Cumartesi, Mart 23, 2013

No:3 Emir Bey


Şimdi yapılacak işler ve yazılacak şeyler birikti. Hemen haftalık programımızla başlayalım. Bu hafta pek yoğun bir hafta, pazartesiye provayla başlayacağız, çarşamba konser, cuma da seyahat var. Şimdi konser demişken buradan da güzelce duyurusunu yapalım. 27 Mart Çarşamba akşamı ikinci kez meşru olarak Kadıköy'deyiz. Dunia'da sahne alacağız, hem de bayadır çalmadığımız kadar geniş bir kadroyla. Nağme Hanım, Nil İpek Hanım, Umut Bey, Kerem Bey ve Enis Ağabey'le beraber olacağız. Etkinliğin detaylarına ulaşabilirsiniz buradan, hep dediğim gibi Kadıköy bizim cânımız. Hafta içinde bir anımsatma daha yaparım diye tahmin ediyorum.

Konser demişken geçtiğimiz Peyote konserinden kayıtlarımızı ufak ufak yayınlıyoruz bir yandan. Buraya koymayı unutmuşum, hemen koyalım. İlk olarak Tanışma'yı ardından Saray'ı yayınladım. Nil İpek Hanım'la beraber söylüyoruz, olabilecek en sade, en samimi halleriye.


Gelelim haftanın şaşırtanlarına. Vecihi Hürkuş ismini ilk kez duydum ben geçtiğimiz hafta, tesadüfen bir arkadaşımın yaptığı paylaşımlar üzerine. Sanırım Kızıltoprak'ta heykeli dikilmiş bu zâtın. O kadar enteresan ki hayat hikayesi böyle bir karakter gerçek mi değil mi diye düşündürdü beni uzun uzun. Aldığım istihbaratlar sonucunda böyle bir kişinin gerçek olduğunu ve yaşadıklarının da doğru olduğunu öğrenip iyice şaşırdım. Ne efsanevi figürler var hiç ruhumuzun duymadığı. Vaktiniz varsa şuraya tıklayın ve yaşam öyküsünü bir okuyun lütfen.



Geçtiğimiz hafta nevruz kutlamaları vardı ülkenin her yerinde, çoşkuyu, heyecanı, umudu, tepkiyi, nefreti de beraberinde getiren. Bu konuda diyecek pek bir şeyim yok, yani uzun uzun analiz yapmaya üşeniyorum. Bir paylaşım sonucu şunu gördüm sadece, siz de bir göz atın. Bir de Nihat Doğan diye bir gerçek var bu ülkede, ne diyeyim? Adını gündemde tutma konusunda dünya devi, bakın benim blog'da bile kendine sıkça yer buluyor.

Cuma seyahatim ise çok zamanın ardından Antalya'ya. Gerçi şehre inecek vakit olmayacak otel ve toplantı üzerine bir seyahat -Ulusal Forum'umuz var- ama yine de Antalya'yı görmek heyecan verici olacak bunca zamanın ardından. Bir de profil fotoğrafım olarak yüklediğim bir Korcan Bey çalışması var ki dillere destan. Kendisi ve Emir Yargın Efendi için yaptığı çalışmaların ardından bana vakit ayırdığı için ayrıca teşekkür ederim.

Hiç yorum yok: