Pazar, Mart 26, 2017

Karşılaştığım Müzikler #0011 || 170326


"Haftalık müzik karşılaşmaları yazıma hoş geldiniz. Bu hafta orta verimlilikte geçti diyebilirim, uzun bir liste yok karşımızda, çok uzatmadan buyurun şarkılara geçelim." diye başlamıştım bu yazıya Perşembe günü ama Pazar'a kadar geldiğimizde işler değişti, orta verimlilikte çakılan ibreler yine yüksek verimliliğe döndü. Evet buyurun buradan yakın:

---

1. Jehan Barbur & Evrencan Gündüz - Mamak Türküsü


Çok güzel bir Yeni Türkü eseri, Mamak Türküsü, güzel iki insan tarafından bir ev videosunda yorumlanmış. Jehan Barbur'a zaten yıllardır hayranım, kendi şarkılarının güzelliği ayrı, her ne söylerse güzelleştirerek söyleyen insanlardan; Evrencan Gündüz ise sadece yeteneği değil üretkenliğiyle de heyecan veren biri. Bir de bu ev videoları ayrıca hoşuma gidiyor, eskiden çokça yaptığım için belki de, daha bir samimi geliyor, anıları yakalayabilmek ve ölümsüzleştirmek gibi geliyor hataları ve sevaplarıyla. Buyurun dinleyin ve izleyin.

2. Yürüyen Merdiven & Tülay Günal - Masalların Masalı



Tülay GünalGenco Erkal ile birlikte her izlediğimde sesine ve performansına çok hayran kalıyordum, bu video ile karşılaşınca heyecanlandım o yüzden. Bir Nâzım Hikmet şiiri söylüyor yine, Yiğit Özatalay ve Mustafa Kemal Emirel eşliğinde, Kadıköy'de.

Su başında durmuşuz.
Su serin,
Çınar ulu,
Ben şiir yazıyorum.
Kedi uyukluyor
Güneş sıcak.
Çok şükür yaşıyoruz.
Suyun şavkı vuruyor bize
Çınara bana, kediye, güneşe, bir de ömrümüze...


3. Rıza Sarıtaş - Kulağıma Söyle


Garaj Stüdyo'nun işlerini takip ediyorum, geçtiğimiz günlerde de bu klibi yüklediler. Rıza Sarıtaş'ın Kulağıma Söyle isimli şarkısı. Ses güzel, şarkı tatlı, düzenlemeler sıcak, hoş bir şarkı olmuş bana kalırsa, klip de güzel. Siz de bir bakın bakalım sevecek misiniz?

4. Başak Yavuz - Duvar


Bi' Şarkım Var! Stüdyo albümünden bu kez Bi' Şarkım Var'ı ortaya çıkaran isimlerden biri Başak Yavuz'un şarkısı Duvar karşımızda. Başak Yavuz'a kayıtta, Cansun Küçüktürk ve Christian Thomé eşlik ediyor. Bir de Başak Yavuz'un konserlerde de çaldığı bir enstrüman var kayıtta da duyacaksınız kalimba, adeta yağmur ormanlarının sesini getiren minik sevimli bir arkadaşımız. Başak Yavuz'un Things ve A Little Red Bug adlı iki tane de kapı gibi albümü var, bir dinleyin aklınız çıksın derim.

5. Baturay Yarkın - Su


Yine sevgili Yarkın ailesinden güzel bir kayda denk geldim ve sizi de getiriyorum böylece. Baturay Yarkın'ın Su adlı şarkısı. Baturay'ın bestesi olan bu şarkının kaydından Baturay'ın yanı sıra Gustavo Cabrera ve Elena Kopteva da yaylı icrâlarıyla yer almış, Jurrit Ligteringen ise kaydı gerçekleştiren isim, ne diyeyim su gibi aziz olsunlar.

6. Selami Çiftçi & Emre Dayıoğlu - Kırklar Üzerinden Doğar Sabah Yıldızı


Emre Dayıoğlu inanılmaz bir insan, burada değil de ne bileyim Fransa'da falan doğmuş olsa belki dünyanın en ünlü belgeselcisi ya da müzik araştırmacısı olurmuş. Ha burada olmamış mı? Yine olmuş ama koşturduğu işlerin, yaptığı kayıtların önemine bakınca bu adamın çok daha el üstünde, hatta omuzlarda gezdirilmesi lazım. Neyse benim hükümetimde halk müziğinden sorumlu kişi olacak. Bu kayıtta da Elmalı'ya bağlı Yapraklı Köyü'nden Selami Çiftçi ile çalıp söylüyorlar. Emre Dayıoğlu'nun işlerini takip edin, bu kadar söylüyorum!

7. Dinar Bandosu - Kaptan Barbaros


Dinar Bandosu'ndan içinizi kıpırdatacak bir performans geliyor, Dinar Bandosu isimli albümlerinden kopup gelen bir şarkı: Kaptan Barbaros. canlıkarga #1 başlığıyla yayınlanan video beni Karga'daki konserlerden bazen böyle güzel performans videoları izleyeceğimiz yönünde heyecanlandırdı, serinin gelecek videolarını da bekliyorum!

8. Ceyl'an Ertem - Nilüfer


Yine de Amin albümünün en sıkı şarkısı diyebileceğim Nilüfer'in Gaziantep'teki kayıt görüntülerinden oluşan videosu yayınlandı. Böylece yeni albümden 3 video görmüş olduk. Albümün en sıkı şarkısı dedim ama albüm zaten sıkı şarkıdan geçilmiyor. Yine de ilk dinlediğimizde Merve ile ikimize en çok "vay arkadaş" dedirten şarkı buydu, bir de Ceyl'an Ertem birkaç defa Cenk Erdoğan'ın kızının bu şarkıyı söylediği videolar paylaştı ki tam yemelik, açın Instagram hesabından bakın!

9. Cihan Mürtezaoğlu - Bir Beyaz Orkide


Cihan Mürtezaoğlu'nun geçtiğimiz senenin sonlarına doğru çıkan ve ülkenin bir kısmını efkâra boğan Bitsin Bu Delilik albümünden bir klip var bu kez: Bir Beyaz Orkide. Funda Eryiğit oynamış klipte ki kendisini tanımasam da uzaktan çok beğenirim, Kıvanç Sezer de yönetmiş bu klibi. Pazartesi gibi üzerinize çöksün bu eser.

10. Athena - Geberiyorum


Athena beklenmedik bir anda yine beklenmedik bir çıkış yaptı. Sözleri Nâzım Hikmet Ran'a müziği Ali Kocatepe'ye ait Geberiyorum'u yorumlayıp, kliplendirip, piyasaya sürdü. Günler de şiirdir hani, insana tokadı basar. Bu eseri bir de Ahmet Aslan'dan dinleyin!


Geçip gitmiş günler gelin
Rakı için sarhoş olun
Islıkla bir şeyler çalın
Geberiyorum kederden 

İlerdeki güzel günler 
Beni görmeyecek onlar 
Bari selam yollasınlar 
Geberiyorum kederden 

Başladığım bugünkü gün 
Yarıda kalabilirsin 
Geceye varmadan yahut 
Çok büyük olabilirsin


---

Gelelim yazının diğer müzikli bağlantılarına:

- Yekta Kopan'ın Motto Müzik kanalında gerçekleştirdiği Noktalı Virgül diye şahane bir programı var, artık YouTube gerçekten de televizyondan daha öne çıkıyor, ben bu programı sürekli izliyorum mesela, size de tavsiye ederim. Ceyl'an Ertem ve Pentagram bölümlerine bir bakın bakalım siz de. Birlikte projeler yapmak istediğim insanlardan biri Yekta Kopan, umarım bir gün denk geliriz.

- Öykü İnci'nin aracılığıyla karşıma çıkan bir şarkı ve Mouth adlı bir proje, Florian Roderburg'un bir projesi ki kendisi Öykü İnci'nin eşi olur. Purity ise yeni şarkısı, siz de dinleyin, şarkının altında sözlere ve sample'a dair bilgiler de mevcut.

- Açık Radyo 14. Dinleyici Destek Özel Yayını başladı! Tıklayın, neyle karşılaşacağınızı ve ne yapmanız gerektiğini okuyun dostlar!

- Orkun Tüzel 7 yıl sonra yeni bir albüm yayınladı ve bunun haberi bile beni heyecanlandırmaya yetti. Gelecek Senindir isimli albümü Spotify'dan dinleyebilirsiniz, zamanla albümün şarkılarını da yazarım diye bekliyorum. Pürtelaş 3+1 sağ olsun evvelden bildiğim bir şeyler var albümde.

- Neyse'den de taptaze bir albüm geldi Haykırmadan Anlatamam adında. Birkaç şarkıya bakabildim, daha detaylı dinleyeceğim ama kulağa sıkı geliyor. Çeviri kokan cümlelerde bugün.

- Müziklerinden Çingenelik akan C Blok da sonunda bir albüm yayınladı: Üzülmeyin Şaka. Ciddiyim. Albümün adı bu. Detaylıca dinleyeceğim, sevgili Arda Görgün'ün vokal ve klarnetini duymak güzel!

- Erkan Oğur ile İsmail Hakkı Demircioğlu ikilisi yıllar sonra tekrar bir araya gelip Bilinmeyenle Karşılaşmak adlı bir albüm yayınlamışlar. Detaylı dinlemek, dinledikçe anlamak gereken bir albüm, özel bir yere koymak, üzerine titremek lazım.

- Bir de geçtiğimiz günlerde karşıma çıkan bir belgesel var. Aydın Esen ve Doğaçlama Sanatı - Müzikâl Bir Kâbiliyet adındaki bu belgeseli aynı zamanda Aydın Esen'in bir dostu olan Rick Beato çekmiş, vaktiniz olunca izlemenizi tavsiye ederim.

- Bir konser haberiyle yazının müzikli bağlantılarını sonlandıracağım. 6 Nisan Perşembe akşamı Mekan Kalamış'ta Tuğçe Şahin Günyaşar ve Tolay Günyaşar çifti ile birlikte Sevdiğimiz Şarkılar başlıklı bir konser gerçekleştireceğiz. Yolunuzu düşürürseniz, bekleriz.

---

Tekrar eden not: Mesela bu şarkıları ya da albümleri dinlediniz, beğendiniz, naçizane tavsiyem seveceğini düşündüğünüz birilerine de yollayın ya da dinletin. Böylece güzel müziklerin de kötü müzikler kadar yayılma şansı olur.

Serinin önceki yazılarına buradan ulaşabilirsiniz:


Hiç yorum yok: