Pazartesi, Aralık 28, 2009

"O Giden Sevgiliye..."


Yarın akşam (29 Aralık Salı) Boğaziçi Üniversitesi Türk Müziği Kulübü (BÜTMK) Korosu olarak saat 19.00'da Albert Long Hall'da (Saatli Bina/BTS) "O Giden Sevgiliye..." isimli bir konser vereceğiz. Konser Dürdane Altan Hanımefendi'nin -ki kendisi de gelecek konseri izlemeye- hocası Mesud Cemil Bey'e duyduğu tarifi biraz zor bir sevgiyi, aşkı anlatıyor. Konserin genel düzeni de bu bağlamda Tanburi Cemil Bey ve oğlu Mesud Cemil Bey'in eserlerinden oluşuyor, bunların yanısıra şefimiz Gönül Paçacı Hocamızın pek naif eserleriyle de karşılaşabilirsiniz tabi repertuvarda, sürpriz olur. Şarkılar keyifli olduğu kadar, sunumlar ve genel konu örgüsü de pek etkileyici bana kalırsa, vaktiniz olursa kaçırmanızı istemem. Ben de pek uzun zamandır istediğim bir eser olan Kanatları Gümüş'ü solo söyleyeceğim. Bestesi Mesud Cemil'e, güftesi Nazım Hikmet'e ait olan bu eser, yıllar evvel İstanbul Radyosu'nda geçerken daha ilk dinleyişimde beni çok etkilemişti. Kısmetimde solo olarak söylemek de varmış. Umarım gelebilirsiniz, umarım keyif alabilirsiniz. İyi ki Gönül Paçacı gibi bir şefimiz var, gerçekten iyi ki.


Not: Kulübün resmi olarak yayınladığı tanıtım metnini içinde geçen bir iki beğenmediğim cümleden ötürü paylaşmıyorum, kendi tanıtım metnimi yazmış bulunuyorum böylece.

Not 2: Geçen gün yemek yerken çok sert bir şekilde dudağımı kanattım ısırmak suretiyle, hafifçe şişti, şimdi de şiştiği için sürekli olarak ısırıyorum, sonsuza kadar o yara kapanmayacak gibi, ne acı bir hikaye.

Hiç yorum yok: