Salı, Temmuz 15, 2008

İyi Doğduk Biz

Geçen gün birisine de bahsettim kimdi hatırlamıyordum ama ilk doksanlı yıllarda da çocuk doğuyormuş fikrini kabullendiğim günü daha dün gibi hatırlarım. Çiçekli bahçemizin yollarında koşar gibi hatırlarım. Düşünün ben doksandan sonra insan doğmaz diye düşünürken, o yıllarda doğan insanlar da biz de büyümüşüz de karşılıklı muhabbet ediyoruz. Lisede okuyor konuştuğum insan, ama çocuk lisesli değil de genç liseli olmuş az çok. Kaçlısın sen diyorum bir an, o da diyor doksanlıyım -ki bunun doksan bir, doksan ikisini de gördüm, yaşadım sonradan- ben de içimden ya da dışımdan hımmm ben en son 89'da doğar insan sonra doğmaz sanıyordum diye geçiriyorum. Hayır mantıklı düşününce insan gayet de diyor yahu benden 5 yıl sonra da 10 yıl sonra da 20 yıl sonra da insan doğdu, doğar ama bir an boş bulununca doğmaz da diyor insan. Neticede beynim hâlâ ufak çoğu zaman. Bugün az çok bavul hazırlamaya giriştim, kotlar, tişörtler, kazaklar ve hırkalar derken doldu sayılır bavul. Ben zaten kalın giyinen bir insanım bir de memleket iskandinav olunca yanıma palto falan mı alsam diye düşünmüyor değilim. Gönlümden geçen o ki tüm Fin pilotlarla tanışayım, her sektörde başarılılar ya adamlar formulasından tut ralisine dek. Dört tekerli olsun da ehehe. Mesela bir Fin ile aramda böyle bir diyalog geçse, her türlü motor sporlarında iyisiniz maşallah desem, o da dese dört tekerli oduktan sonra gerisi kolay yiğenim diye, alnından öperim ben o Fin'i. Neyse bizim yiğenler gelmiş onları görünce tekrar bu büyüme mevzusunu düşündüm. Ayça Hanımcık 5 yaşında olsa gerek pek prenses gibi maşallah, bir de konuşması pek düzgün pek kibar, onunla boyama yaptık azcık, biraz da yapboz. Bir de Arda Bey var o da yeni yeni ayaklanmış, poposundaki beziyle bir miktar ördeği andırıyor. Gözler pek mavi iki gencin de. Düşününce bak bu gençler ikibinli yıllarda doğdu. Bana sorsan doğmam ben doksandan sonra ama işte doğmuş bunlar da sokağa atamazsın ya bağrımıza basıyoruz ailecek. Ehehee. Neyse ne diyordum ben doksandan sonra doğsam iyice uyuz bir tip olurdum herhalde. Seksenden de önce doğsam o da garip olurmuş. Tam iyi doğmuşum yani. İnsan her şeyden önce nereye doğacağını bilmeli. Doğum bu en önemli organ. Bir de Doğuş vardı, çıplak ayakla klip çekti gözümden düştü, bir de kapuera falan yaptı gibi hatırlıyorum ama o kısmı kendim de eklemiş olabilirim beyaz keten bol eşofman falan, en kötüsü de Hilal Cebeci'yi tercih etmesi olabilir mi? Kim bilir burdan kötü görünen yakından iyi görünüyordur belki. Okuldaki gençleri bir göresim var gitmeden, göresim olan çok insan var ama gitmeden sığdıramayacağım kuvvetle muhtemel, ne demişler, nasip. Müzik konusunda da Nağme Hanım'la bir oturup konuşsak iyi olacak, bazı kararları tek başıma almamın hatta bazı işleri tek başıma yapmamın zamanı geldi de geçiyor bile. Şu Leman Sam'ın Bebeğim şarkısındaki davulcuyu da şarkının üçüncü dakikasının 48. saniyesinden sonraki kick vuruşları için bulur alnından öperim. Kısa ama en sevdiğim tipte hareketler bunlar. Bir de Tolay çok seviyorum, çok dinliyorum bu aralar, tavsiye de ederim çok!

13 yorum:

operadaki fantom dedi ki...

1-evet, üstelik sözkonusu 90 sonrası doğanlar reşit bile oluyorlar, inanamazsın.. sen alışmışsın, bana hala tuhaf geliyor.
2-Finlandiya'yı bilmem, İsveç baya serinmiş. istersen öğreneyim hava nasıl oralarda, üşüyor muusuun... kar yağıyor saçlarıma, biliyor muusuun..
3-doğuş gözüne kalem çeken, kırk yılda bir adlı şarkısını parmaklarıyla canlandıran bir insan. hatta ilk klibi "gamsız"da pek bir ağlamıştı da öyle ünlü olmuştu. yıkılsın karşımdan. hilal de saklansın bi yerlere.

Emir Bey dedi ki...

fantomas :
1-o zaman reşit kızım adlı eserimiz tüm doksanlılara gelsin !
2-gideceğim ailenin kızına dedim ne iş dedim hava nasıl dedim 10-30 arası değişir dedi, ehehehe dedim.
3-mahsunu çok severiz biz orçunla.

hanife dedi ki...

bende de vardı bu 90 sonrasına karşı bi gariplik ama tam açıklayamaıştım,duygularıma tercüman olmuşsunuz minnettarım,bir de size çok fena cd veresim var,ehehe:))

dide dedi ki...

ben 89lu olmama rağmen 90 ve sonrası için önyargılıydım. bir kaç ay önce düşündüm ve bu kibirimden dolayı kendimi kınadım. ayıp yahu(:

Emir Bey dedi ki...

hanife : ne cd si acaba buyrun verin =) cuma bir taksime gitmeyi düşünüyorum o taraflara çıkacaksanız bir kaç dakka da olsa denk gelebilirz ya da perşembe okulda olma planım var.

dide : yok yok, doksandan sonra pek iş yok eheheh :D

Hanife dedi ki...

valla cuma olabiler aslında,rumeli şarkıları efem,seveceğinize inanıyorum:))Konuşalım,görüşelim:)

özlem hanım dedi ki...

hehe güldüm ben:) ilk olarak benim kardeşim 90'lı üniversiteye gidecek bu sene şaka gibi.. ben almamalarını öneririm ama alacaklar heralde çocuk ayol daha.. doğuş-hilal olayında ise ben hilali tercih ederim. herhangi bir kadın-erkek cinsinin doğuşla herhangi bir münasebet kurmasını anlamlandıramam...

Adsız dedi ki...

ahaha çok eğlendim:)
o değil de bi İlhan İrem vardı, nooldu acaba?:)

Bende bi kardeş var, maşallah 95li. Arada nereden baksan 9 yaş fark var, hani kaza kurşunu da değilmiş bizzat sordum :p Atsan atılmaz satsan satılmaz beyav, bi de burdan yak:)

Tolay'ı biz de seviyoruz artık, içten buluyorum kendisini tanımadan daha :)

Emir Bey dedi ki...

hanife : cuma ben dediğim gibi bir arkadaşla görüşmeyi düşünüyorum taksimde istediğiniz bir vakit istediğiniz miktar yanımıza bekleriz =)

hayat kaçkını : nasip işte ben olsam almam =))) yok yok alırım :D

burcu hanım : Tolay candır !

batu dedi ki...

bi tavsiye de bizden olsun o zaman. pinhani'nin yeni albümünden düğün dernek.

düğün değil ama, düğün dernek. ciddiyim =)

senin tarzına pek yakın buldum, bi bak bakalım.

ps: kelime doğrulama eklemişsin hacı? ne oldu spam mi?

Adsız dedi ki...

ihihihiih=)çok komik olmuş yazın,tam kıvamında=)
bir de bence al yanına palto,üşürsün sen.

Adsız dedi ki...

aaa bir de profil fotoğrafın dikkatimi çekmedi değil=)

Emir Bey dedi ki...

troy : edinelim hemen götürelim :D
ağzıma spam bir şeyler var bu aralar :D

merve : paltoyu alcam sanırım :D çeksin deyü :D