Cuma, Eylül 05, 2008

Ver Elini Sorbonne



Gökşin Beyfendi'nin resmini görünce altta, bir şeylere değinmek istedim. Demek neymiş öyle bir fotoğraf koyup kısa cümlelerle mesaj verecek erdeme henüz erişmemişiz. Arifliği bir yana bırakalım yeni özelliklerimi keşfediyorum bazen, keşfetmek değil de normal olarak yaptığım bazı şeylerin aslında anormal olduğunu hissediyorum. Misal bazı hususlarda yazarken ya da "sevdiğim / severim diye düşündüğüm" insanlarla konuşurken çok uç ve iddialı fikirler dökebiliyorum ortalığa. Sonrasında da bazen bence çok mantıklı sebeplerle bunları meşrulaştırırken, bazen ise bence dahi mantıksız -demek ki yanlış ahah / bağnazlık ve dediğim dediklik- fikirlerime, öyle bağlantısız ve dengesiz açıklamalar getirip onları da meşrulaştırıyorum ki karşımdaki insanın cevap vermeye hâli kalmıyor. Sen zaten böyle düşünüyorsan ohooo hiç konuşmayalım kıvamına sokuyorum karşımdakileri. Bu çok keyifli bir şey karşındaki zaten arkadaşınsa şayet. Hayır sırf itliğine yapıyorum galiba bunu çoğu zaman çünkü gerçek yaşamımda bu savunduğum dengesiz fikirleri hayata geçirmiyorum ama efendim iş yazmaya konuşmaya geldi mi bıcır bıcır. En son herhalde Gökşin Bey'le aşağıdaki pozunu verdiği dükkanda böyle bir konuşma yapmıştık. Ama dediğim gibi bu tip konuşmaları yapacak insanları ya çok iyi tanıyor olmam lazım ya da az çok tavırlarını kestirmem lazım evvelden. Keza orda -ki o gün yeni tanıştık sayılabilir- kavga çıkartmaya meyilli biri olsa çıkartabileceği kadar provokatif malzeme verdim eline. Misillemesi de gecikmedi Gökşin Beyfendilerin. Çaycıya geldiği anda yaptığı giyim kuşam hususundaki benzetmedeki benzetilen öğesinin benden uzak Allah'a yakınlığı -ki bundan genel anlamda çok şüpheliyim- şöyle diyelim bana da Allah'a da uzak oluşu bir karşı ataktı belki, hoş gaza gelmedim, etrafta çorçocuk da vardı keza. Neticede kendisini bu haftasonu sanırım Fransa'ya yolcu ederken, bunları da detaylı bir veda yazısı niteliğinde yazayım istedim. Burdan şu notları çıkartırız demek ki :

* Gökşin Beyfendiler gönül hanemizde taht sahibi bir insan olmuştur.
* Sohbet edilesiler listemizde liderliğe oynamıştır.
* En fakır arkadaşımla bolca vakit geçirmiştir.

Hiç yorum yok: