Pazar, Ekim 28, 2007

Gelin Birlik Olalım

Az önce Orhan Gencebay (hayatım popsıtar izlemekle geçiyor yahu) Gelin Birlik Olalım isimli bir şarkısını söyledi, vay be denecek güzellikte de sözler yazmış, doksanların başında, biz bundan habersiz üç genç ikibinlerin başında Gelin Birlik Olalım diye bir başka şarkıya imza atmıştık biraz bundan bahsedeceğim.

Emir Efendi, Orçay Han ve ben, gelmiş geçmiş en teknik en deneysel çalışmalardan olan Sağdeth 3 adlı filmimizi çekmiştik ki film müziklerini de canlı yapıyorduk. Filmin ortasına iki tane de şarkı koymuştuk. Bu şarkıları koyarkenki amacımız bir Arslan Kral' daki gibi, şayet filmin o kısmına kadar filmi anlamamış (hafif şapşal) insanlar varsa, onlara bir özet geçmek, olayları açığa kavuşturmaktı. Şarkı sözlerini Orçay Han ve Emir Efendi doğaçlama yazarken, ben de doğaçlama besteliyordum.

İşte o şarkılardan biriydi Gelin Birlik Olalım. Efsanevi ruh Rıza Abi ile savaşan bu üç gencin, bir dayanışma çağrısıydı, bir mehter marşıydı, bir gaz vereniydi. Hey gidi hey dedim vallahi. Bir yandan şarkıyı söyleyen Emir Efendi ve Orçay Han, kamera önünde kıpır kıpır dans da ederlerdi, ben gitarı yan odadan çalardım ekipmanı taşımazdık.

Bunun yanısıra bahsedeceğim bir diğer konu, klasik kemençe ile ilk çalışmamızı geçtiğimiz cumartesi yaptık İstanbul Radyosu' nda. Bu arada radyoda çalışma yapmak da bunu buraya yazmak kadar havalı gerçekten. Vallahi pek naif. Bakalım Taşoda' da yine insanları şaşırtıp etkileyebilecek miyiz? Katkılarından ve katılımından ötürü Nağme Hanım' a bir büyük alkış !

Bir de yeni mail adresi aldım, gülmekten öldüm, her girişimde bir düğün havası yakalıyorum.



* de ayrı yazılacaktı yahu (yahoo) dostum


4 yorum:

Cansu dedi ki...

Sabah sabah kriz geldi:D Hoşgeldiniz;emirbeyledegelmiş :lol:DDD mükemmel

Burada müzik konusunda bayağı genişsin,radyo işleri zevkli işlerdir,hayırlı olsun abicim:)

Hanife dedi ki...

düğün salonlarında genelde o sahnedeki manyak insanın elinde manyak bir mikrofon vardır.Sahnedeki adamın ne söylediğini sanki ordaki avetliler anlamıyolarmış gibi,tekrar eder.Misal:
"emirbeyler de de de de de gelmiş miş miş miş miş..." gibisinden ve uzar gider:))))

gülş dedi ki...

yannız keşke oooemirbeylerdegelmiş@yahoo.com olsayymış tam ortamı yakalardınız o zaman. ama bölesi de şahane şüphesiz ki..:)

Emir Bey dedi ki...

cansuloji : mersi canım =) radyo işi candır =)

hanife : of işte bizim konserdeki ses ayarcı benim her cümlemi öyle uzattıydı altunizade konserinde. =)

gülş : şüphesiz :P