Çarşamba, Nisan 28, 2010

BÜMK Turne 2010

Evet efendiler, az önce tekrar İstanbul'a dönmüş ve eve girmiş bulunuyorum. Pazar günü okuldaki provadan sonra akşam 20.00-20.30 gibi (sanırım) yola çıktık. Otobüsümüz silme rock korosu ve orkestrasından oluşuyordu. Tabi ki kısa süre içinde iki gitar çıktı -biri çok değerli müzisyen Uluç Bey'de diğeri bende olmak üzere- ve eller havaya repertuarı başladı. Bu durum feribotta temiz havayla kesilse de sonrasında baya devam etti. Gecenin sonunda Uluç Bey ve Tufan Bey'in Ozan Bey hakkındaki muhabbetleri dinlemeye en değer şeydi bana kalırsa. Yıllar süren yolculuk çirkin mola yerleri ile bölündü -Susurluk hariç- neticede Muğla'ya geldik bir şekilde. Otele yerleştik değerli koristlerimiz Tunç Kaya Bey ve Doğu Bey ile odalandık. Yemek faslı ve keyif faslının ardından üniversiteye doğru geçilmeye başlandı. Muğla Üniversitesi'nin eğitim boyutunu bilemesem de fiziksel olarak müthiş bir kampüs olduğuna kanaat getirdim. Ayrıca bir üniversitede gördüğüm en iyi konser salonuna ya da gösteri merkezine sahiptiler. Her zamanki gibi klasik, caz ve rock sırasıyla konserlerimizi verdik ve gece yarısı olay mahalini terk ettik. Yemek yedik, sonra nasıl olduysa bi beş dakikalık yukarı odaya çıkalım dedik ve youtube çılgınlığına tutulup bir kaç saat video izledik. Döndük sabah 06.30'a kurulan telefonumu o kadar duymamışız ki otobüsün kalkışından 15 dakika önce kapının yumruklanmasıyla uyandık, hazırlandık. İzmir yolu güzel geçti, İzmir zaten güzel, biraz dolaştık kumru yedik. Sahne Alsancak İskelesi'nin hemen önünde denize nazırdı. İzmirli dostumuz Mustafa Bey de bizi konserde yalnız bırakmadı. Tabi diğer konserlerin bitmesine kadar hava kararınca deniz kenarı rüzgarı 4-5 kat etkili olmaya başladı ve "biraz" üşüdük sanırsam. Sonrasında bir şeyler yedik ve otobüslere geldik. Susurluk'ta kalkıp bir iki lokma daha yedim; bir daha gözümü açtığımda Kozyatağı'ndaydık, indik ordan dörtlü taksi yapıp eve geldik. Melis Hanım'ın turne sonrası planı yatsa da bu kendisini sevmediğimiz anlamına gelmez.

Bu detayları bir kenara koyarsak, pek çok güzel insanla tanıştım, tanışmış olduklarımın bir kısmıyla da kaynaştım diyebilirim. Ayrıca kapalısı da açığı da birbirinden güzel iki ayrı iddialı sahneye çıkmış olduk. Tamam belki bir miktar yorulduk ama fazlasıyla değdi bana kalırsa. Müzik kulübüne olan sevgim pekişti falan filan. Şimdi olmasa da zamanla fotoğraflar olacaktır konuyla ilgili.