Çarşamba, Haziran 29, 2011

Nevermore - The River Dragon Has Come (6)


Bu şarkıyla kim gönderdi de tanıştım diye düşününce aklıma Melis Hanım geliyor güçlü bir seçenek olarak ama yine de tam hatırlayamıyorum. 2006 senesiydi sanırım ilk dinlediğimde. Aradığım müzik anlayışı bu olabilir dedirtmişti. Çılgın riff'ler, bol durmalı kakmalı cümleler, gaza getiren davulcu ve gitarist, karizmatik sesli solist, iyi hikaye falan filan... Aradığım her şey vardı şarkıda üstelik kayıt da güncel olduğu için her ses dolgun dolgun geliyordu. O gün bugündür her dinleyişte ayrı etkilenirim, gaza gelir, kendimi yerden yere vururum. Buyrun indirin:


Evet sevgili müzikseverler. Bugünkü konuğumuz Nevermore. Parçamızın adı da The River Dragon Has Come, Nevermore'un Dead Hearth in a Dead World albümünün 5. parçasıymış efendim. Albüm 2000 yılında çıkmışmış. Dediğim gibi albümü ben edinmedim, biri bir kaç Nevermore şarkısı gönderdi de öyle tanıdım bu beyleri. İyi ki tanımışım! Şarkımız Çin'de yıkılan ve dakikalar içinde onbinlerin ölümüne sebep olan bir baraj için yazılmış. Taşkını oluşturan sel sularına "The River Dragon" denmiş, böyle anlatılınca acı ve Çinli bir hikaye olduğuna ikna olmuştum. Dinlemeden geçmeyin. Normalde sabit görüntülü videolar koymaya gayret ediyorum ama bu sefer çok iyi bulduğum için bu şarkının albüm değil konser videosunu koyacağım, indireceğiniz halinden farklı olarak.

2 yorum:

liquoredmind dedi ki...

Çin'deki bir baraj taşkınından sonra gelen yardım ekibi elinde bir çocuğun cesedini taşıyan yaşlı bir adam görür ve ona sorarlar burada ne oldu diye, yaşlı adamın cevabı

"Dere ejderhası geldi"...

Bar grubumla çalmaktan çok keyif aldığım, muhteşem sözleri olan çok güzel bir ağıttır kendisi, şarkı diyemem kendisine... Nevermore'da harika bir gruptur...

magic bullet dedi ki...

yaşlı bir adam görür ve ona sorarlar burada ne oldu diye, yaşlı adamın cevabı