Cumartesi, Mart 18, 2017

Karşılaştığım Müzikler #0010 || 170318


Yahu gelmişim Karşılaştığım Müzikler serisinin 10. yazısına! On önemli bir sayı, neden mi? Çünkü bence istikrarı temsil ediyor bu tek basamaktan iki basamağa bu geçiş. İstikrar kelimesinden tiksindirenler utansın. Bir de ne oluyor, nasıl oluyor bilmiyorum ama Türkçe müzik sahnesinin sevdiğim yöreleri fazlaca hareketli bu aralar, haliyle her hafta karşılaştığım ve tavsiye etmek istediğim bir çok şarkı oluyor. Neyse, buyurun bu yazımızın konuklarına.

---

1. Muhtelif - Samsa


Muhtelif'in ilk bestesi Samsa karşımızda! Hem de Can Eren'in yönettiği pek de güzel bir kliple. Klibin en güzel detayları olan maskeler de Seda Mit'in elinden çıkmış. "Samsa'nın işaret ettiği hakiki bir dönüşüm umuduyla..." diye paylaşıldı bu şarkı. Muhtelif; Nurçin İleri, Ezgi Hamzaçebi, Sevda Hamzaçebi, Cem Dinler, Eren Turgut, Tibet Akarca ve Nurhak Kılagöz'den oluşuyor. Samsa'nın sözü ve müziği ekibin geri vokali Sevda Hamzaçebi'ye düzenlemesi ise Cem Dinler'e aitmiş. Dinlemenizi ve izlemenizi tavsiye ederim özetle.

2. Nilipek. - Hamur İşleri


Sevgili Nilipek.'in çıkış albümü Sabah'tan uzun bir aradan sonra yeni bir klip geldi. Sevgili Yiğit Hepsev'in çektiği "arada bir dışarı çıkmazsanız kendi karanlığınızda boğulur ölürsünüz" temalı klibin ışık asistanlığını da bir diğer tanıdık isim sevgili Can Levi yapmış. Daha albüm yokken de çok severdim Nilipek.'in bu yorumunu. Önceki kayıtta da tıpkı bunda olduğu gibi Ozan Tekin eşlik ediyordu Nilipek.'e. Hamur İşleri ise esasen sözleri Barış Bıçakçı, müziği Onur Özdemir'e ait bir Sakin eseri. Sanıyorum Bizim Büyük Çaresizliğimiz isimli filmin müziği olması da şarkıyı pek çokları için ayrı bir yere koydu. Ben filmi izlemediğim için şarkı zaten ilk koyduğum yerde duruyor. Orijinalini yücelten yorumlardan biri.

3. Ah! Kosmos - From the Land Below feat. LAFAWNDAH


Ah! Kosmos, başka bir deyişle sevgili Başak Günak geçtiğimiz günlerde sıkı bir kısa çalar yayınladı: Together We Collide. İki şarkılık bu kısa çaların ağırlığı ve içeriği ise ikiden daha fazla. Dünya ikiden büyüktür! Hahah. İşbu iki şarkıdan ilki olan From the Land Below'u Gentlemen Visuals ekibi güzel bir animasyon video ile taçlandırmış. Müziği ve prodüksiyonu Ah! Kosmos'a ait olan parçanın sözlerini Başak ve şarkının solisti LAFAWNDAH birlikte yazmışlar. Trompet ve flügelhorn kayıtlarının Serkan Emre Çiftçi'ye ait olduğu parçanın miksi ise sevgili Emre Malikler tarafından gerçekleştirilmiş. Özetle çok sıkı iş, hem dinlemesi hem izlemesi güzel.

4. Maruf Ensemble - Büzürg Peşrev


Reza MirjalaliDespoina SpanouJuliano AbramovayEmine Bostancı ve Jacobus Thiele'den müteşekkil Maruf Ensemble gördüğünüz kayıtta Dimitrie Cantemir'in Büzürg Peşrev'ini icrâ etmişler. Dimitri Kantemiroğlu olarak da bilinen bu zât öyle enteresan bir insandır ki yaptıklarını yazmaya kalksak buradan köye yol olur. Siz şuradan bir dal özet alın. Bir dönem Boğdan Beyliği bile yapmış, ben öyle diyeyim, gerisini siz düşünün artık.

5. Pitohui - Vatoz


Elektronikçiler toplansın. Vatoz, Pitohui'nin geçtiğimiz sene yayınladığı dört şarkılık Enspektör adlı kısa çalarından. Gördüğünüz video ise Tolga Tarhan ve Cem Kayıran (RANTAR) tarafından yapılmış. Şarkıyı dinlerken tıpkı videodaki gibi bir yürüyüşe çıkıyorsunuz adeta.


6. Erkin Koray - Öksürük



Geçtiğimiz yazılarda bahsi geçmişti Kornelia Binicewicz'in küratörlüğünde Uzelli arşivlerinden şahane bir albüm çıktı: Uzelli Psycedelic Anadolu. Erkin Koray'ın Öksürük'ünü tadımlık olarak koydum, albümün tamamı da Spotify'da var artık. Dilerim Uzelli gibi derya deniz arşivli plak şirketleri böyle vizyonlu işler ve sıkı küratörlerle daha bunun gibi nice işlere girer çıkarlar. Bu arada "psycedelic" kelimesini yazarken her seferinde 17 saniye falan kaybediyorum, bu da böyle bir anım.

7. Sezen Aksu - İhanetten Geri Kalan


Sezen Aksu'nun dolu dolu son albümü Biraz Pop Biraz Sezen'in ilk klibi İhanetten Geri Kalan adlı şarkıya geldi. Sözü müziği Sezen Aksu'ya ait olan şarkının düzenlemesini de Okay Barış yapmış. Gökhan Atılmış'ın çektiği klip bana bir ara aşırı prim yapan filtre uygulaması Prisma'yı anımsattı. Sezen Aksu'nun müziğine hayran olanlar için bu şarkı çok piyasa standartlarında -bakın Sezen Aksu standartlarında demiyorum. Ben olsam ilk klip için asla bu şarkıyı seçmezdim ama piyasa ben değilim, rakamlara bakanlar da nabza göre şerbetçi kimseler belli ki. Bu arada geçtiğimiz günlerde Yavuz Hakan Tok'un bu albüme dair efsane bir değerlendirmesini okudum, siz de okuyun ve bu yazıyı iyi bir müzik yazısı örneği olarak saklayın.

8. Canberk Ünsal - Öfkeni Bulmadan


Sevgili Canberk Ünsal bu yazıyı da atlamadı ve yeni bir şarkıyla taçlandırdı. Kendisinin parçalarını çokça paylaşıyorum biliyorsunuz. Son dönem işleri arasında bu şarkıyı nedense ayrı bir beğendim. Kayıttaki akustik ve elektrik gitarları Can Aydınoğlu çalmış, görsel ise İkra Kılıç'ın elinden. Sözler de sözler hani.

9. Yiğit Seferoğlu - Dünya Başına Yıkılsın


Hay Bin Kunduz'dan tanıdığım Yiğit Seferoğlu'nun son albümü Karabesk'in ilk klibi Ege Candemir ve Çağatay Güçlü tarafından Dünya Başına Yıkılsın'a çekilmiş. Şarkıya dair her şey ise Yiğit Seferoğlu'na ait sanıyorum. Çok üreten müzisyenlerden, takip etmekte fayda var. "Kul hakkına el koyanın Dünya başına yıkılsın!" diye güzel bir temenni ile noktalamış şarkıyı.

10. Heavy Sky - I'll Be Home


"Evine geri dön zalımın kızı..." temalı bir rock şarkısı ile karşı karşıyayız. Heavy Sky'ın 2016 çıkışlı Dreamer albümünden olan I'll Be Home'un klibi Özgür Batuhan ve Fırat Terzi (Vatoz Film) tarafından çekilmiş. Ben kendileriyle bu şarkı ile tanıştım, bundan böyle kendilerini takipte olacağım.

11. Ali Deniz Kardelen - Phasey


Çok güzel bir şarkı ve tabii çok güzel bir icrâ ile karşı karşıyasınız. Ali Deniz Kardelen gerek yorumları gerek kendi işleriyle bana ve eminim gitar ile alakalı nicelerine heyecan veriyor. Gitar çalmak var gitar çalmak var, evet.

12. Otonom Piyade (Saian & K"st) - Uçurum Çiçeği


Geçen Karşılaştığım Müzikler yazısında da bu canavar rap'çiler vardı. Yeni bir video daha patlatmışlar Uçurum Çiçeği adında. Adamlar yapıyor, yine diyorum Türkçe müzik sahnesinin en heyecan verici kısımlarından biri rap sahnesi. Dikkatle izleyin: "Legal politik örgütler esas suç örgütü ve kartel."

13. Haşmet Asilkan - Tutuşan Otlar Gibi


Haşmet Asilkan -veya sevgili Fatih Vural mı demeliyim- yapmış yine yapacağını, tıpkı diğer şarkılarında yaptığı gibi. Kendi tek başına yetmezmiş gibi bir de Hüseyin Barış bazı trompetlere üflemiş kayıtta. Kısacası hepimize kolay gelsin.

14. Haluk Levent - İzmir Marşı


Bakın bu marş bir gün olduğundan çok daha derin anlamlara gelecek, buraya yazıyorum, o gün gelince tekrar hep beraber okuruz umarım bu satırı. Haluk Levent, sosyal medyada en çok kendiyle eğlenen samimi paylaşımlarıyla zaten uzunca bir süredir benim de gönlümü kazanmıştı, şimdi de gitgide halk muhalefetinin bir simgesine dönüşen bu değerli marş ile karşıma çıktı. Üstelik İzmir Marşı'nı gayet de güzel bir düzenleme ile yorumlamış ve kliplendirmişler, böyle bir şeye ihtiyaç vardı, gönderilen hem görsel hem sözlü selamlar da yerine ulaşmıştır eminim. Paşamın adının yazıldığı o mücevher taşlar bizlerin kalpleri.

---

Karşılaştığım ama diğerleri kadar güncel olmayan bir iki şarkı daha ekliyorum bu yazıya, belki bundan sonra listelerin altına böyle geçmişten gelen ve en beklenmedik anda karşıma çıkan birkaç şarkı daha eklerim. Yazı benim değil mi yahu? Hahah.

---

15. Murder King - Kindar


Listedeki diğer eserlerin aksine Kindar pek de yeni değil ama karşıma çıktı mı çıktı. Murder King'in 2014'te çıkan Gürültü Kirliliği albümünden olan bu şarkı benim içimdeki gaz müzik eksikliğini bir süre tatmin etti. Gezi'nin ardından gelen işlerden. Hem video hem müzik Gezi'den izler taşıyor. Geçtiğimiz ay da sosyal medya hesaplarından yaptıkları bir duyuruda ikinci albümlerini OHAL sebebiyle yayınlayamadıklarını ama bu süreçte bir konser videosu patlatmayı düşündüklerini söylemişler. Bekliyoruz.

16. Bertuğ Cemil - Yağmur


Bu şarkının da klibi hiç yeni olmasa da geçtiğimiz hafta bir anda karşıma çıkarak bu Karşılaştığım Müzikler yazısında kendisine yer bulmaya hak kazandı. Bertuğ Cemil zaten canavar gibi müzikler yapan bir insan ama Yağmur şarkısının ülkedeki yayılımı onun isminden de öteye geçmiştir sanıyorum. 2006 yılında çıkan Duygusal Tuzaklar albümünde yer alan Yağmur'un klibini de Neslihan Yeşilyurt çekmiş. Bertuğ Cemil bugünlerde ne yapıyor diye merak ederseniz bahçesinde çılgınlar gibi gitar çalıyor. Muazzam sözleri var Yağmur'un bu arada:

Küçük hesaplarla geçiyor yaşam
Büyük kavgalar hep küçük şeyler için
Arsız ayaklar altında alın teri
Kırılgan naif elleri

---

Geldik yazının görselsiz müzikli bağlantılarına, bu kez bu kısımda çok maddem yok. Hemen başlıyorum:

- Ülkemizin en önemli ritim üstatlarından Fahrettin Yarkın'ın Türk Müziğinde Usuller kitabı Pan Yayıncılık etiketiyle yayınlandı. Ben de henüz alamadım bu eseri ama haberini sevgili Nağme ve Baturay'dan aldım, en kısa zamanda edineceğim, sizlere de şimdiden tavsiye ederim.

- Bu arada Peyk'in 2007 albümü Suluşaka ve diğer teklileri de artık Spotify sayfalarında mevcut, güzel haber yani, Teslim Olma çok yalnız duruyordu orada.

- Bir de ben takip etmeyeli bu session programları iyice uçmuş kaçmışlar. Natura'Live adlı bir programda Electro Deluxe'ün KO performansına denk geldim. Müzisyenler ve müzik zaten iyi de mekan, çekimler, ses, haydi hepsini geçtim güneş paneli falan! Neyse buyurun kendi gözlerinizle bakın.

---

Tekrar eden not: Mesela bu şarkıları ya da albümleri dinlediniz, beğendiniz, naçizane tavsiyem seveceğini düşündüğünüz birilerine de yollayın ya da dinletin. Böylece güzel müziklerin de kötü müzikler kadar yayılma şansı olur.

Serinin önceki yazılarına buradan ulaşabilirsiniz:

Hiç yorum yok: