Cuma, Şubat 22, 2008

Kısa Günün Kârı

Hani olur ya bazen hiç bir yaptığınız rast gitmez de kendinizi dünyanın en berbat insanı hissedersiniz, sanırım o gün bugündür benim için. Ufak tefek aksilikler bile hayatımı sorgulatabiliyor bazen bana, kendimi gerçekten son dönemlerde hem yalnız hem başarısız hissediyorum. Önce yalnızlığı sonra başarısızlığı işleyelim. (köprüden önce son çıkış ctrl + w)

Öyle durumlar oluyor ki bir çok sevdiğimi aslında ne kadar seviyorum ya da onlar da beni seviyor mu şeklinde düşünüyorum. Neden eskisi gibi olmuyor hiç bir ilişkim diyorum, eskiden ne güzel tüm sevdiklerimle hep beraberdik, sonra onların da benim de sevdiklerimiz çoğaldı, çoğaldıkça da kişi başına düşen sevgi azaldı, bu gelişimi tüm yeni tanıdıklarım da belli bir süre sonra gösterdi ve içimden bir ses diyor ki ilerde çok zaman sonra kaçı kalacak acaba. Sevdiklerimi görüyorum sevinemiyorum, onlar beni görüyorlar keza ne sevinen var ne heycanlanan, sanki biraz daha yüzeyselleşiyorum gün geçtikçe.

Hazırlıktan beri kardeşim olan bir avuç insanla bile yeri geliyor haftalarca görüşemiyoruz, paylaşımlar azaldıkça tabi sevgi de saygı da azalıyor herhalde, bu beni çok yormaya başladı bugün bunları düşünüp hissettim iyice. Bölüm desen iyi arkadaşım diyebileceğim kişiler var ama herhalde kendi aptallığımdan onların da hayatına dahil olamıyorum zaten bir çok insan var ki hakkında bir şey bilmediğim ve onların da pek umrumda olmadığımı hissettiğim, işin bana en garip gelen yanı ise bu insanların bir kısmının laf olsun diye bana iyi arkadaşlarıymışım gibi davranmaları. Neyi özledim desem sanırım işte biraz Orçun Bey biraz Barış Bey bu tip şeyler. En sağlam temellerle gelen ve en az bozulmaya uğrayan iki insan var ki bu tip ilişkilerde onlar da Ilgın Hanım -whose birthday is tomorrow- and Emir Bey.

Umarım bu insanlarla da diğerlerine nazaran daha sık görüştüğüm için iyi değildir sadece ilişkimiz. Yani tabi ki değil de nasıl desem böyle işte tedirginlik var burukluk var biraz ya da baya da hüzün var. Merve Hanım' la bile çok azar azar görüşebiliyoruz günlük derdimizi tasamızı paylaşıyoruz, çok şükür sevgimizden saygımızdan hiç bir eksiklik hissetmiyorum ben ama bilmiyorum belki ben hissettiriyorumdur bazı şeylerin eksikliğini.

Başarısızlık hususu ise düşündüm de açıldıkça kapanmayacak kadar derin, sırf dersleri işlesem yazı yazmayı bırakır alkole başlarım. Müzikte de umutsuzluk var tabi, ilerde bir meslek sahibi olma bir hayat yolu çizme kaygısı var, bir baltaya sap olamama hissi var, hâlâ bazı konulara adapte olamamam kafayı toparlayamam ve bazı işlerin ciddiyetini kavrayamam var. Bazen çok yoruluyorum hasılı kelam.

Bineyim bir motora güneşin doğuşundan batışına dek gideyim Üsküdar' dan Kabataş' a istiyorum, ya da upuzun bir vapur yolculuğuna çıkayım. Ama içimden bir ses diyor ki uzun yolculuklar ve yalnız kalmalar gerçekten insanı çok düşünmeye itiyor ve düşündükçe kendimi çok ağlanacak bir durumdaymışım gibi hissediyorum, yol bitmeden kururum gibime geliyor. Yoruluyorum.

Dertler derya ise tabi ki bizimkisi bir zerre kadar olmayacağından yine de halime çok şükrediyorum ama artık bu uyuz insan olmak istemiyorum. Ben hep adam gibi bir adam olmak hayaliyle yaşıyorum ama bu hiç kolay değil.

Çaycı' da otururken ne olurdu yanımda birileri daha olsaydı. Bugünkü parçamız ise tüm özlediğim insanlara gelsin, eminim hepsinin de kendine göre dertleri vardır, eski dostum kavramı bana göre değil bir de, dostum daha uygun. Eskimeye karşı fazla duyarlıyım da. Çok şey vereyim biraz da karşılığı olsun ama eskimesin lütfen hiç bir şey.




NOT : Uyuyup uyanınca geçer biliyorum bu sebeple endişelenecek bir şey yok kendimi asmayacağım veya intihara kalkmayacağım, sadeceiçimden bunları yazmak geldi, üzülmek geldi biraz, eee bilok da kardeş gibi bir şey, gık demeden dinliyor her dediğini, kendini suçladığında da sana tersine gaz vermiyor arslansın kaplansın başkalarının hatası diye, dinliyor sadece.

10 yorum:

gülş dedi ki...

ben kendimi dönem dönem kötü hissetmezsem, tekrar iyi olduğumu anlayamam genelde, umarım bu da öyle bir dönem olur sizin için emir bey. aslan ve de kaplansınız o başka ama, her zaman iyi hissetseniz bir acaiplik olurdu biliyorsunuz diymi?
ve bir yorum klişesiz olmaz diye söylüyorum: hayat da böyle bir şey değil mi zaten!
=)

Elsa dedi ki...

yahu bir kaç gündür yine acıbademden gelip gidiyorum, haliyle sabahları üsküdardan motorla karşıya geciyorum da şu dost emirle de karşılaşsak diye geciriyordum içimden, eski dost oldugundan değil de eski günleri anardık belki diye.
bir de kendine bu kadar üzülmeyi acımayı, kendine haksızlık etmeyi bırak be evlatcıgım artık.

Melmoth dedi ki...

yalnizlik ve basarisizlik, bunlarin cok da olumsuz kelimeler olmadigini düsünerek baslamali bence.

basarisizlik denilen sey nedir acaba, icinde hicbir payimiz olmayan, bize hicbir söz hakki taninmayarak tanimlanmis bir takim hedeflere ulasamama hali midir basarisizlik veya bir baltaya sap olamama durumu. bir baltaya sap oldugumuz an, kendimiz icin mi bir seyler yapmis olacagiz, yoksa halihazirda sürmekte olan mekanik bir düzenin edilgen bir parcasina mi dönüsecegiz. su icinde yasadigimiz dünya, basarisizliktan degil basaridan korkmamiz gereken bir dünyadir.

belirlenmis yollardan yürür, gözünü hedefinden bir an olsun ayirmaz, herkesin gözünde basarili bir siyaset bilimci olabilirsin sen. peki ya siyaset bilimci olma yolunda inancla ve basariyla yürürken vazgecmek zorunda kalacagin onlarca hayal, heves ve heyecan ne olacak. bunun kararini sen vereceksin, her iki secenegi de yapabilecek dirayete sahipsin.

disaridan bakan gözlere, basari ve basarisizlik kelimeriyle tanimlanan bir dünyanin kural ve dayatmalarina degil kendi icinde hissettiklerine kulak ver.

düsünebilen insanlarin ögütlere ihtiyaclari olmaz, lütfen sen de bu söylediklerimi bir ögüt olarak degi l icten bir paylasim olarak kabul et.

TugCe dedi ki...

Sanırım aynı şeleri daha yoğun olarak hissediyorum...Sorun benim de daha çok görüşmek için çaba göstermemem sanki. Ne bileyim, belli dönemlerde sadece belli kişilerle görüşmek istiyorum, öyle bir ruh halinde oluyorum. Uyuyup uyanınca geçecek diyorum, geçmediğini hissedersem tekrar uyuyorum, sonra bir bakıyorum bir hafta boyunca sadece uyuup uyanmışım.
Bütün bunları ben aslında, "Emir Beycim, yalnız değilsin. Evet herkesi ihmal ediyorum yakın uzak, ama okyanuslar aşırı da arkadaşların var, ihmalkar ve tembel olan var bir tane, ama bak hatırlanıyorsun" demek için.

Lavender dedi ki...

sınıf arkadaşların çok şapşallarmış.
çok eziklermiş.
sinir oldum.

Çimen dedi ki...

"Ufak tefek aksiliklerin bile hayatı sorgulatması" o kadar tanıdık ki Emir bey..
Böyle dönemler yaşıyoruz bazen kaçınılmaz bir biçimde. Olaylardan ve insanlardan bizi kötü hissettiren ayrıntılar bulup çıkartarak daha da eziyet ediyoruz kendimize bazen. Ama bu da bir dönem ve elbette geçecek, yakında daha iyi hissedeceksiniz.
İçindekileri yazıya dökmek iyi gelebiliyor bu durumlarda. Umarım tüm bu yorumlar da bi parça iyi gelir size :)

Emir Bey dedi ki...

gülş : umarım benimki de sizinkiler gibi geçici bir dönemdir, hayat da böyle zaten =)

elsa : sen mesaj at şu saatte motor iskelesinin girişinde buluşalım diye gerisi kolay =)

melmoth : bu içten paylaşımınız için hakikaten teşekkür ederim.

tuğçe : teşekkürler efendim sizler de hatırlanıyorsunuz merka etmeyesiniz.

lavender : benden ezik şapşal olmasınlar bir kısmı nasıl desem biraz değişik ya da benim alışmadığım kadar günün adamı.

çimen : gerçekten tüm bu yorumlarınız iyi geldi, sizin şarkılar da iyi geliyor =) çok dinliyorum bu aralar down in a hole ü hakkaten =)

Bahar dedi ki...

ben de burdayım burdayız demek istedim,gerçi ne önemi varsa böle hissetmene neden olmuşuz bi şekilde ..affet ama hiç düşünmeden dostumdur diyebileceğim en bi dostsun cansın yerin ayrı :)

Emir Bey dedi ki...

bahar : yok be evladım snele ne alakası var hem daha okul açılır açılmaz ilk olarak sen ve çilerle planlar yaptık değil mi =) içim sıkılmış yazmışım öyle pek ciddiye alınacak şeyler değil bunlar.

Hanife dedi ki...

Emircim dersleri falan takma hiç,çünkü çoğu kişinin berbat durumda,müzik konusunda da zamana bırak bence biraz,o gelip bir şekilde seni bulur,ben inanıyorum buna,senin gibi yetenekli bi insanı bulmazsa döverim ben onu zaten:)Üstelik efendim çok görüşemesek ,hatta karşılaşamasak da her zaman yanınızdayız unutmayınız please:))