Pazartesi, Şubat 13, 2017

Karşılaştığım Müzikler #0006 || 170213


Bu aralar müzik camiası bir hızlandı maşallah. Her gün birbirinden güzel şarkılara, albümlere, haberlere denk geliyorum; bu da sanat (müzik) durmazsa hayatın durmayacağına olan inancımla içimde bir miktar umudun yeşermesine vesile oluyor. Gündemimiz leş gibi, yaşadıklarımız, maruz kaldıklarımız, şahit olduklarımız, taraf olduklarımız, karşı durduklarımız her şeyimizle de bu leşliğin bir parçası olmaktan kurtulamıyoruz ne yazık. Bari bunların kirletemediği dünyalara, müziklere, kitaplara dalalım diyor, hızla bir önceki yazıdan bu yana karşılaştığım müziklere geçiyorum.

---

1. Ruşen Alkar - Dip Nere


Yine serinin diğer yazılarındaki gibi Bi' Şarkım Var! Stüdyo adlı derleme albümden bir şarkımız var bu yazının girişinde. Hatta yazının devamında aynı albümden bir başka şarkı daha göreceksiniz. Ruşen Alkar'ın Dip Nere adlı güzel şarkısını dinliyor ve kayıt videosunu izliyoruz, kayıttaki ekip de şahane. Şahsen hayranı olduğum İzzet Kızıl'ın ritimlerine Ayşe Tütüncü piyanosu ve Apostolos Sideris kontrbası ile eşlik ediyor. Ben ne zaman "daha kötü ne olabilir" desem, daha kötüsü oluyor, o yüzden "dip nere?" sorusunu sormaya korkuyorum ama Ruşen Alkar pek güzel sormuş.

2. Bubituzak - Boyutlar (albüm)


Bir önceki müzikli yazımda Bubituzak'ın yeni şarkısı çıkmış diyerek Ateş Olsan'ı paylaşmıştım, hiçbir Allah'ın kulu da çıkıp demedi ki yahu ne şarkısı adamlar albüm yaptı albüm diye. Evet geç olsun güç olmasın. Albümden kulaklarıma bol bol Akdeniz rüzgarları esti, tüm sahilleriyle. Bubituzak'ın ilk albümü Uzay Yolları Taşlı'yı hâlâ çevire çevire dinleriz Merve ile, 2017 çıkışlı Boyutlar da çevire çevire dinleneceklere eklendi tümüyle. Dinleyeceğiniz şarkı ise albümün giriş şarkısı Harakiri.

3. Tuğçe Kurtiş - İstanbul'a


Tuğçe Kurtiş'i birkaç sene evvel karşıma çıkan Santi ile birlikte hazırladıkları Urfa'nın Etrafı yorumuyla tanımış ve çok beğenmiştim. O günden bugüne yine çağdaş uygarlık seviyesinde işler yapmaya devam etmiş, yaptıklarının sonuncusu da İstanbul'a adlı bu etkileyici çalışma. Bunu da Santi ile birlikte yapmışlar, takip etmenizi ve diğer işlerini de dinlemenizi öneririm.

4. Ülkü Aybala Sunat - İhtimaller


Sıradaki videomuzda ise Ülkü Aybala Sunatİhtimaller adlı şarkısını bir Sofar konserinde seslendirirken dinliyoruz. Yanında da caz ve cazlı müzikler piyasasının tekelleşen gitaristi Eylül Biçer sadece gitar çalmakla kalmıyor, yer yer sesi, yer yer ıslığıyla şarkıya eşlik ediyor. Çok tatlı şarkı, çok da tatlı bir performans.

5. Peyk - You Betcha


Abileri bu kez de İngilizce dinliyor, bu parçalarını Türkçe bilmeyen eşe dosta da gönderebilmenin heyecanını yaşıyoruz. Peyk'in ilk İngilizce parçası You Betcha huzurlarınızda. Favori gruplarımdan, her daim her işleri çevire çevire dinlenenler listeme doğrudan giriyor.

6. Canberk Ünsal - Zor Yıllar


Sevgili dostum Canberk Ünsal kendi şarkılarımla verem edemediklerimi nasıl öldürebilirim diye düşünmüş ve yardımına Sezen Aksu yetişmiş. Şaka bir yana çok güzel bir Sezen Aksu şarkısının çok güzel bir yorumu var karşınızda: Zor Yıllar. Şarkıyı Sezen Aksu seslendiriyor ama sözü ve müziği Livaneli kardeşlerin bu arada, hissediyor insan zaten. Ne şans ki Canberk'in kayıtlarını ilk dinleyenlerden oluyorum hep.

Yasal uyarı: Uzun yolda falan tekrara almayın şarkıyı, şarampollerden toplamayalım hiçbirinizi.

7. Turgay Demiryürek - Yaşar Yaşar


Listedeki ikinci Bi' Şarkım Var! Stüdyo albümü şarkısı ise Mitanni'den tanıdığımız Turgay Demiryürek'in insanı sallanıp yuvarlanmaya zorlayan şarkısı Yaşar Yaşar. Ben ki kederli şarkılar dinlemeye alışık, tempolu şarkıları yadırgayan bir insanım, kafamı sallaya sallaya dinledim yeminle. Bir de tabii ki Tamer Temel efsane icrâsıyla şarkıyı taçlandırmış, önünde saygıyla eğiliyorum.

8. Palmiyeler - II (Venus) (albüm)


Önceki müzik yazılarından birinde Palmiyeler'in Karbeyaz şarkısının klibini paylaşmıştım. İşte o şarkının da içinde yer aldığı ikinci albümlerinin tamamını geçtiğimiz günlerde yayınladı Palmiyeler. Albümün adı II (Venus). Yine sizi bizim diyarların derdinden tasasından uzaklaştırıp bambaşka yerlere götürecek bir albüm olmuş; sesler, şarkılar, hisler pek güzel, dinleyiniz. Tüm albümü tek video olarak paylaşmışlar, ilk dinleyeceğiniz duygusal çalışmanın adı Venus ki bu şarkı az daha albüme adını da veriyormuş.

9. Alper Anık - Yıldızlar


Alper Anık videoda da göreceğiniz üzere oturmuş Pinhani'nin belki de en güzel şarkısı Yıldızlar'ı kanal kanal kaydetmiş, mis gibi tatlı bir yorum yapmış. Benim ruhumu dinlendirdi, dedim belki sizinkini de dinlendirir benim aracılığımla.

---

Geldik diğer müzikli paylaşımlara:

- Çok heyecanla beklediğim bir albüm geçtiğimiz günlerde yayınlandı. Ceyl'an Ertem'in Yine de Amin albümü. Çok güzel hatta çok çok güzel, şuraya tıklayın tanıtım videosunu izleyin, ne demek istediğimi anlayacaksınız. Çok önemli cümleler var videoda ve çok güzel insanlar. Son haftalarda sürekli çevirerek dinlediğim 2 albüm var biri Sezen Aksu'nun son albümü diğeri de Ceyl'an Ertem'in. Her ikisi ile de ilgili ayrı ayrı yazmak istiyorum ilk fırsatta.

- Bir başka şahane müzikal karşılaşma ise Dr. Skull'ın YouTube kanalı ile denk gelmemdi. Albümlerinin tamamını yeniden elden geçirilmiş halleriyle kanallarına yüklemişler. Türk rock tarihinin en efsanevi ekiplerinden biri bence Dr. Skull. Sanki yanlış zamanda yanlış yerde var olmuşlar gibi hissediyorum hep onları dinlediğimde. Şu an ekiptekilerin üçü profesör biri doçentmiş. Hey gidi vay! Kanalı açınca sizi efsaneler efsanesi Princess karşılıyor.

- Geçtiğimi günlerde Tayfun Polat şu kaydı paylaşmış, ara ara olduğu gibi yine derinlere daldım bu vesileyle, arşivlerde hayran hayran gezdim geldim. Ölümsüzler adlı gruptan Bin Cellat Sofrası'nı dinliyoruz. Kayıt yılı 1976, beste Vedat Somay'ın, saksafonda İsmet Sıral, basta Onno Tunç, davulda Okay Temiz, gitar ve vokalde Orhan Atasoy ile Vedat Somay var. Daha kim olsun ki, gerçekten de Ölümsüzler.

- Kürk Mantolu Madonna'nın blogunda Orçun Çanaklı'nın bir icrasına denk geldim, Uzay Heparı'nın Karanfil'ini çalmış, çok etkilendim, siz de yazıyı okuyun ve okurken bu şarkıyı dinleyin derim. Sonra da YouTube'dan Orçun Çanaklı'nın diğer kayıtlarına baktım, kendisinin yorumuyla bir Uzay Heparı ve Onno Tunç ortaklığı daha iliştireyim şuraya: Uçurtma Bayramları.

- Bir de geçen gün Anadolu'nun Kayıp Şarkıları adlı bir belgeselin (Nezih Ünen çekmiş.) bir sahnesine denk geldim. Belgeselin tamamını ilk fırsatta izleyeceğim, daha izlemeden heyecanlandım, siz de izleyin derim.

- Ozan Tekin de bu arada bir süredir yakında paylaşacağını duyurduğu EP'sini paylaştı. Böylece kendisinin şarkı formundaki eserlerini de görmüş olduk. Seyrek Rifat adındaki bu projenin 3 şarkılık ilk kısa çaları Ayrık'a Spotify'dan ulaşabilirsiniz.

- Geçtiğimiz haftalarda Nihil Piraye'nin konserini dinlemek üzere sevgili Tuğçe'nin davetiyle Zorlu PSM'ye gittim, Nihil Piraye ile ilgili uzunca ayrı bir yazı yazmak istiyorum zaten, bu arada yeni bir şarkı daha paylaştılar geçen gün: İsmin Uzayda Kayboldu. Her neyse yazacağım yazıda kendilerini bolca överim, şimdilik Zorlu'nun "para var huzur var" temalı salonunu ve Lokalize adlı etkinlikler bütününü beğendiğimi söyleyeyim, bir de Islandman adlı ekibi yakalarsanız canlı dinleyin, affetmeyin.

---

Tekrar eden not: Mesela bu şarkıları ya da albümleri dinlediniz, beğendiniz, naçizane tavsiyem seveceğini düşündüğünüz birilerine de yollayın ya da dinletin. Böylece güzel müziklerin de kötü müzikler kadar yayılma şansı olur.

Serinin önceki yazılarına buradan ulaşabilirsiniz:

Hiç yorum yok: