Perşembe, Kasım 26, 2009

Bu İş Yerinde Grev Var *


Geçtiğimiz günlerden birisinde Trakya'dan yukarı doğru yürüyordum, sonra sınıra geldim, sınır dediğim de bizim güney kampüsün kapısı gibi bir şey, ordan geçtim bir şekil, sonra yol bir anda patikaya dönüştü, toprak yola yakın böyle kırmızı toprak hem de, iki tarafta da biraz daha alçak zeminde olan kocaman tarlalar var, tarlalar da koyu yeşil capcanlı renklerde otlarla dolu, ben yaya olarak yürüyorum Yunanistan'ın içine doğru, yüz metre ya gidiyorum ya gitmiyorum ya gidiyorum ya gitmiyorum ya gidiyorum, sağ tarafımda kocaman bir reklam tabelası beliriyor, türkselin, yazıları da Türkçe hâlâ. Yürümeye devam ediyorum bir nehir geçiyorum, nehir çok komik ama şimdi yol tarlalardan daha yüksekçe demiştim ya, nehir de yolun sağından gelip solundan devam ediyor altından geçiyor gibi, ama altında köprü falan yok, yani esasen o nehir orda yolun sağında bitip solunda başlıyor gibi tekrar, ya da daha güzel açıklamak gerekirse resmini çizdiğiniz bir nehrin üzerinden yol geçirmeye kara vermişsiniz gibi. Sonra bir şehre varıyorum, üç dört katlı beyaz binalardan oluşan bir şehir, yeşilliği bol ama, az önce anlattığım gibi 3-4 nehir de burda var, gittiğim yolu döndüğüm yerleri iyi belliyorum ki geri dönerken unutmayayım. Benettın gibi bir yer var, ilkokul gibi bir yer daha var bir de devlet dairesi gibi, sonra birilerinden mi uzaklaşmaya çalışıyorum nedir bilmem bir meydana çıkıyorum bu meydanın yanındaki nehir çok geniş, Haliç gibi hatta kayıklar falan da var, orda yemek satan bir tezgah var ortada ağaç altında, oraya kalacak yer sormaya gidiyorum, esnaf Türk çıkıyor bana bir yerler tarif ediyor, sonra uyanıp okula gidiyorum. Metrobüste bakınırken fark ediyorum ki bir kaç on yıl sonra Altunizade civarında oturan insanlar daha uzun ömürlü ve sağlıklı olacaklar, sebebi de o inilip çıkılan merdivenler olacak, Regina Spektor'e hayran olmamak gerçekten elde değil yahu, bir de kız arkadaşım bugün çok havalıydı belirtmeden geçmek günah olur.


* Çarşamba günü okulun iki kampüsünün girişinde de üzerinde bu yazı yazan çok beğendiğim, takdir ettiğim pankartlar vardı.

Hiç yorum yok: