Cumartesi, Ekim 20, 2007

Kanatları Gümüş

Kanatları gümüş yavru bir kuş
Gemimizin direğine konmuş
Dağlara çıkma hey Karadeniz
Yavrudur yârim uçamaz bensiz

Bir yarim var bu yavru kuş gibi
Yârim yüreğime konmuş gibi
Dağlara çıkma hey Karadeniz
Yavrudur yârim uçamaz bensiz

Şiirle pek aram yoktur daha doğrusu çok az şiirle aram vardır. Bunların da büyük bölümünü güfteleşebilmişler oluşturur, yukardaki Nazım Hikmet şiiri gibi. Nihavend bir eser yapmış bu şiirden Mesut Cemil. Mesut Cemil ki İstanbul Radyosu' nda bizim çalıştığımız stüdyoya ismi verilmiş ulu bir zâtdır. Kendisinin bir parçasıyla açtık Sanat Müziği Gençlik Koromuz' un bu sezonunu. Hele dağlara çıkma hey dediği kısımda. Hayırlı olsun cümlemize.

Nice güzel insanlarla nicedir görüşmüyormuşuz. Hem artık Emirbey kadromuzda bir de klasik kemençe esntürmanımız var. Umarım icrâmı gördükten sonra grubu terk etmez, terk etmesin diye demiyorum çok hanım bir kızdır Nağme Hanım. Bakalım haftaya belli olur görüşleri. Nasipse kışki Taşoda' ya çıkmamızın ilk adımlarını attık.

Perşembe günü okulda Ahenk konseri var bahsetmiştim önceden, anlatılmaz yaşanır bir kalite bu insanlar. Ben anlatmayayım yani diyeceğim o ki gelin yaşayın. Fiyatı da saati de çok uygun, gelmek isterseniz daha ayrıntılı bilgiler içeren bir mail atarım. Tamam saati normal konser saati ama olsun. Yarın akşam da Altunizade Kültür Merkezi' nde Tanburi Cemil Bey ile alakalı bir konser olacak, orda olacağım muhtemelen, eşlik eden olursa ne âlâ !

Alt yazıda bahsi geçen Nejat Abi' yi ziyarete gittim, *altyazıgeçer* ne diyeceğimi bilmeksizin. Merhaba beni hatırladınız mı, burda çalıştığınız duydum bir uğrayayım dedim, gibi saçma kalıplar da ürettim yolda. Ama iki ziyaretim de amacına ulaşamadı. Kendisi yoktu ne yazık. Kendisine daha Koray Hoca' nın dediğim derse girmediğini bile söyleyemedim. Bakalım.

Rica ediyorum klasik kemençe ayrı şey laz kemençesi ayrı şey yahu ! Bakınız bu Ahenk mesela, sonra Yeni Türkü gibi güzide toplulukların çaldığı, sesi kemana çok benzeyen ama çok daha duygulu olan enstürmandır klasik kemençe. Öbürküsü bana uzak Allah' a yakın olsun.

NOT : İki tane youtube videosu linki var rica ediyorum izleyin ya da sadece dinleyin. Birisi zaten bahsettiğim şarkı, neyin çaldığı kısımlar solistli kısımlar ama onlar enstürmantel çalmış.NOT 2 : Ekşi Sözlüğü basan Neo Naziler tanıdık yahu Harun Bey ! Bu kadar saçmalamasaydınız keşke gülsem mi ağlasam mı yoksa aşık olsam vay be adamların bir çizgisi var baba yauuu mu desem bilemedim. Hepimiz Naziyiz yer yer. Yer yemez. Var yemez. Vay yavşak !

9 yorum:

Anglachel dedi ki...

aha şimdi geldi! aehua

troy dedi ki...

olm bilet varsa ordayım ben. türkan ile aydemir yani.

Emre dedi ki...

çizim iyimiş :P

kışın cıkarsanız taşoda'ya gelip izlerim artık bir umut.

öperim yanaklarından.

TugCe dedi ki...

hahaha...çizime bayıldım, ben de istiyorum

Emir Bey dedi ki...

anglachel : taze taze =) öyle espriler yapıyorsunuz ki beyim sinirden çocuğumu kestim !

troy : hep beraber ordayız, bilet illa ki vardır gider alırız beraber.

emre : ooooooo kimleri görüyorum buralarda, gelip izleyecem de sana göre konser tarihi ayarlayalım evlat, özledik çok !

tuğçe : adama çocuğunu kestiriyorlar vallahi.

pınar dedi ki...

(ben değilim, bu 'hepimiz'in içinde kaynamayayım.)

püstüklü mama dedi ki...

Verdiğin linkte dinledim, sonra bi kaç tanesini daha dinledim, dinlettim. Sonra dedim ki gitmezsen yuh! Ben de gidicem sanıyorum ki. Ayarttım bi kaç kişiyi :)

ikinehir dedi ki...

alıştım artık o sloganın çarpıtılmış kullanılmasına desem de, yer yer hala şaşırtıp üzebiliyor.

ben de değilim, belirteyim.

Emir Bey dedi ki...

mama : en güzeli en doğrusu !

pınar ve ikinehir (sizi katagorize ettim) =) : ben yanlış anlamadıysam o slogan haklının yanında haksızın karşısında kullanılıyor, ordaki "nazi" kelimesi ise tırnak içinde gibi düşünün, hatta aktüel deki yazıyı ve anglachel in 3. sayfadaki cevap niteliğindeki yazısını okuduysanız ve düşünmediyseniz bunu ayıp. gereksiz bir yere takılmışsınız bence.