Pazar, Haziran 12, 2011

Keren Ann - Where No Endings End (2)


Finlandiya'dan dönmüştüm, oradaki müzisyen dostlarımdan Jyri Bey bu şarkıyı göndermişti mail yoluyla. (Of bir dakika bu nasıl havalı bir giriş yahu, uluslararası bir müzik ağı falan vay be) Her neyse ilk dinlediğim anda beni melankolikliğiyle çok derinden etkilemişti şarkı. Hâlâ her dinleyişimde muhakkak çok etkilenirim ki bu şarkı hayatımda en çok dinlediğim ilk 25 şarkıdan biri olmuştur. Gitar ve vokal, yaylılar, piyano, elektrik gitar... Hepsi yavaş yavaş birbiri ardına ekleniyor ama asla bir kalabalık yaratmıyorlar. İnanılmaz bir uyum, hepsi birbirinden melankolik ve sade. Ayrıca beni sözleriyle de etkileyen nadir İngilizce şarkıdan biridir bu şarkı. Keza sözü Türkçe olmayan parçalarda, müziğe takılıyorum ister istemez ve sözleri sonsuza dek ciddiye almıyorum çoğu zaman. Daha doğrusu dinlemiyorum. İstisnalar oluyor yine de.


Bir önceki şarkıyla bunun arasında 32 yaş fark olması da müzikal tutarsızlığıma bir kanıt olsun. Umarım müziksever ve meraklı birileri vardır ve bu şarkılar onlara da ulaşır. Where No Endings End, Keren Ann'in 2007 çıkışlı Keren Ann isimli albümünden. Künyeseverleri bilgilendirelim. Bence müthiş bir eser. Ayrıca sanmayın ki buraya hep yabancı şarkılar koyacağım. Türkçe müzik arşivim de hiç fena değildir.


"No we can't change the world,
it's been done by someone long ago..."

Hiç yorum yok: