Cumartesi, Mart 29, 2008

İki Eylem Birden (2 in 1)

Efendiler efendiler ! Boğaziçi tarihinin en kalabalık, en coşkulu ve bir o kadar eğlenceli ve kaliteli eyleminde bulunmaktan ne denli gurur duyduğumu belirterek yazıma başlıyorum önce. Deryik Hanım değinmişti yazısında tüm okulu birleştirecek bir şeydir bu durum diye, hakikaten okulda ilk kez kimse birbirinden kıllanmadan (hemen hemen kimse) yanyana omuz omuza kulüplerini savundu, okulun dışına atılmamayı, sosyal hayatı ve birlikteliği savundu. Bu eylemin hikayesi biraz uzun ama Deryik Hanım' ın biloğunda yazıyor girer bakarsınız. Ben de eylemdeydim çünkü hem Türk Müziği Kulübü' nü temsil etmek istiyordum hem de her kulübün odasının yerinde kalmasına taraftardım.
Eylem konusundan kısa bir süreliğine uzaklaşıp Anadolu Yakası' nın içlerine götüreyim biraz da sizi, bu eylemin olduğu gün neden okula takım elbiseyle gittiğimi de açıklayacak bir hikayedir aynı zamanda. Efendime söyliyeyim TRT İstanbul Radyosu Türk Sanat Müziği Gençlik Korosu olarak talep üzerine Maltepe Üniversitesi' nde bir konser verecektik, gün olarak da geçtiğimiz perşembeydi gün, gün içinde o kadar vaktim olmayacaktı ki giyinmeye ve kostümü elimde taşımaya o denli üşenecektim ki sabah evden giyinip çıkmaya karar verdim. Normalde çıplak da çıktığım olur; görenler cute, hot veya awasome derler. Neyse işte bu fotoğraftaki yer de Maltepe Eğitim Köyü.
Efendim neymiş konser saatinden Kurtlar Vadisi varmış o yüzden seyircimiz pek yokmuş, bu açıklamayı yapan kişi yetkili birisiydi sanırım bir de üstelik. Neticede salonun yarısı ancak doluydu belki yarıya yakını doluydu desek daha doğru olur. Ben en arka sıranın köşesinde pek değerli İlker Bey ve Levent Bey' in arasındaydım. Fotoğraf da prova sırasında şarkı söylemek yerine gezinip fotoğraf çeken şahsımın bir güzide eseri. Kalamış vardı ama konserde bak o pek iyi oldu benim için, hem de Alper Bey' in sesinden. Bir de Kanatları Gümüş' ü inanılmaz seviyorum gün geçtikçe sanırım.

Bu kalabalık zibidi gurubu her yerde görüyorum bu aralar, çimlerde, kantinlerde, şadıllda, otobüste. Tiplerine baktığınız takdirde zaten pek menem ya da elle tutulut şeyler olmadıklarını anlayacaksınız, hele arkadaki şapkalıyla ilgili hiç bir şey demek istemiyorum.
Eğuzubillahimineşşeytanirra GYM diyen imama en çok güldüm sanırım bu kulüpler eyleminde. Çok takdire şayan bir şekilde tüm katılanlara hitaben bir kısa oyun sergilediler steplerde ve çok eğlendirdiler bizi. İşte kulüplere cenaze namazı kıldıran imam besmele çekecekken GYM kısmında takıldı. GYM kısmını şöyle açıklıyayım, işte okulun kulüplerinin şimdiki yerleri olan 1. Erkek Yurdu' nun altından çıkartılıp taşınılmak istenildiği garip yerin adı GYM.
Fotoğrafta gördüğünüz gençler Gençlik Korosu' ndan arkadaşlarım olmakla beraber son dönemde en çok görüştüğümüz insanlar aynı zamanda. Fikret Bey, Alper Bey, Eren Bey ve Yaprak Hanım' ın yanısıra değerli hocalarımızdan Doğan Dikmen de bizlerleydi, hatta bizlere kahve ısmarladı eylem sonrası, bu eylem başka eylem ama alttaki paragrafta değineceğim buna. Neyse Doğan Hoca' yı bizim bir önceki Radyo Konseri' nde konuk sanatçı olarak Çepçevre Bahar İçinde eserini seslendirmesi vesilesiyle tanıdım, gerçekten muhteşem sesi ve yorumu olan çok da eğlenceli karakterli saygı duyulası bir insan. Vay be dedirtiyor insana. Vay be !
Efendim bu fotoğraflar da bugün katıldığımız bir diğer eylemden. Eylemden eyleme koş Lola koş bir insan olduğum şu son dönemde, katıldığım bu iki eylem de birbirinden güzeldi. Radyoların kapatılmasına karşı yapıldı bu eylem. TRT Hepimizin adresine girerseniz nedenini görürsünüz, burada tekrar yazıp sinirlenmek istemiyorum. Düşünebiliyor musunuz yalnız İstanbul Radyosu' nun kapatıldığını misal, bugüne kadar saygı duyduğumuz her müzisyen ya oradan çıkmadır ya da yolu ordan bir dönem geçmiştir. Yazıklar olsun kendi sanatçılarını yollara döktüren zihniyete.Okuldaki eylemle yine toparlamak istiyorum yazımı, düşünün ki çimlerde Cümbüş Cemaat konseri varmış ama onların kalabalık izleyicleri tüm çimlere yayılmamış da hepsi kalkıp sahnenin önüne yığılmış gibi, öyle bir muazzam kalabalık, tüm çimlerin etrafında dolaşan turlayan yeri gelince "Rektör GYM' e kendi taşınsın" diyen. Okula bazen iyice hayran kalıyorum, ayrıca İkinehir ile de karşılaştım pek sevindim, gözlerinde işleyen demir ışıldar dercesine bir aktivist parlaklığı vardı. Höh betimlemeye koş. Neyse bir ara çay içelim Nehir ne dersin?


13 yorum:

eysean dedi ki...

bahar şenliği dönemine girmeden, eylem şenliğine girmiş gibisin.
bugünün cımartesi olduğunu biliyordum fekat cımartesinin *istiklâl'de şarkılarla yürüyelim* günü olduğunu unutmuşum. --kendime kızmak istiyorum ama doğru lafı bulamıyorum--
son olarak; nası yendik ama!

püstüklü mama dedi ki...

5 yıldır, şu okulda gördüğüm en güzel eylemdi. Aslında uzun zamandır gördüğüm en güzel eylemdi. Herkesin, evet istisnasız herkesin bu kadar canla başla savunabileceği şeyler varmış demek. Oradaydım ve orada olmaktan mutluluk duydum. Umarım ve dilerim işe yaramıştır. Çimleri de öğrencilere kapatmalarından korkuyorum ya ben, hayırlısı.

Ah bir de, Fatih Erkoç dediniz, can evimden vurdunuz :) ( Şu "Fatih"i de "Faith" yazarım nedensen hep hızlı olmaya çalışırken :)

böcek hanım dedi ki...

trt eylemine yüz milyonlarca polis eşlik etmiş sinirlendim.ayrıca bademciklerim yine şişti ona da ayrı sinirliyim.

Hanife dedi ki...

bence de rektör taşınsın gym'e.İstanbul radyosunu da kapatacak eller kırlsın,hatta gaza gelip biz bile kırabiliriz!!

cnslgy dedi ki...

''Eğuzubillahimineşşeytanirra GYM''

ay emir bey gece gece güldürdünüz beni allahta sizi güldürsün:DDD

TugCe dedi ki...

Eylemler hakkında değil de şarkı hakkında söyleyeceğim bir şey var. Emmoğlu şeklinde kendisine eşlik ettim. Yıllardır emmoğluyu dinlememiş biri olarak gidip dinleyeceğim, hangisi moduma daha çok gidiyor bir karar vermek istiyorum. Şu an kıro olma ihtimalim yüzde 1000.

Eylemlere devam, susmak yok :)

ikinehir dedi ki...

ehuehe ay emir bey, ne hoş betimlemişsiniz öyle, parlak aktivist olmuşum, oley :)

çay içelim, çay'a evet derim ben çayı çok severim:) size feysbuk üzerinden soracağım hangi saatiniz boş. esen kalınız.



ps: bu arada şair çocuk levente buradan bir selam çakmayı borç bilirim. babamın kravatlı oğlu levent :)

BeYHaN dedi ki...

şu trt linkini düzeltiniz.

deryik dedi ki...

ahaha yine de çimlere basmama bilincine sahip okulumu çok seviyorum ben (bkz ilk resim). yani dan dun dalıp ortalığı dağıtmamaya.

velakin, bi TB önünde bi de erkek yurdu önünde var kalabalık. niye rektörlüğün önü değil?

Emir Bey dedi ki...

eysean : şampiyonuz :D

mama : hız felakettir.

böcek : ah azizim ah !

hanife : sizi de eylemci gördüm :D

cnslgy : Allah da bizi güldürdü zaten o imam taklidi yapan çocuk vesilesiyle.

tuğçe : şarkı bombadır, durmak yok yola devam dedikçe bize de susmak yok :D

nehir : çaya getireyim onu da iyisi mi :D

beyhan : dövseydiniz beyhan abla =)

deryik : yahu o gün çimler yeni gübrelendi mi bir şeyler oldu etraflarına da şerit çekildi, o çimlerde yürünülen kısmın da ilersinde (yürüme yolu üzerinde) insanlar uzanıyordu, e peki çimlere basar mıyım, yoldan geçerim hatta yolumu uzatırım ama oturmayacksam yine de basmam :D bir de alttaki fotonun sağ üst köşesi rektörlük önü =)

fijibaha dedi ki...

helal olsun toplanmak ses çıkarmak iyidir.
umarım amacına ulaşır.

TugCe dedi ki...

Bu arada fitigraflara bakarken simdi farkettim, ortaokuldan arkadasimi buldum ya, saka gibi:)

Emir Bey dedi ki...

fijibaha : umuyoruz !

tuğçe : bu kadar derin inceleyeceğinizi bilsem küçültmeden koyardım fotoğrafları =)