Cuma, Mayıs 23, 2008

Oldu Muhayyer Başladı O Güzel Cevre


Gayet güzel geçen bir Klasik Türk Müziği konseri atlattık Boğaziçi Üniversitesi Türk Müziği Kulübü' nün (BÜTMK) korosu olarak. Geçen dönemki Hicazkâr konserimizde olduğu gibi bu sefer de makam üzerinden gittik. Bu konserimizin makamı Muhayyer' di. İkinci yarıda kürdi, buselik ve sünbüle gibi eklentililerinden de örnekler verdik. Arada Bekir Sıtkı Sezgin, Cinuçen Tanrıkorur gibi çok çok değerli Klasik Müzik insanlarının kısa videoları da vardı. Koromuzun söylediği ve en beğendiğim şarkılar konser sırasına göre şöyleler : İlki Muhayyer-sünbüle Şarkı / Düyek "Ey gonca-i nazik-terim" bu mükemmel eseri yapan zât ise III. Selim ! İkincisi ise Muhayyer Şarkı / Aksak "Devâ yokmuş neden bîmar-ı aşka" bu mükemmel eser ise benim solom da dahil konserimizdeki 3 eserin sahibi olan Hacı Arif Bey' in. Bu eserler dışında her şarkı gayet güzeldi ama hani en sevdiklerim, en etkileyici bulduklarım bunlardı. Solistlerin hepsini birbirinden başarılı buldum ayrıca belirtmeden geçemeyeceğim. Koromuzun en yeni üyesi olan Zehra Hanım' ı da ayrıca cesareti ve başarısı için bir kez daha kutlayacağım. Neticede her şeyden herkesden çok teşekkürü hak eden mükemmel insan, hocamız, şefimiz Gönül Paçacı' dır. Her yönüyle her haliyle gerçekten benzersiz ve pek değerli bir hocamızdır kendisi. İyi ki onun sayesinde böyle klasik bir topluluk olabiliyoruz, saçmalayanlar kervanına katılmıyoruz. Ayrıca bir diğer teşekkür ve saygı sevgiyi de gerçekten içinde olmaktan gurur duyduğum ve büyük keyif aldığım BÜTMK' e gönderiyorum.


Bir diğer husus ise, salı akşamı (bu salı) -ahahah genelde parantez içine tarih yazılır ben bu salı yazarak bir ilke imza attım- Harbiye' deki İstanbul Radyosu binasından TRT İstanbul Radyosu Türk Sanat Müziği Gençlik Korosu' yla konserimiz olacak. Tahminen 19.00 - 19.30 gibi olacak, isteyen herkesin gelip girebildiği bir konser olmakla kalmayacak ayrıca kuvvetle muhtemel Esra Hanım ile bir adet de düetimiz olacak. Nasip tabi her şey. Alnımızda ne yazıyorsa. Yukardaki güzide konsere de bu konsere de kimseyi hususi çağırmadım, artık bu tip konserlere kimseyi de çağırmayı düşünmüyorum, ben duyurusunu yaparım, ilgilenen olursa ya da merak eden buyursun gelsin. Kimseye de kırılıp ettiğimiz yok zaten gelmedi diye. Müzik alışkanlıktır ne de olsa, insanlar genelde dinlediği türleri benimser, diğerlerinden uzaklaşır zamanla. En kaliteli olanı dahi sunmaya kalksanız yabacı gelir, itici gelir kendi alışkanlıkları yüzünden. Diyeceksiniz kime göre neye göre güzel, kaliteli tabi o da tartışılır. Neyse duyurumu yapayım dediğim gibi hem kimse çağırmadı diye kırılmasın, hem de kimse çağırdı yahu şimdi gitmek gerek ama çok da sıkılacağız diye endişe etmesin. Hasılı kelam yarın BÜTMK' den arkadaşlarım adaya gidecekler pikniğe, sırf şu TRT' nin provası var diye gidememek o kadar koyuyor ki bana anlatamam. Çok hevesliydim böyle bir aktiviteye. Ah ah, nasip. Bir de geçen hava serin merin dinlemeden çıktım motorun üst katına bakayım hakkaten içilmiyor mu sigara diye, hakkaten içilmiyor, sonra gittim okula yine sağa sola bakıyorum bahçede nedir ne değildir durumlar diye, sigara içen iki arkadaşımın yanına gittim bahçede, kanunun tamamını okumuşlar, üniversite bahçelerinde serbestmiş. En hoşuma giden de herkesin hayatta yapmayacakları bir şekilde oturup bir kanunu baştan sona okumak zorunda kalması oldu.

5 yorum:

cheshirecatunderthebed dedi ki...

galip tekin de yaz

MM. dedi ki...

kanunun tamamını okuyan arkadaşların bi yanlışı olmasın?
zira hukukta her kuarlın bir istisnası, her istisnanın da bir müstesnası vardır?

Emir Bey dedi ki...

cat : bitsin hele iyice =)

marttle : doğrudur vallahi siz daha iyi bilirsiniz :D

mithatcan dedi ki...

Emirim bu yazını ilk defa gördüm, hey gidi günler ve yıllar diyorum :)

Emir Bey dedi ki...

Zaman nasıl da hızla geçmiş değil mi? =)