Pazartesi, Aralık 07, 2009

HGO'lu Besinler



Hayri Gökşin Efendi ile yeni projelere imza atmaya karar vermek üzere masaya oturmayı düşünmekten yorulmuştum geçtiğimiz günlerde, kendisine bu fikrimi açayım da yorgunluğumu atayım dedim. Balrog ve Mavi Büyücüler'i bilenler bileceklerdir ki ben yüksek derecede kaliteli mızıka çalsam da -yerz- genelde mızıkayla altyapı ve esrar yapmayı seçerim, halbuki Hayri Gökşin Efendi gayet solist karakterli mızıka tekniğiyle göz doldurur. Neden dedim beraber şarkılar yapmıyoruz, okyanus mu iki şehrin arası / kaç saatlik yol ki şunun şurası diye düşündüm hatta. Bu fikrimi heyecanla karşılayan efendi, hemen bir şeyler hazırlanmaya koyulmuş olacak ki fikrimi açtığım günün gecesi elimde Khazad-Dûm adlı ortaklığa dönüşmüş bir Balrog yorumu vardı. Biraz daha ortalığı düzenleyip toparlayınca, deneyselci ve karanlıkçı gençlere ilham versin diye buradan paylaşırız sanırım bu eser yorumunu. O esnada hem efendi de kendisine verdiğim okumaları yapar belki. Müzikten güzel bir şey var mı diye çok garip bir cümleyle bitireyim şu yazıyı, sonra bir başka yazıdan da bu yazı diye bahsedeyim, alttaki yazıyı da okuyup sanmayın ki sadece Fatih Ürek çaldım tüm gece, giriş ve yemek kısmında Lhasa de Sala'dan Carla Bruni'ye, Nouvelle Vague'dan, Oi Va Voi'ye, Hollywood Monamor'dan Noir Desir'e kadar her şeycikleri çaldım tamam mı. Tamam.

6 yorum:

asdfgh dedi ki...

Beyim yeni başlayacak meraklılar için kromatik mi diyatonik mızıka mı tavsiye edersiniz acaba?

Emir Bey dedi ki...

bu soruyu biraz bekleyelim de gökşin efendi cevaplasın, benim mızıkalarım hep hediye geldiği için seçme şansım olmadı keza =)

goksin dedi ki...

kesinlikle diatonik tavsiye ederim. do majör diatonik mızıkada sol blues ve sahte do-re-la ve bazen de mi minör yutturmacası çalmaya baslayınca, baska bir deyisle emir bey'le benim seviyemize ulasınca (hah!) kromatige geçis yapmak düsünülebilir. nitekim, 10 delikli diatonik hohner'de yapılabilecek her sey su ana kadarki deneyimlerimin bir parçası olmasa da, yakın zamanda körüklü dünyayı kesfe çıkmayı düsünüyorum. aynı vibrato hissini kaybetmek kaçınılmaz olsa bile, diyez ve bemol adlı güzel seslere sadece bir buton basımı uzaklıgında olmak güven verici süphesiz.

goksin dedi ki...

ayrıca meraklı insanlara yavas yavas skroplama ayrıcalıgını tanımaya baslasak mı dersiniz?
hevesli gençleri orta dünyada ürperme fırsatından mahrum bırakmak hunharca olabilir diye düsünüyorum.

Emir Bey dedi ki...

ödeviniz yapıldı mı bu konudaki en azından hele?

asdfgh dedi ki...

kesinlikle teşekkür ederim.