Salı, Nisan 07, 2009

Bir Fırtına Tuttu Bizi


Eray Bey'in biloğunda Rüzgar Bizi Götürecek yazısı, beni başlığından aldı götürdü zaten, sonundaki şarkı ise iyice uzaklaştırdı. Her zaman kafamdaki harita hafızama güvenirim, yani yer yön tayini konusunda gittiğim yerleri haritalaştırabilirim kolayca. Google'a Padasjoki yazıp haritalarına girince de bölgedeki rotalarımızdan yola çıkarak, yanında kaldığımız o pek güzel gölü, kavşaktaki ABC isimli benzinliği, ardından kiliseye giden yolu ve büyük bir ulusal park olan Päijänne Gölü'nü -hem de kıyısından vapura bindiğimiz iskeleyi falan- keşfedince heyecanlandım bir anda. Sonra daha müthişi yolu takip ederek Vääksy'yü buldum ama yakınlaşmadığı için evimizi teşhis edemedim, sadece yolları takip ederek Lahti ve Helsinki-Vanta'ya da ulaşabilirim bu haritadan. Camille ile bu şarkıyı ikimiz de biliyorduk tesadüf, bu sayede yalnız başına söylemesine gerek kalmadı, biz de gitarla eşlik etmiştik, hatta Leonie de söylemişti Fransızcası bizden çok olduğu için ve Stefan da bana eşlik etmişti gitarda. Keşke yakın bir yer olsa da böyle haritaya bakıp heyecanlanmak yerine, bir şekilde atlayıp gitsem, keşke bir mucize olsa da ordaki tüm o güzel insanlar yine bir araya gelsek, yine beraber şarkılar söylesek, olimpiyat oyunları oynasak, gölde kano yapsak, kilisede konser versek, vapura binsek, saunaya girsek, ren geyiği kuyu kebabı yesek, şehre insek gezmeye, ya da ailemizle otursak akşamları South Park izlesek, gündüz de balkonda sigara içsek, Emil ve Stephan'la The Wall filmi izlesek, spanish gitar çalsak, ... Ama ne o memleket ha deyince gidilecek yakınlıkta, ne de kamptaki o birbirinden müthiş arkadaşları bir daha bir araya toplayabilmek mümkün, tek teselli orada da bir ailemizin, evimizin olduğunu bilmek, gitmesek de, görmesek de. Belki de belli mi olur Paris'e gideriz de yine Camille söyler Le Vent Nous Portera'yı ben de gitar çalar eşlik ederim. Yarının sürprizlerle dolu olması dileğimle. Böyle yazdığımı okuyunca bile hayal görmüşüm gibime gelmiyor değil. Ayrıca Amerika Tarihi sınavına girdiğimiz gün Barrack Bey geliyorsa, perşembe günü Rusya sınavında ne olacak kim bilir. Bana bir uçak bileti hediye etmek istemez misiniz?


Hiç yorum yok: