Cumartesi, Ekim 07, 2017

Karşılaştığım Müzikler #0020 || 171007


Merhabalar sevgili müzik keşfetmeyi seven insanlar. Bugün Karşılaştığım Müzikler serimin yirminci ve son yazısı ile karşınızdayım.

Öncelikle neden bu seriye son verdiğimi açıklayayım. Bunca müziği biriktirip sonra yazıya dökmek muazzam bir vakit alıyor açıkçası, bu vakte her zaman sahip olmuyorum, hatta artık nadiren sahip oluyorum. Misal bu yazıyı yazmaya öğlen 12'de başladım tahminen 18 civarında ancak paylaşmış olacağım. Gelişine sadece şarkıları sıralayıp geçmek de pek hoşuma gitmiyor. Hem ileride kendim dönüp o şarkılar hakkındaki düşündüklerime bakmak, hem de ilk kez o şarkıyla karşılaşan kimselere bu şarkılara dair birkaç kelâm etmek istiyorum. Hâl böyle olunca da 15-20 şarkılık listeler oluşturmak -günümüzün moda tabiriyle- sürdürülebilir olmaktan çıkıyor.

Image may contain: one or more people

Peki bundan sonra ne yapacağım? Yine yazılar yazmaya devam edeceğim, Okuduğum Kitaplar, Müziğe Dair gibi diğer serileri de belli bir sayıya tamamlama hedefindeyim. Bu arada bu seriyi sürdürürken tüm yazma eforum da haliyle sadece bu yazılara gidiyordu, başka bir şey yazacak mecalim kalmıyordu açıkçası. Bu da bloğu biraz tekdüze hâle sokuyor, bir müzik mecmuasına döndürüyordu ki aslında buranın amacı tam olarak bu değil. Önümüzdeki günlerde neler yazacağımı her zamanki gibi yine hep beraber göreceğiz. Yeni yazılar yeni formatlar olabilir, olmayabilir de.

Karşıma çıkan müzikleri ise yine ya sosyal medya kanallarımdan ya da #KarşılaştığımMüzikler adlı YouTube ve Spotify listelerimden paylaşırım azar azar çok biriktirmeden. Sizler de şayet nelerle karşılaştığımı merak eder, benle müzikler keşfetmeye devam etmek isterseniz oraları takip edersiniz.

#KarşılaştığımMüzikler'i paylaşmaya devam edeceğim şahsi Twitter hesabım: @beyemir.
#KarşılaştığımMüzikler YouTube listesi.
#KarşılaştığımMüzikler Spotify listesi.

Tabii bu listelerdeki ve gelecekte karşıma çıkacak müziklerin hepsi YouTube ve Spotify'da olmayabiliyor, o yüzden gelecekteki Twitter paylaşımlarımda bu iki mecradaki listelerden daha fazlası yer alacaktır. Tıpkı bugüne dek bu yazılarda da olduğu gibi.

Haydi sözü daha fazla uzatmayayım ve buyurun bu uzunca yazının müziklerine geçelim:

---

1. Batu Akdeniz - Californication


Batu Akdeniz'in müziği ile ilk olarak nerede nasıl karşılaştım tam hatırlamıyorum ama ilk karşılaştığım andan beri sesine ve şarkı söyleyişine hayran kaldığımı hatırlıyorum. Bizim kuşağın efsane gruplarından Red Hot Chili Peppers'tan kendi ayrı klibi ayrı efsanevi bir parçayı yorumlamışlar: Californication. Dinleyin ve izleyin, seveceksiniz. Hatta bunu seven bunu da sever diye düşünüp bir sonraki yorumlarını da şuraya iliştireyim: Send Me an Angel. Bu kez Batu, Deniz Sayman ile beraber bir Scorpions eserini yorumluyor. Videoların da görüntü ve kurguları pek güzel, kendini izletir cinsten, ses kaydı da mis gibi.

2. Ondolindë - Valley of Darkness


Sanıyorum Seltay Sobutay'ın paylaşımıyla karşılaştım Ondolindë ile. Zaten isim beni tavlamaya yetti, kayıtların sevgili Seltay'ın elinden çıkması da bir başka "hemen dinleyeyim" teşviki oldu. Valley of Darkness cayır cayır bir parça, sert müziklerden hoşlanan dostların kaçırmaması gerek. Dilerim karanlıklar yükselirken biz de kaderimiz olan o son hamleyi yapabiliriz. 

3. Ceyl'an Ertem - Esmer


Ceyl'an Ertem bu kez de Esmer'i kliplendirmiş, çok da iyi yapmış. Şarkı son albümün hisli şarkılarından biri, dinlemeyi bilen kulaklara Sıla'nın ipuçlarını veriyor zaten. Sözler Sıla Gencoğlu'na müzik ise yine Sıla ve Efe Bahadır'a ait, düzenleme ise Cenk Erdoğan'ın ellerinden çıkmış. Bu güzel klip ise Umut Eker'in imzasını taşıyor, klipte Ceyl'an'ın kafasını bağlayış modeli de tatlı bir Sıla göndermesi gibi geldi, keza o modeli tanımlamak için "Sıla başı"ndan daha iyi bir kelime grubum yok. Yakışıyor mu? Tabii ki her ikisine de yakışıyor.

4. Barlas Tan Özemek & Bülent Ortaçgil - Kediler


Bülent Ortaçgil ve yeğeni Barlas Tan Özemek, Ortaçgil'in şahane bir şarkısını çalıyorlar, Kediler. Kendilerine bu güzel icrâ ve videoda bir şahane müzisyen daha eşlik ediyor: Feryin Kaya. Dinleyin, dinleyin ki biraz bu dünyanın dertlerinden kopun, sonra kocaman bir kedi olduğunuzu fark edip tekrar dünyanın derdini yüklenin. Klip de şarkının dinginliğini yansıtan ama sıkıcı olmamayı da başarabilmiş bir performans videosu.

5. Yener Çevik - Gez Göz Arpacık


Bu şarkı da karşıma nereden çıktığını tam hatırlayamadığım ama bir anda kendimi şarkıyı dinleyip usul usul kafa sallarken bulduğum işlerden biri. 07 plaka beyaz Şahinimle yanlayarak klibe giresim geldi. Yener Çevik'ten Gez Göz Arpacık'ı dinliyoruz. Türkiye'de bu çağın en büyük dalgası açık ara hip hop.

6. I.mpty - Rocannon


M4NM tayfasından bir ibretlik çalışma daha geldi, kendilerini takip etmenizi bundan önceki pek çok yazıda tavsiye etmiştim, farklı farklı işlerin arkasından bu topluluk çıkıyor, altından çıktıkları her iş ise heyecan verici oluyor, en azından benim için. Video da ayrıca zihin yakan türden, dinleyin ve izleyin derim.

7. Mehmet Toksoy - Yok Et


Önceden de Karşılaştığım Müzikler'de Mehmet Toksoy'un bir şarkısına değinmiştim, bu kez karşımızda Yok Et var. Uygulamalı bir siyaset bilimi dersi niteliğindeki sözleri ve Da Poet'in elinden çıkma altyapılarıyla kışkırtıcı bir şarkı olmuş . İndirmeye açık olarak yayında, özlediğimiz bir tavır.

8. Redd - Boşlukta Dans


Redd benim için hep sınırlarında gezindiğim gruplardan biri. İyi müzisyenler olduklarını bilir, büyük hayranları olacak kadar tüm şarkılarını bilmem. Yine de belli bir mesafeden takip etmeye gayret ederim, neden ben de bilmiyorum ama ilişkimiz böyle gelişti kendileriyle. Grupça düzenledikleri Boşlukta Dans'ın sözü ve müziği Doğan Duru'nun, klibi ise Güneş Duru'nun elinden çıkmış.

9. Vega - İsim - Şehir


Evet evet yanlış duymadınız, Vega! Yıllar sonra pek güzel bir albümle geri döndüler, bizim kuşağı bir zaman makinesine koyup liseye götürüyor Delinin Yıldızı adlı bu güzel albüm. Hem o eski Vega tadında, hem de eskisinin taklidinden öte, yeni aromalarla dolu. Ne güzel geldiler ve sonbahar hâllerimize uydular. İsim - Şehir benim ilk dinleyişte kulağıma yapışanlardan, döndürüp döndürüp dinleyeceğimiz bir güzide albüme kavuşmak ne güzel mutluluktur!

10. Hakan Yılmaz & Kadir Şan Tarhan - Hazreti Şahın Avazı



Bir önceki Karşılaştığım Müzikler yazımda Hakan Yılmaz Hocamdan ve yeni albümü Türkülerle Yeniden'den bahsetmiştim, iki yazısı arasında bir yeni video daha geldi kendilerinden. Bu kez Hazreti Şahın Avazı türküsünü yorumluyorlar, Kadir Şan Tarhan'ın düzenlemesiyle. Ayrıca albüm Spotify'a da geldi, haberiniz olsun.

Nil deryası umman oldu
Sarardı gül benzi, soldu
Bakışı aslanda kaldı
Dövüşü hala koçtadır


11. Hediye Güven - Akıllar Sağır


Hediye Güven şahane bir albüm daha yayınladı uzunca bir aradan sonra, aslında çok da uzunca değil, 5 yıl, gayet kararında bir vakit ama bu çağın tüketim hızında artık her şey hepimize yavaş geliyor sanırım. Tüm şarkıların söz ve müziklerinin Hediye Güven'e ait olduğu On Bir Mevsim adlı bu güzide albümde başka kim ne yapmış merak edenler şuraya buyursun. Albümden Akıllar Sağır'ı paylaşıyorum sizlerle, taciz edilen çocuklar ve çocukken evlendirilenlere yazmış Hediye bu şarkıyı, müzik daha iyi anlatır diye...

12. Ali Rıza Altınkeser - Aşk Kumsalı


Hem klarnet müziğini, hem de genel olarak entrümantel müziği sevenler için güzel bir albüm var sırada: Ali Rıza Altınkeser'den Aşk Kumsalı. Kendisi ile TRT İstanbul Radyosu Türk Sanat Müziği Gençlik Korosu yıllarından tanışıyoruz, 10 yıl önce de icrâsı dinleyene heyecan verirdi, hâlâ da veriyor, dilerim uzun yıllar vermeye devam eder!

13. Sedef Sebütekin & Canozan - Seni Uyurken İzlemek


Önceki yazılarda da bahsettiğim isimlerden biriyle bir kere daha karşı karşıyayız: Sedef Sebütekin. Canozan ile birlikte yaptığı Seni Uyurken İzlemek adlı parçasıyla karşımızda bu kez kendileri. Bir kediye yazılabilecek en güzel şarkı olabilir, listenin ikinci kedili şarkısı ayrıca.

14. Çağıl Kaya - Ne Zaman Ölsem


Çağıl Kaya'nın zaten büyük hayranıyız, bu albüm de çok güzel gelmişti, şimdi bir de Ne Zaman Ölsem'in videosuyla birlikte çıtayı iyice arşa koydular. Bu canavar gibi klip ve şarkının arka planında neler olmuş öğrenmek isterseniz şöyle buyurun. Ben klipte Tamer Temel ve bardağına vuruldum en çok. Ne güzel işler, ne güzel müzikler, ne güzel insanlar diye diye izledim.

15. Burcu Yeşilbaş - Ay Işığında


Yine nasıl ve ne zaman karşıma çıktığını hatırlayamadığım bir isimle karşınızdayım: Burcu Yeşilbaş. Kendisi bu gördüğünüz videoda gitarda Levent Canen ve flütte Çağla Canen eşliğinde Ay Işığında adlı bir Azeri türküsünü yorumluyor, takipte kalmak lazım.

16. Ozbi & Gülce Duru - Façalı Yürekler


Sanıyorum bu yazı serisine yeni başladığım zamanlarda denk gelmiştim Ozbi ve Gülce Duru ikilisinin Rakılı Live videolarına, Olmazlara Yandım diye şahane bir şarkı söylüyorlardı birlikte, işte bu Rakılı Live'ın ikinci sezonu da yayına girmiş, bu Façalı Yürekler de sezon iki bölüm birmiş. İyi geldi sonbahar sonbahar.

17. Melek Mosso - Dilek Taşı


İlk olarak Akustikhane'deki bir yorumuyla karşıma çıkan ve önceki yazılardan birinde bu karşılaşmamızı sizinle de paylaştığım Melek Mosso, yine birkaç yazı evvel kendine ait pek güzel bir başka şarkısıyla karşımızdaydı. Bu kez hanımefendiden Dilek Taşı'nı dinliyoruz. Kayıtta kendisine güzel piyano icrâsıyla Çınar Can İçli eşlik ediyor. Büyük şarkıların böyle güzel yorumlarla yeni nesillere aktarılması ne kadar güzel!

18. Ezgi Aktan - Gece


Ezgi Aktan albümüne ismini veren şarkıyı kliplendirmiş bu kez: Gece. Sakin, duru bir şarkı, o sakinliğe paralel bir video, işitsel olarak da görsel olarak da tenha ve güzel bir düzenleme.

19. Deniz Özçelik - Spies


Bu kez Deniz Özçelik'ten bir Coldplay yorumu dinliyoruz: Spies. Neredeyse 20 yıllık bir şarkı, pek şahane bir yorumla yeniden hayat bulmuş. Ben Deniz'i severek takip ediyorum, bence siz de edin.

20. Dalganabak - Yalan


Dalganabak ile ben de sizlerle birlikte önceki yazılardan birinde bir anda tanışmıştım. Kendileri taptaze bir video daha yayınlamışlar, şarkının ismi Yalan. Tatlı bir şarkı olmuş, ayrıca şarkı söylemenin dışında bir enstrüman da çalan (aynı anda değil ama bir o bir bu şeklinde) solistleri ayrıca takdir ediyorum. Melek Mosso da öyle mesela, Korhan Futacı da... Bu da benimle ilgili gereksiz bir bilgi, buyurun şarkıyı dinleyelim.

---

Geldik yazımın müzikli ama görselsiz bağlantılar kısmına, bir de bu son kısımlar yukarıdaki maddeler gibi illa ki Türkiye'den haberler içermiyor fark etmişsinizdir, müzikle alakalı ilgimi çeken diğer konular kısmı gibi burası da yine:

- Selda Bağcan'a sanıyorum hepimiz hayranız, özellikle son dönemlerde Selda Bağcan'a hayran olmayanların kıstırılıp kınandığını duyuyoruz, komik ama güzel bir gelişme, işte tam bu kıstırıp da kınayan kitleye ilaç gibi bir Selda Bağcan Remix albümü geldi. Albümde etkileyici işler de var, zaten orijinali şahane olan şarkıların arkasına sığınmış silik işler de, siz kendi favorilerinizi seçin artık.

- Dead Sea Recordings'ten yayınlanan Gili Yalo'nun Selam'ını almasak kabalık etmiş olurduk, buyurun siz de bir selam verip geçin.

- Abilerimiz Depeche Mode geçtiğimiz günlerde yine tüm havalılığıyla yeni bir video yayınladı: Hereos. Paylaşmazsak olmaz, kıskanıyoruz sanarlar.

- Önceden bahsettim mi hatırlamıyorum ama bu ayın sonunda Antalya Kültür Sanat'ta Antalya'daki ilk ciddi konserimi gerçekleştireceğim. Ciddi diyorum çünkü öncesinde eş dost meclisinde daha "samimi" icrâlarım oldu, ancak bu tam istediğim gibi dinlemek amacıyla gelen insanların oturup dinleyecekleri, benim de bugüne dek yaptığım şarkıları ve müzikal yolculuğumu anlatacağım bir konser. 26 Ekim tarihini şimdiden not alınız. Detaylar burada.

- IAMX'in Bernadette isimli yer yer sinir bozan yer yer güzel gelen klibi ve hoş şarkısı benim karşıma daha yeni çıktı, beğenmişken sizden gizlemek olmaz diye düşündüm.

- Boğaziçi Üniversitesi Türk Müziği Kulübü Korosu'ndan tanıdığım kemençevi Emine Bostancı'ın peşinden koştuğu Saray'dan çıkma bir kemençenin sıra dışı öyküsüne denk geldim bir de, sizle de paylaşayım istedim.

- Yüzyüzeyken Konuşuruz cephesinden yeni bir tekli geldi: Sandal. Sevgili Kaan Boşnak'ın sesini özleyenlere duyurulur.

- Ağaçkakan'dan beklediğimiz yeni albüm A Naşkvit geldi, buyurun Spotify'a.

- Spotify demişken Spotify'da Türk Kahvesi diye bir çalma listesine denk geldim, hoşuma gitti, buraya da iliştireyim dedim, her kim derlediyse tatlı bir karışım derlemiş, tebrik ederim.

- Bir dönem benim de bir parçası olduğum ve bundan her daim gurur duyduğum Sakareller'den şöyle bir duyuru geldi, plakseverlerin bilgisine.

---

Tekrar eden not: Mesela bu şarkıları ya da albümleri dinlediniz, beğendiniz, naçizane tavsiyem seveceğini düşündüğünüz birilerine de yollayın ya da dinletin. Böylece güzel müziklerin de kötü müzikler kadar yayılma şansı olur.

Serinin önceki yazılarına buradan ulaşabilirsiniz, hatta madem bu son yazı, önceki tüm yazıların  bağlantılarını da şuraya iliştirivereyim:

Hiç yorum yok: