Cumartesi, Ocak 13, 2018

Hızlı Bir 2017 Değerlendirmesi, Bir Konser, Bir Yazı Duyurusu ve Nice Müzikli Bağlantı


Önce dedim ki oturayım eski günlerdeki gibi bir sene sonu değerlendirmesi yapayım burada, sonra yazdım yazdım sildim. 2017'ye dönüp bakınca değerlendirilecek tek bir olay görüyorum o da Antalya'ya yerleşmemiz. Değerlendirmemin sonucu da şöyle: Çok iyi oldu. Artık önümüzdeki yıllara bakmanın zamanı geldi. Hahah.

İki tane önemli duyurum var, onlarla başlayayım sonra pek çok müzikli bağlantı bırakacağım aşağıya, isteyenler dinlesin diye.

1.

25 Ocak Perşembe akşamı saat tam 19.30'da Antalya Kültür Sanat'ta Antalya'daki ikinci resmi konserimi gerçekleştiriyorum, mühim dostlar olacak yanımda, 19.00'da orada olmalısınız, açıklama yazısını da şöylece iliştireyim:

---


Baharın geçmesi ve kışın gelmesi, 2017’nin bitmesi ve 2018’in başlamasıyla Antalya Kültür Sanat’ın kapıları ikinci kez Emir Aksoy’un müziğine açılıyor. AKS’ta gerçekleşecek ikinci konserinde bu kez Aksoy’a sahnede değerli müzisyen Fethi Can Köse de gitarıyla eşlik edecek. Konserin bir diğer sürprizi ise birkaç şarkılığına güzel sesiyle ikilinin konuğu olacak Gözde Çerkez. Dinleyenlere ilk konserden farklı bir deneyim sunma niyetindeki Aksoy, bu konserin repertuvarını oluştururken ağırlığı ilk konserde icra etmediği bestelerine ve yine ilk konserde yorumladıklarından farklı şarkılara veriyor. Antalyalı müzikseverlere ise ondan fazla yıl, birçok şehir ve bambaşka deneyimlerin ardından yolları tekrar aynı sahnede kesişen bu lise arkadaşlarının anlatacakları hikayeleri dinlemek kalıyor.

Biletler AKS gişelerinden temin edilebilir.

Emir Aksoy: 1988 yılında Antalya'da doğdu. İlk ve orta öğretiminin ardından liseyi de Antalya'da tamamlayan Aksoy, 2005 senesinde üniversite eğitimi için İstanbul'a yerleşti. Üniversite, iş hayatı ve müzikle dolu dolu geçen 12 yılın ardından geçtiğimiz Mayıs ayında tekrar Antalya'ya yerleşen Aksoy, bu uzunca aradan sonra Antalya'daki dinleyicileriyle tekrar buluşacak olmanın heyecanını yaşıyor.

1998 yılında kurulan ilk grubu Zebani'den bu yana Aksoy sırasıyla Adem Tolunay Anadolu Lisesi Okul Orkestrası, Kallavi, TRT İstanbul Radyosu Türk Sanat Müziği Gençlik Korosu, Emir Bey, Boğaziçi Üniversitesi Türk Müziği Kulübü Korosu ve Sakareller başta olmak üzere pek çok müzik projesi ve topluluğunda kurucu, solist, korist veya gitarist olarak yer aldı. Emir Bey'in ardından 2014'ten bu yana müzikal yolculuğuna kendi adı altında "Emir Aksoy" olarak devam eden sanatçı on yıldan fazla zamandır biriktirdiği bestelerini, sevdiği diğer şarkılarla birlikte bazen tek başına bazen de değerli müzisyen dostlarıyla beraber icrâ etmekten büyük mutluluk duyuyor.

Fethi Can Köse: 1989 yılında Antalya’da doğdu. Müzikal yolculuğu 12 yaşında klasik gitarla tanışmasıyla başladı. Lise yıllarında yakın arkadaşlarından oluşan ve ağırlıklı olarak 80’ler rock müziği icra eden Keşke adlı grupta elektrik gitar çaldı. Üniversitede müzik çalışmalarına ağırlık veren müzisyen uzun bir süre Turgay Öztoplu ile müzik teorisi, caz armonisi ve gitar teknikleri üzerine çalıştı. 18. ve 19. İzmir Avrupa Caz Festivali atölyelerine katılıp, festivalde sahne alan sanatçı daha sonra İzmir Kültür Sanat ve Eğitim Vakfı (İKSEV) desteğiyle İtalya Siena National Academy of Jazz’da düzenlenen "Kind of Blue" atölye çalışmalarına burslu olarak katılmaya hak kazandı. İtalya dönüşü Klasik Türk Müziği’ne ilgi ve merakı artan sanatçı ud, cümbüş ve perdesiz gitarla ilgilenmeye başladı. Halen Mevlüt Mutlu ile ud çalışmalarına devam eden Köse müzik türünden bağımsız olarak icrasında sade, doğal ve yöresel tınılar yaratmayı amaçlıyor.

&

---

2.

beehy.pe için yazdığım ve uzun zamandır üzerinde mesai harcadığım Türkiye'den 2017 albümleri yazım yayınlandı. Konuyla ilgili sosyal medya hesaplarımda şöyle bir duyuru metni yazdım, hem yazıyı hem de paylaştığım metni buraya da iliştirmek isterim:

---


Yılın en sevdiğim zamanı geldi ve beehy.pe'ın dünyanın dört bucağındaki müzik yazarları kendi ülkelerinin yıl sonu dökümlerini yaptılar, yapıyorlar. Bu da bu platformu takip eden yine dünyanın her yerindeki müzik dinleyicileri ve kâşifleri için güvenilir kaynaklar tarafından önlerine sunulmuş kaliteli tavsiyeler demek. Ben ülke ülke gezmeye başladım bile, siz de buyurun gezin derim: http://beehy.pe Daha gelecek olanlar da var. 

Gelelim benim Türkiye listeme, yazının formatı gereği bir giriş kısmı yok ben de bari buraya yazayım girişimi dedim. Öncelikle belirteyim ki bu liste her şeyden çok benim denk geldiğim müziklerden oluşuyor, haliyle şahsi zevklerime göre şekillendi. Zevkim dışında birkaç unsura daha dikkat ettim, ilki liste kısa veya uzun fark etmeksizin sadece albümlerden oluşuyor, yani teklilere bu listede yer veremedim. Bir yandan iyi de oldu yoksa liste dünyanın sonuna kadar uzardı, kendi bloğumda zaten "Karşılaştığım Müzikler" başlığı altında tekli, albüm ayırt etmeksizin neredeyse tüm sene boyunca karşıma çıkan her şeye değinmiştim. İkinci kriter ise sayfanın yavaşlamamasıydı, bu sebeple beğendiğim albümlerin bir kısmını da listenin altına açıklamalar yapmaksızın yerleştirdim. Bu liste senelik bir dökümdür iddiasında değilim haliyle ama içinde bu sene Türkiye'de meydana gelmiş ve pek çoğuyla hiçbir popüler mecrada karşılaşmadığınızı düşündüğüm muhteşem işler var. Okuyun, dinleyin, yeni müzikler keşfetmeyi seven veya Türkiye sahnesine merakı olan Türk veya yabancı arkadaşlarınıza ulaştırın, böylece güzel müzikler de kendi çabalarımızla bir tık daha yollarını bulmuş olsun. Sevgiler, saygılar ve herkese müzik dolu, mutlu, huzurlu, apaydınlık yıllar!

---

2018'in ilk haftalarından duyurularım bu şekilde. Şimdi aşağıya pek çok müzikli bağlantı bırakacağım, ilk fırsatta da bu şarkıları YouTube ve Spotify'daki #KarşılaştığımMüzikler listelerime ekleme niyetindeyim, dinleyin, keşfedin, fark edin, beğenirseniz başka beğenebileceklerle bu müzikleri paylaşın ve yayın diye. 2018'in ikinci yazısında görüşünceye dek şen ve esen kalın!


Bunlar ise sadece son günlerin işleri değil daha zamansız müzikli bağlantılar. Aynı zamanda sadece yerli sahneden değil, dünyanın farklı diyarlarından da bir şekilde karşıma gelenler:

1 yorum:

kiwi dedi ki...

benim için de 2017deki tek konu; işten ayrılmam ve iyi ki ayrıldım.