dikildiler ki bu şarkı OK Computer OKNOTOK 1997 2017 adlı ağırlıklı yeniden işlenmiş eski şarkılardan oluşan bir albümün içinden. Klip burada, albüm ise şurada.

- Puik's Journey adlı bir proje Dive In adlı bir albüm. Baş rollerde Emre Nişancı ve Fulya Uçanok, bundan beş sene önce kaydedilmiş ve ancak yayınlanmış bir albüm. Bence yeterince ilgi çekici cümle kurdum, dinleyin.

- Sevgili Deniz TekinEv Kayıtlar, 14'-17' adlı, adından içeriğin çok net bir şekilde anlayacağınız bir albüm yayınladı Spotify üzerinden. Güzel de oldu, samimi de oldu. İkinci albüme kadar hayranlarını müziksiz/kayıtsız bırakmamış oldu böylece Deniz.

- Karga Mecmua'nın Haziran sayısı yayınlandı, okuyacak güzel şeyler bulamayanlara ithafen. Hatta Karga demişken kendilerinden bir şahane haber de arşivcilik dalında geldi ve Kompile Karga 7: Canlı yayınladı, indirilmeye, dinlenmeye ve etkilenmeye açık bir şekilde.

- Geçtiğimiz yazılardan birinde bahsetmiştim, Çağıl Kaya, Şimdilik Her Şey Yolunda adında çok sıkı bir ikinci albüm yayınladı, işbu albümle ilgili Jazz Dergisi'nde Eray Aytimur tarafından gerçekleştirilmiş güzel bir röportaj okumak isterseniz şöyle buyurun. Klibi beklerken iyi gider.

- Biz görüşmeyeli beehy.pe için sevgili Mehmet'in Üzerime Kalan Günler'ini yazmıştım, buradan bakabilirsiniz, bir de ona baktıktan sonra, kendisinin şu güzel Sofar performansını dinleyin: Gençliğin El Değmemiş Yalnızlığı.

- Jehan Barbur'un bir süredir beklediğim yeni albümü Evim Neresi, Spotify'a girmiş. Hızlıca bir tur dinledim, özlemişim, yavaş yavaş dinleyeceğim nice turlara.

---

Sanırım bu yazı ve bir önceki yazıyla Antalya'ya yerleşme sürecinde yarattığım açığı kapatabildim. Yani yaklaşık son iki ayda benim Karşılaştığım Müzikler böyle en azından. Gelelim her yazının sonunda kendini tekrar eden notuma:

---

Tekrar eden not: Mesela bu şarkıları ya da albümleri dinlediniz, beğendiniz, naçizane tavsiyem seveceğini düşündüğünüz birilerine de yollayın ya da dinletin. Böylece güzel müziklerin de kötü müzikler kadar yayılma şansı olur.

Serinin önceki yazılarına buradan ulaşabilirsiniz:

2 yorum:

Ekol Meslek dedi ki...

Bu Can Kazaz'ın müziğine ve sesine bir şey diyemem ama, şarkı sözleri hakkaten çok kötü. Mırıldansa mesela, ya da sadece ıslık çalsa şarkı boyunca çok daha güzel gelir bana. Çünkü yaptığı müzikte ve sesinde muazzam bi dinginlik var. İnsana huzur veriyor. Ama şarkı sözleri çok yetersiz.

Emir Bey dedi ki...

Ben bu listeleri karşılaştığım müzikler arasında beğendiklerimden seçiyorum, nadiren beğeni dışında beni düşündüren şarkılara da yer veriyorum. Can Kazaz'ın da bugüne dek yaptığı tüm şarkılar gerek müziği gerek sözleriyle bana çok anlam ifade eden müzikler. Ama tabii müzik dinlemek bir alışkanlık ve zevk meselesidir, hepimiz de kendi beklentilerimiz çerçevesinde dinlediğimiz şeyi yargılar ve değerlendiririz. Benim düşüncelerim de bu şekilde.